thumb-1068

Η Αναλυτική Προσέγγιση του Carl Gustav Jung

logo-1068
Κατηγορία:
Συμβουλευτική

Γενική Περιγραφή Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Η Αναλυτική μέθοδος Ψυχοθεραπείας ιδρύθηκε από τον Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ και συνδυάζει ένα ψυχοδυναμικό σύστημα ανάλυσης και τη θεωρία προσωπικότητας ή αλλιώς Αρχετυπική πορεία Εξατομίκευσης.

Συνδυάζει το σύστημα και τις απόψεις της Φρουϊδικής Ψυχαναλυτικής προσέγγισης και της Αντλεριανής Ατομικής προσέγγισης.

Η περιγραφή του Jung για το ατομικό ασυνείδητο είναι παρόμοια αλλά πιο διευρυμένη από τη Φροϋδική άποψη.

Το ατομικό ασυνείδητο περιέχει υλικό όχι μόνο αυτό που απωθήθηκε από το Εγώ και το Υπερεγώ αλλά και υλικό που δεν είναι σημαντικό για την ψυχή που προσωρινά ή μόνιμα απωθήθηκε από το συνειδητό.

Επίσης περιέχει μη ανεπτυγμένες πλευρές της προσωπικότητας που δεν έχουν έρθει ακόμη στο πεδίο της συνείδησης και στοιχεία που προέρχονται από το συλλογικό ασυνείδητο.

Το συλλογικό αυνείδητο εμπεριέχει κρυμμένο ψυχικό υλικό κοινό για όλους τους ανθρώπους.

Ο Jung ανακάλυψε το συλλογικό ασυνείδητο μέσα από τις αποκαλύψεις των πελατών του, τη δική του ατομική ανάλυση και τις μελέτες του σε άλλες κουλτούρες.

Βρήκε τα ίδια βασικά μοτίβα να εκφράζονται μέσα από φαντασιώσεις, όνειρα, σύμβολα και μύθους.Εικόνες που αναδύονται από το συλλογικό ασυνείδητο είναι κοινές για όλους τους ανθρώπους αλλά τροποποιούνται βάση των προσωπικών εμπειριών.

Ο Jung ονόμασε αυτά τα μοτίβα αρχετυπικές εικόνες και απεικόνισε το συλλογικό ασυνείδητο όπως οργανώθηκε μέσα από υποκείμενα μοντέλα συμπεριφοράς

Το Αναλυτικό σύστημα Ψυχοθεραπείας, προσφέρει ένα χάρτη της ανθρώπινης ψυχής που συνδυάζει συνειδητά και ασυνείδητα στοιχεία του ανθρώπου, προσωπικά, ατομικά και συλλογικά στοιχεία του ασυνειδήτου (αρχέτυπα).

Στο Ατομικό μίας Ανάλυσης, στην Ψυχολογία του Βάθους, ενδιαφερόμαστε κυρίως για την ανάδυση, εξερεύνηση και αποκωδικοποίηση των φυσικών συμβόλων που εκφράζονται μέσα από το ατομικό ασυνείδητο του αναλυόμενου. Τα ατομικά σύμβολα βρίσκουν χώρο έκφρασης μέσα από τα όνειρα, τις φαντασιώσεις, την ενεργητική φαντασία, τη ζωγραφική και την ελεύθερη κίνηση του αναλυόμενου, την ελεύθερη συνειρμική γραφή.

"AnalytProsegJung

Έναρξη: 17/10/2022
Α’ Εξάμηνο: Οκτώβριος 2022 – Φεβρουάριος 2023
Β’ Εξάμηνο: Φεβρουάριος – Μάιος 2023

Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν προαιρετικά να παρακολουθήσουν και 2ο έτος (ή και παραπάνω) που περιλαμβάνει πρακτική άσκηση με εποπτεία και ατομική ανάλυση, για επί πλέον εμβάθυνση στο αντικείμενο.

"ToTautoAnazhthsh

Οι στόχοι της Αναλυτικής μεθόδου Ψυχοθεραπείας είναι η Επανένταξη, η Αυτογνωσία και η Εξατομίκευση.

Η πορεία της εξατομίκευσης, δηλαδή της συγκρότησης της ενοποιημένης προσωπικότητας είναι μία διαδικασία ψυχικής ανάπτυξης που διαρκεί μία ολόκληρη ζωή.

Είναι ουσιαστικά μία πορεία αυτοεπίγνωσης μέσα από την παρατήρηση του σώματος, των αισθήσεων μας, των ονείρων μας και του συμβολισμού τους, της ενεργητικής φαντασίας, την εξερεύνηση των Αρχετύπων και των μορφών τους, την αποδικωποίηση των συμβόλων.

Μέσα από αυτή την πορεία αυτογνωσίας και αυτοεπίγνωσης, ο ‘Εαυτός μας’ ξετυλίγεται, γινόμαστε αυτό που πραγματικά είμαστε, πάντα ήμασταν και θα είμαστε. Σιγά- σιγά αναδύεται η ενοποιημένη μας προσωπικότητα, ώριμη, ολοκληρωμένη και διευρυμένη.

Α’ ΕΤΟΣ
ΣΥΜΒΟΛΑ & ΑΡΧΕΤΥΠΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Β’ ΕΤΟΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ & ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

Γ’ ΕΤΟΣ
ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Δ’ ΕΤΟΣ
Η ΑΡΧΕΤΥΠΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
ΤΟ ΑΡΧΕΤΥΠΟ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΣΥΜΒΟΛΑ & ΑΡΧΕΤΥΠΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Η Θεωρία για τα σύμβολα είναι η μεγαλύτερη προσφορά του Καρλ Γιουνγκ στη γνώση του ανθρώπινου πνεύματος.

‘Ο άνθρωπος ολοκληρώνεται μόνο όταν έχει αισθητή γνώση της ασυνείδητης ζωής του μέσα από τα όνειρα και τα σύμβολα τους’

(Καρλ Γιουνγκ, Οι άνθρωποι και τα σύμβολά τους)

Ένα σύμβολο αντιπροσωπεύει μία πράξη, ένα πρόσωπο, μία ιδέα’

‘Σύμβολο είναι ένας όρος, ένα όνομα, μία εικόνα που μπορεί να μας είναι προσιτά στην καθημερινή ζωή αλλά έχουν και σημασίες που προστίθενται στο συμβατικό εμφανές νόημά τους

Τα αρχέτυπα είναι παγκόσμια μοτίβα συμπεριφοράς και εικόνες που προέρχονται από το συλλογικό ασυνείδητο και υϊοθετούνται από γενιά σε γενιά.

Τα αρχέτυπα βρίσκονται ατο ασυνείδητο κομμάτι του ανθρώπου και γίνονται αντιληπτά μέσω των εικόνων, των συμπεριφορών,της τέχνης, της θρησκείας, των ονείρων.’ Είναι εικόνες από παγκόσμιες εμπειρίες που βρίσκονται στο συλλογικό ασυνείδητο.

Τα αρχέτυπα έχουν αποτυπωθεί στο ασυνείδητό μας και έρχονται στην επιφάνεια μέσα από τα όνειρα και τις φαντασιώσεις μας.

Κάποια από τα αρχέτυπα είναι περισσότερο αναπτυγμένα από τα υπόλοιπα και επηρεάζουν την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση περισσότερο.

ΑΝΑΛΥΣΗ & ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ

Τα σύμβολα των ονείρων μας αποτελούν τους απαραίτητους αγγελιοφόρους που μεταβιβάζουν τις πληροφορίες του ενστικτώδικου τμήματος στο λογικό τμήμα του ανθρώπινου πνεύματος, και η ερμηνεία τους πλουτίζει τη φτώχεια της συνείδησης με τέτοιιο τρόπο, ώστε μαθαίνει να καταλαβαίνει και πάλι τη λησμονημένη γλώσσα των ενστίκτων.

(Καρλ Γιουνγκ)

Τα ονειρικά σύμβολα είναι κοινά για όλη την ανθρωπότητα αλλά εντελώς μοναδικά για το κάθε άτομο, δε μπορούν όπως έλεγε ο Καρλ Γιουνγκ να ερμηνευτούν βάση ενός λεξικού συμβολοποίησης αφού αφορούν το κάθε άτομο χωριστά με την ιδιαίτερη φύση του και απαιτείται διαφορετικό κλειδί κάθε φορά για την ερμηνεία τους.

Το όνειρο αφορά τον κάθε ονειρευόμενο χωριστά, χρειάζεται ατομική ερμηνεία, προσωπική μετάφραση, αφού ουσιαστικά προσωποποιεί και εκφράζει το ατομικό του ασυνείδητο.

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

Για να βοηθήσει τους αναλυόμενούς του να έρθουν σε επαφή με το ασυνείδητο υλικό, ο Καρλ Γιουνγκ δημιούγησε μία φόρμα διαλογιστικής φαντασίας βασισμένη στην δική του ατομική Ανάλυση. Αυτή έγινε γνωστή ως Ενεργητική φαντασία (Active Imagination). Με τη διαδικασία αυτή ζητιέται από τον αναλυόμενο να καθαρίσει το μυαλό του και να συγκεντρωθεί εσωτερικά έτσι ώστε να ενεργοποιηθούν και να αναδυθούν εσωτερικές εικόνες. Ο αναλυόμενος παρατηρεί τις εικόνες μέχρι να αναδυθεί μία εσωτερική κίνηση, το ερέθισμα για να μπει και ο ίδιος στο σκηνικό και να γίνει μέρος της εικόνας ή δράσης. Αφού οι εικόνες ολοκληρωθούν ζητείται από τον αναλυόμενο να γράψει,σχεδιάζει, ζωγραφίσει, χορέψει την ιστορία. Το σημείο εκίνησης αυτής της τεχνικής μπορεί να είναι μία διάθεση,ένα σύμπλεγμα, μία έμμονη ιδέα ή συναίσθημα,ένα σωματικό ερέθισμα, μία αίσθηση, η εικόνα από ένα όνειρο.

Η τεχνική της ενεργητικής φαντασίας επιτρέπει ασυνείδητες εικόνες να αυτοαποκαλυφθούν με ελάχιστη παρέμβαση από το συνειδητό.

ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Οι θεραπείες μέσω της τέχνης βασίζονται στην εξωλεκτική έκφραση, στη συμβολική λεκτική έκφραση, στη δημιουργική έκφραση, στη δυνατότητα συμβολοποίησης, στην προβολή.

Η θεραπεία βασίζεται στην ασυνείδητη έκφραση του εσωτερικού του ατόμου, την αυθόρμητη δημιουργία, την απελευθέρωση του αυθεντικού εαυτού, την αποκωδικοποίηση των συμβόλων, την ερμηνεία των προβολών, τη δημιουργία νέων γραμμών θεραπείας και έκφρασης, τη συμβολοποίηση, το βαθύτερο μετασχηματισμό του ασυνειδήτου. Μέσω της Τέχνης ο άνθρωπος μπορεί και εκφράζεται συμβολικά και έτσι το ασυνείδητο αποδεσμεύεται.

Οι θεραπείες μέσω Τέχνης μπορούν να εφαρμοστούν σε ένα ευρύ φάσμα πληθυσμού, παιδιά και ενήλικες με νευρωτικές ή ψυχωτικές διαταραχές. Οι τέχνες μπορούν να λειτουργήσουν θεραπευτικά μέσα από το συμβολικό τους περιεχόμενο.

Ο άνθρωπος είναι δημιουργός. Μιλάει μέσα από την τέχνη και έχει τη δυνατότητα να συμβολοποιεί. ‘Ο συμβολισμός έχει τόση ψυχική ενέργεια ώστε είμαστε υποχρεωμένοι να την προσέχουμε.’

Η ΑΡΧΕΤΥΠΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΤΟ ΑΡΧΕΤΥΠΟ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ

Στο Αναλυτικό σύστημα της Ψυχολογίας του Βάθους, ο απώτερος στόχος όλης της αναλυτικής διαδικασίας κατευθύνεται προς την εξερεύνηση και αποκάλυψη του ‘Εαυτού’

Η Πορεία Εξατομίκευσης όπως την ονόμασε ο δημιουργός της Καρλ Γιουνγκ, συνίσταται στην ανακάλυψη των αυθεντικών ποιοτήτων του ατόμου και την ενοποίηση της προσωπικότητας.

Η εξερεύνηση του αρχετύπου του Εαυτού ξεκινάει ήδη από τα πρώτα στάδια της ανάλυσης αλλά δίδεται έμφαση σε αυτή και ολοκληρώνεαι στο τέταρτο στάδιο της θεραπευτικής διαδιακασίας που ονομάζεται Transformation (Μετασχηματισμός).

Εισηγητές

Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια Τομέα,Ψυχολόγος-Αναλυτική Ψυχοθεραπεύτρια μέσω των Τεχνών)

"AnalytProsegJungΗ Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2002) και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales (2006). Παράλληλα με τις σπουδές της ασχολήθηκε πάρα πολλά χρόνια με τις τέχνες κυρίως με τη Μουσική και το χορό.

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού). Έχει σπουδάσει μοντέρνο και σύγχρονο χορό.

Η βαθιά αγάπη της και ενδιαφέρον για το αντικείμενο του χορού και την ανάλυση κίνησης και τη σύνδεση σώματος, ψυχής και συναισθημάτων την οδήγησε στη Χοροθεραπεία. Συμμετέχει ενεργά από το 2014 στη βιωματική ομάδα Χοροθεραπείας της Leda Shandala στον πολυχώρο πολιτισμού και τεχνών Shantom. Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού.

Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης Laban Movement Analysis. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics. Έχει ολοκληρώσει την ενότητα ‘Αισθήσεις & αντίληψη 1 του Επαγγελματικού Εκαπιδευτικού προγράμματος ‘Εκπαίδευση Ενσώματης Κίνησης – Body- Mind Centering’. Έχει εκπαιδευτεί στην ενσώματη πρακτική ‘Woman Wellness’ με την Usha Αnandi που αφορά ένα σύστημα σωματικών πρακτικών σχεδιασμένο για τη γυναικεία ανατομία και σωματικές και συναισθηματικές ανάγκες της Γυναίκας. Έχει εκπαιδευτεί στο πρόγραμμα Embodying Archetypes, την Ενσωμάτωση Αρχετύπων. Έχει ολοκληρώσει τον εκπαιδευτικό κύκλο ‘Unlock your Archetypal Strengths with the Feldenkrais Method’ με τη Lavinia Plonka που αφορά την εξερεύνηση των αρχετύπων μέσω από το σώμα μέσα από τη μέθοδο Feldenkrais.

Το μεγάλο της ενδιαφέρον για την Αναλυτική Γιουγκιανή προσέγγιση και τις τέχνες την οδήγησε στο να χρησιμοποιεί ένα μοντέλο ανάλυσης το οποίο συνδυάζει τα σύμβολα, τα αρχέτυπα, ανάλυση και ερμηνεία των ονείρων και τη βασική τεχνική active imagination (τεχνική ενεργητικής φαντασίας μέσα από τις τέχνες).

Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική (Αναλυτική – Γιουγκιανή) κατεύθυνση, θεραπεύτρια μέσω της κίνησης και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία, θεραπεία μέσω των εικαστικών, θεραπεία μέσω της άμμου) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους. Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες (active imagination, authentic movement, guided imagery, sand therapy ). Τα τελευταία χρόνια προσέγγισε θεραπευτικά ομάδες γυναικών με θέμα ‘Η εξερεύνηση του Αρχετύπου της Εσωτερικής θεάς’.

Είναι Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Ψυχοθεραπεία μέσω των Τεχνών και παράλληλα διατηρεί δικό της στούντιο Θεραπειών μέσα από τις Τέχνες.

Μελίνα Αργυρίου, Χοροθεραπεύτρια

"AnalytProsegJungΓεννημένη στην Αθήνα, η Μελίνα Αργυρίου, είναι πτυχιούχος του London College of Dance and Performing Arts (Λονδίνο), όπου και βραβεύτηκε με τα βραβεία Best Artistic Performance in Ballet Best Dancer of the Year.

Το έντονο ενδιαφέρον της για τον άνθρωπο και την ανθρώπινη φύση την οδήγησε να επεκτείνει τις σπουδές της και να γίνει κάτοχος μεταπτυχιακού (ΜΑ) in Movement Psychotherapy(Goldsmiths University)

Διεύρυνε τη μελέτη της πάνω στην γιουνγκιανή προσέγγιση και παρακολούθησε διάfορα σεμινάρια στο Λονδίνο από τον γιουνγκιανό αναλυτή Graham Horwood.

Ξεκίνησε την επαγγελματική της δράση το 2001, συνεργαζόμενη με τα ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και Αγρινίου ως χορογράφος. Το 2002 συμμετείχε στην ταινία μεγάλου μήκους του Βασίλη Μπουντούρη, «Πάρ΄τα όλα». Από το 2002 ως το 2007 συμμετείχε σε παραστάσεις διαφόρων θεάτρων και φεστιβάλ στο Λονδίνο όπως: The Place, Theatro Technis, Art Deco Theater, Dance Resolution Festival & Synergy Festival.

Το 2008-2009 συνεργάστηκε με το ΘΟΚ ως χορογράφος και performer στην παράσταση Beauty Mark. Από το 2002 έως σήμερα είναι δασκάλα δημιουργικής κίνησης και από το 2007 εργάζεται ως Χοροθεραπεύτρια. Η βαθιά επιθυμία της για κατανόηση της σύνδεσης σώματος και ψυχής την οδηγεί να εμβαθύνει τις γνώσεις της στην κινέζικη ιατρική και φιλοσοφία και να ταξιδέψει στην Κίνα(2005 και 2007) για tai chi σεμινάρια με taoist master του Wu Dang. Αργότερα(2007) ξεκινά να διδάσκει την εσωτερική πολεμική τέχνη του Tai Chi. Παράλληλα εμβαθύνει τις γνώσεις της στην Ακαδημία Ελληνικής και Κινεζικης ιατρικής στον τομέα της Ρεφλεξολογίας και γΙνεται διπλωματούχος Ρεφλεξιολόγος. Από το 2011 συνεργάζεται με το Synergy of Art της Silvia Macchi συνδημιουργώντας στις παραστάσεις «Ο κύκλος των Μεταμορφώσεων», «Πόρτες», «Aποτυπώματα» και «Ενέργεια 29χλμ. νοτιοδυτικά» στο Ναό της Αφαίας. Παράλληλα από το 2012 γίνεται ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής όμαδας Synama χορογραφώντας το video dance «Genius Loci», «RE-TURN» και άλλες ανεξάρτητες παραγωγές, με τελευταία συνεργασία να χορογραφεί τη χοροθεατρική παράσταση «Σκελετογυναίκα».

Eριφύλη Δαφέρμου

"AnalytProsegJungΗ Εριφύλη Δαφέρμου αποφοίτησε από την επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα – Τράστα. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές της στο Laban Center Londonμε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA Dance Theater Practice. Στο πλαίσιο σπουδών της στο Λάμπαν χορογράφησε τα έργα Tetragramme και Tetragramme2 (Bonnie Bird theater 2003).

Από το 2006 – 2012 ήταν χορογράφος και βασική χορεύτρια των Dirty Granny Tales (ιδρυτικό μέλος) έχει χορογραφήσει και χορέψει τα έργα Inversed world(2006), Didi’sson(2009), Jealous(2010), Rejection(2011) με τα οποία η ομάδα περιόδεψε στην Ελλάδα και το εξωτερικό. (www.dirtygrannytales.org)

Mεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τους Θέαμα και Άλλη πλευρά (2001), Seresta(2002), Kreativ kompanie x thesis(2004, 2006), Tranzito(2008), Χορόνδε (2011, 2012), Face the Fact (2013), τον Μιχάλη Φραγκιαδάκη και το Λύκειο Ελληνίδων Σητείας (2013), καθώς και με το Μέγαρο μουσικής Αθηνών (2005) και την Αποστολία Παπαδαμάκη (2004, 2011).

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Rina Shenfeld, Κώστα Φιλίππογλου, Vincent Cacialono, Michael Schumacher, Gwen Welliver, Katie Duck, Katrina Brown, Keren Levi, LauraMoro, Maryo’ DonnellFulkerson, Inaki Azpillaga, Vahid, Julyen Hamilton, Juan Kruz Diaz De Garaio Esnaola, Hofesh dance company, DV8 κ.α.

Ως καθηγήτρια σύγχρονου χορού και αυτοσχεδιασμού έχει συνεργαστεί με την Ανωτέρα σχολή χορού της Εθνικής Λυρικής σκηνής(2011 – 2012), το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης(2008), τον Δήμο Φιλοθέης, την σχολή χορού Μαρίνας Πολλάτου, και το Ash in art. Από το 2005 διδάσκει στην επαγγελματική σχολή χορού ΜοριάνοβαΤράστα σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό, για την οποία έχει χορογραφήσει τα έργα «Περνώντας…» (2011- 2012), «Λίγο πριν, λίγο μετά, λίγο ακόμη…» (2013) «Κινούμενες φωνές»(2013), «Νοικοκυρέματα»(2015), «Απολιτίκ»(2015). Το 2013 ίδρυσε τον χώρο Lalo (www.choroslalo.gr) ως έδρα της ομάδας Λαλώ με στόχο την φιλοξενία σεμιναρίων, προβών και την στέγαση έρευνας γύρω από τον χορό και την κίνηση. Παίζει πιάνο και ασχολείται με το θέατρο και την δημιουργική γραφή.

Έφη Νταΐάνα Τζάκα – Χοροθεραπεύτρια, Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια

"AnalytProsegJungΗ Έφη γεννήθηκε στην Αθήνα όπου από πολύ μικρή ασχολήθηκε με τον χορό. Σε ηλικία 15 ετών φεύγει για το εξωτερικό όπου και ολοκλήρωσε το σχολείο και σπουδές χορού στο LABAN CENTER – LONDON. Μετέπειτα ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – CITY UNIVERSITY LONDON και στα 26 της χρόνια αρχίζει τον τριετές κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην Χοροθεραπεία όπου και ολοκλήρωσε με MA IN DANCE MOVEMENT THERAPY – UNIVERSITY OF HERTFORDSHIRE. Γυρνώντας Ελλάδα ολοκληρώνει τον κύκλο σπουδών της στο UNIVERSITY OF WHALES – ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ με πτυχίο στην Ψυχολογία.

Η αφοσίωση της στην Γιουνγκιανή Αναλυτική Ψυχολογία την ώθησε να διευρύνει την έρευνα της στην Αρχετυπική και Διαπροσωπική (TRANSPERSONAL PSYCHOLOGY) όπως και εκπαιδεύτηκε για χρόνια σε τεχνικές και την φιλοσοφία του Αρχέγονου Σαμανισμού στην Αγγλία με διάφορους δασκάλους.

Η ενασχόληση της με την Αρχετυπική Αναλυτική και Διαπροσωπική Ψυχολογία έχει ως κέντρο μελέτης και εφαρμογής μύθους και συμβολισμό από την Ελληνική Μυθολογία και φιλοσοφία. Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολείται εντατικά μέσα από την εργασία της με την ενεργοποίηση της μνήμης μέσα από το σωματικό υποσυνείδητο και σωματικό ασυνείδητο όπως αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει για το άτομο την αυτογνωσία του εαυτού του. Το 2015 με 2016 ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της στην ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΎΠΝΩΣΗ στο Ομακοείο Αθηνών όπως και μέσα από το HYPNOVISION INTESNIVE THERAPY COURSE – SILVA MEYHTOD – AMERICAN ASSOCIATION OF HYPNOSIS.

Εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας τα τελευταία 16 χρόνια κυρίως με ενήλικες. Έχει συνεργαστεί και με διάφορα κέντρα αναπτυξιακών διαταραχών για παιδιά όπου έχει αναλάβει ομάδες χοροθεραπείας και δημιουργικής κίνησης για παιδιά με αυτισμό και άλλες διαταραχές. Εδώ και 15 χρόνια συνεργάζεται με το LOGOS INSTITUTE όπου παρέχει χοροθεραπευτική παρέμβαση σε ομαδικά προγράμματα αντιμετώπισης και θεραπείας του Τραυλισμού. Όσο ήταν στην Αγγλία δούλευε σε ψυχιατρικό κέντρο ημέρας και σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σαν σχολική σύμβουλος χοροθεραπεύτρια.

Από το 2007 μέχρι και σήμερα έχει παρουσιάσει και διδάξει την μέθοδο της πάνω στην Σωματική μνήμη μέσα από την Αρχετυπική Ψυχολογία σε διάφορους φορείς όπως στην ΣΤΕΓΗ ΧΟΡΟΥ στην Λεμεσό όπως και στο NEW SCHOOL OF PERFORMING ARTS – AMSTERDAM.

Στο παρελθόν επίσης έχει δουλέψει σαν Ομαδική Θεραπεύτρια σε φορείς απεξάρτησης από Ναρκωτικά όπως το 18 Άνω και το Κέντρο Έρευνας της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς (2003-2006). Επίσης από το 2001 μέχρι το 2006 δίδαξε Ανάλυση Κίνησης σε Ηθοποιούς όπως και σε εφήβους με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης.

Δήμητρα Σταύρου

"AnalytProsegJungΣπούδασε ψυχολογία στην Ελλάδα και την Γαλλία. Ειδίκευση στην Δραματατοθεραπεία από το κέντρο ΑΙΩΝ. Εξειδίκευση στην PerformanceArt από πρόγραμμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας, επίσης στην εθνογραφική έρευνα από το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στις τεχνικές του θεάτρου του Καταπιεσμένου για την κοινωνική ένταξη νέων από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εράσμους+ στην Ιταλία. Έχει επίσης εκπαιδευτεί στην μέθοδο σωματικού θεάτρου του Θεόδωρου Τερζόπουλου και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων σε διαφορετικές καλλιτεχνικές και θεραπευτικές τεχνικές και μεθόδους.

Δύο χρυσά μετάλλια στους Μεσογειακούς Αγώνες (2017) για την πολεμική τέχνη Ται-Τσι-Τσουάν και ένα χρυσό στους Πανελλήνιους διασυλλογικούς αγώνες.

Εργάζεται κυρίως θεραπευτικά με άτομα και ομάδες στον Πολυχώρο Θεραπείας και Τέχνης στην Πεύκη. Έχει επίσης εργαστεί με πληθυσμούς, μαθητών, τοξικοεξαρτημένων, κρατουμένων, καλλιτεχνών, τοπικές κοινότητες, με εργαζόμενους μεγάλων εταιρειών και οργανισμών.Περφόρμερ, κυρίως με την ομάδα Liminals που δημιούργησε μετά από ερευνητική ομάδα ανέργων. Εθνογράφος στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, χρησιμοποιεί την μέθοδο της εθνογραφικής έρευνας για να φτιάξει θεραπευτικές περφόρμανς στον δημόσιο χώρο.Με την Φώφη Τριγάζη το 2016 παρουσιάζουν ένα νέο δραματοθεραπευτικό μοντέλο, το μοντέλο της διασυνδετικής δραματοθεραπείας, εμπνευσμένο από την θεωρία του Γιούνγκ και θεωρίες αναπτυξιακής ψυχολογίας.

Μέλος του ΣΕΨ, της ΕΔΠΕ και επίτιμο μέλος της Γαλλικής Ένωσης Δραματοθεραπευτών. Συγγραφέας πολλών άρθρων σε βιβλία και επιστημονικά περιοδικά, επιμελήτρια έκδοσης βιβλίου στη Γαλλία για την δραματοθεραπευτική μέθοδο, μεταφράστρια βιβλίων ψυχικής υγείας από τα γαλλικά.

Εβίτα Μπάρτζελη, Ψυχολόγος, Art – Therapist

"AnalytProsegJungΗ Ευδοκία Μπάρτζελη είναι Απόφοιτος Αριστούχος Καλών Τεχνών του Bari, ζωγράφος – χαράκτης. Επίσης είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales, μέλος της BPS.

Απόφοιτος του Μετεκπαιδευτικού Προγράμματος «Συμβουλευτική οικογένειας σε άτομα με Σχιζοφρένεια και διπολική διαταραχή» της Α’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής (ΕΠΙΨΥ). Είναι κάτοχος Master στο Art Therapy από το Πανεπιστήμιο της Νάπολης συνεργαζόμενο με το UCLA της Αμερικής. Χρησιμοποιεί τα Art-test της Ψυχολόγου Ερευνήτριας Paola Federici τα οποία είναι «Το τεστ της οικογένειας με ζώα» και το «Τεστ των χρωμάτων» διαγνωστικά και αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Εξειδικεύεται σε διερευνητικά ζωγραφικά τεστ, έχοντας ως απώτερο στόχο τους την εξωτερίκευση των εσωτερικών ζητημάτων. Έχει σπουδάσει πιάνο και έχει πτυχίο στην θεωρία και ιστορία της μουσικής. Εργάζεται έως σήμερα ως εκπαιδευτικός και ψυχολόγος.

Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Ψυχολογίας, Ψυχιατρικής, Φιλολογίας, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών. Απόφοιτοι Σχολών Χορού ή Θεάτρου, Καλών Τεχνών και άλλων Καλλιτεχνικών σχολών. Στο πρόγραμμα μπορούν να γίνουν επίσης να γίνουν δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών, κατόπιν συνέντευξης.



Το ετήσιο κόστος είναι 2.500€ • Εγγραφή: 500€

Το υπόλοιπο ποσό μπορεί να κατατεθεί σε δόσεις

Ετήσια δίδακτρα για το 2ο, το 3ο και το 4ο έτος σπουδών: 1500€

Για τις αιτήσεις που θα γίνουν μέχρι τις 31/8/23 θα υπάρχει έκπτωση στα δίδακτρα (early registration fees). Το τελικό ποσό διαμορφώνεται στις 2000€ ετησίως.

Μαρτυρίες από προηγούμενες συμμετέχοντες

  • avatar-img

Μία νέα αλλά συγχρόνως παλιά εκπαιδευτική εταιρεία. Η εταιρεία ιδρύθηκε μέσα στο 2018 αλλά έχει ρίζες που πηγαίνουν πίσω στην αρχή της δεκαετίας του 1970, στις ΣΧΟΛΕΣ ΔΕΛΤΑ και μετά στο ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ. Η εταιρεία έχει λάβει άδεια λειτουργίας ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ 1) από το Υπουργείο Παιδείας με κωδικό 201166884 και διακριτικό τίτλο 4ΕΨΙΛΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ. Αυτή την στιγμή οργανώνουμε και προσφέρουμε εκπαιδευτικά προγράμματα για ενηλίκους σε πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων οι κύριοι είναι: 1) Ψυχοθεραπεία μέσω των Τεχνών, στον οποίο περιλαμβάνονται και η Ψυχολογία, οι Τέχνες, το Ευ Ζην κλπ. 2)Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμός, στον οποίο περιλαμβάνονται και η Ελληνική Μουσική, Δίαιτα, Χορός κλπ. Στον πρώτο τομέα συνεχίζουμε να προσφέρουμε τα προγράμματα που είχε αναπτύξει το Ελληνοβρετανικό και θα χρησιμοποιούμε την ίδια μεθοδολογία. Το Ελληνοβρετανικό ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 1989 και έχει μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη και προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τριτοβάθμια εκπαίδευση και επίσης για εκπαίδευση ενηλίκων. Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος (2020-2021) το Ελληνοβρετανικό σταματά να προσφέρει τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, τα οποία για την Αθήνα θα αναλάβει η 4 ΕΨΙΛΟΝ με τον διακριτικό τίτλο Κέντρο Ψυχοθεραπείας μέσω των Τεχνών. Για τον δεύτερο τομέα η 4Εψιλον θα συνεχίσει να προσφέρει τα αντίστοιχα προγράμματα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού «Μέγας Αλέξανδρος». Το κέντρο ξεκίνησε να λειτουργεί από τα μέσα της δεκαετίας του ‘ 70 και έχει αναπτύξει πολλές νέες μεθόδους και εκπαιδευτικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής σε ξένους, πολλές από τις οποίες χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Φορέα

thumb-video
  • Διάρκεια
    Το πρόγραμμα μπορεί να ολοκληρωθεί σε 1 έτος ή σε 4 έτη (για όσους επιθυμούν μεγαλύτερη εμβάθυνση στο αντικείμενο).
  • Τοποθεσία
    ΑΘήνα
  • Τηλέφωνο
    2108217710, 210-8254165
  • Γλώσσα
    Ελληνικά
  • Ημερομηνία Έναρξης
    16/10/2023
  • Ημερομηνία Λήξης
    31/05/2024
  • Ιστοσελίδα Φορέα
    Προβολή

Σχετικά Προγράμματα

Δείτε και άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα απο την κατηγορία Συμβουλευτική.