thumb-974

Μετεκπαίδευση επαγγελματικής εξειδίκευσης στην Ψυχαναλυτική –ψυχοδυναμική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl G. Jung, Jacques Lacan)

logo-974
Κατηγορία:
Συμβουλευτική

Γενική Περιγραφή Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Το πρόγραμμα αυτό αναφέρεται και εστιάζει στις βασικές έννοιες της ψυχανάλυσης και οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος όλα τα ψυχαναλυτικά μοντέλα των Sigmund Freud, Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, Ψυχαναλυτική προσέγγιση του Jacques Lacan, Melanie Klein, Margaret Mahler, Anna Freud, Heinz Kohut, Σχεσιακή Ψυχανάλυση.

Έρχονται σε επαφή με τις βασικές έννοιες της Ψυχανάλυσης που είναι ο Ψυχολογικός ντετερμινισμός, η Ψυχική ενέργεια, η ανακάλυψη της αγνοημένης παιδικής ηλικίας και των επιπτώσεών της στη μετέπειτα εξέλιξη του ατόμου, Η δομή της προσωπικότητας, η ανακάλυψη των μη συνειδητών λειτουργιών της προσωπικότητας, ο Εντοπισμός των ψυχολογικών μηχανισμών άμυνας.

Ο Φρόυντ ως πατέρας της ψυχανάλυσης και του προχώρησε από τη θεραπεία των συμπτωμάτων, στην ανακάλυψη των αιτιών που προκαλούν τα συμπτώματα.

Προσπάθησαν να βοηθήσει τους πελάτες του να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τα γεγονότα εκείνα τα οποία προκάλεσαν τις τωρινές συμπεριφορές.

Έδωσε έμφαση στην έννοια των ασυνειδήτων κινήτρων στη συμπεριφορά του ανθρώπου.

Ο Φρόυντ εισήγαγε την έννοια του ψυχολογικού ντετερμινισμού.

Ισχυρίστηκε ότι κάθε ψυχικό γεγονός στη ζωή του ανθρώπου προκαθορίζεται από άλλα προηγούμενα.

Πολλές ψυχικές διεργασίες που καθορίζουν και ελέγχουν τη συμπεριφορά του ατόμου συμβαίνουν ασυνείδητα.

Παλιές απωθημένες εμπειρίες και γεγονότα παραμένουν στο ασυνείδητο και επηρεάζουν τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά του ανθρώπου χωρίς τη συνειδητή επίγνωσή του.

Επίσης γνωρίζουν σε βάθος το σύστημα της Αναλυτικής Ψυχολογίας του Carl G. Jung. Μπαίνουν σε βάθος στη θεωρία των συμβόλων των αρχετύπων, του ατομικού και συλλογικού ασυνειδήτου.

Ο Jung μετέφερε ένα πολύ σημαντικό μήνυμα σε όσους θέλουν και ενδιαφέρονται να γνωρίσουν πραγματικά την ανθρώπινη ψυχή:

‘Ο άνθρωπος ολοκληρώνεται μόνο όταν έχει αισθητή γνώση της ασυνείδητης ζωής του μέσα από τα όνειρα και τα σύμβολα τους’

(Καρλ Γιουνγκ, Οι άνθρωποι και τα σύμβολά τους)

Η Θεωρία για τα σύμβολα είναι η μεγαλύτερη προσφορά του Καρλ Γιουνγκ στη γνώση του ανθρώπινου πνεύματος.

Ένα σύμβολο αντιπροσωπεύει μία πράξη, ένα πρόσωπο, μία ιδέα’.

‘Σύμβολο είναι ένας όρος, ένα όνομα, μία εικόνα που μπορεί να μας είναι προσιτά στην καθημερινή ζωή αλλά έχουν και σημασίες που προστίθενται στο συμβατικό εμφανές νόημά τους.

Τα αρχέτυπα είναι παγκόσμια μοτίβα συμπεριφοράς και εικόνες που προέρχονται από το συλλογικό ασυνείδητο και υιοθετούνται από γενιά σε γενιά.

Τα αρχέτυπα βρίσκονται στο ασυνείδητο κομμάτι του ανθρώπου και γίνονται αντιληπτά μέσω των εικόνων, των συμπεριφορών, της τέχνης, της θρησκείας, των ονείρων.’

  • O Freud και o Jung ασχολήθηκαν και οι δύο πάρα πολύ με το ασυνείδητο. O Jung έδωσε ακόμη μεγαλύτερη διάσταση στην έννοια του ασυνείδητου γιατί θεωρούσε ότι περιλαμβάνει τις κληρονομούμενες εμπειρίες από προηγούμενες γενιές ανθρώπων αλλά και ειδών πριν τον άνθρωπο (συλλογικό ασυνείδητο).

Επίσης στο πρόγραμμα οι σπουδαστές γνωρίζουν τη ζωή και το έργο του πιο αμφιλεγόμενου γάλλου ψυχαναλυτή μετά τον Freud, του Jacques Lacan.

Το έργο του Ζακ Λακάν άσκησε σημαντική επιρροή σε πολλούς τομείς.

  • Στη Λογοτεχνία, Τη Φιλοσοφία, Τη φεμινιστική θεωρία, Τη θεωρία του κινηματογράφου, Την Κλινική Ψυχανάλυση, Εισήγαγε ένα καινούργιο λεξιλόγιο στην ψυχανάλυση, Εισήγαγε νέους όρους οι οποίοι δεν υπήρχαν στη φροϋδική ανάλυση, έδωσε μεγάλη έμφαση στη λειτουργία της ομιλίας και στο πεδίο της γλώσσας. Μίλησε για τη σχέση ανάμεσα στα δύο φύλα.
  • Μίλησε για τον ‘έρωτα’ ως ένα φαντασιακό φαινόμενο
  • Εισήγαγε την έννοια της ‘απόλαυσης και της επιθυμίας’
  • Ανέπτυξε τη θεωρία του για τις επτά εκδοχές της απόλαυσης απολαυση του πραγματος, απολαυση του είναι, απολαυση του αλλου,απολαυση της εικονας του σωματος, φαλλικη απολαυση,
    σεξουαλικη απολαυση, απολαυση της ζωης.
  • Μίλησε για τους τέσσερις λόγους στην Ψυχανάλυση (Ο λόγος του κυρίου, Ο λόγος της Πανεπιστημιακής γνώσης, Ο Ψυχαναλυτικός λόγος, Ο λόγος της Υστερίας
    Ο Λακάν μίλησε για τρεις τάξεις συμβολικό, φαντασιακό και συμβολικό επίπεδο.

Τον κάθε ασθενή πρέπει να τον ακούμε σαν να είναι ο πρώτος μας ασθενής’
Ζουντίθ Μιλλέρ

Ο στόχος της Λακανικής ανάλυσης είναι να οδηγηθεί ο αναλυόμενος στην άρθρωση της αλήθειας γύρω από την επιθυμία του.

"PSYXODYNAMIKH "PSYXODYNAMIKH

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ

Μαρία Καρκανιά – Διευθύντρια ΚΨΤ

"EIKASTIKWNΗ Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2002) και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales (2006). Παράλληλα με τις σπουδές της ασχολήθηκε πάρα πολλά χρόνια με τις τέχνες κυρίως με τη Μουσική και το χορό.

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού). Έχει σπουδάσει μοντέρνο και σύγχρονο χορό.

Η βαθιά αγάπη της και ενδιαφέρον για το αντικείμενο του χορού και την ανάλυση κίνησης και τη σύνδεση σώματος, ψυχής και συναισθημάτων την οδήγησε στη Χοροθεραπεία. Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού. Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης Laban Movement Analysis. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics. Έχει ολοκληρώσει την ενότητα ‘Αισθήσεις & αντίληψη 1 του Επαγγελματικού Εκπαιδευτικού προγράμματος ‘Εκπαίδευση Ενσώματης Κίνησης – Body- Mind Centering’.

Έχει εκπαιδευτεί στην ενσώματη πρακτική ‘Woman Wellness’ με την Usha Αnandi που αφορά ένα σύστημα σωματικών πρακτικών σχεδιασμένο για τη γυναικεία ανατομία και σωματικές και συναισθηματικές ανάγκες της Γυναίκας. Έχει εκπαιδευτεί στο πρόγραμμα Embodying Archetypes, την Ενσωμάτωση Αρχετύπων. Έχει ολοκληρώσει τον εκπαιδευτικό κύκλο ‘Unlock your Archetypal Strengths with the Feldenkrais Method’ με τη Lavinia Plonka που αφορά την εξερεύνηση των αρχετύπων μέσω από το σώμα μέσα από τη μέθοδο Feldenkrais.

Το μεγάλο της ενδιαφέρον για την Αναλυτική Γιουγκιανή προσέγγιση και τις τέχνες την οδήγησε στο να χρησιμοποιεί ένα μοντέλο ανάλυσης το οποίο συνδυάζει τα σύμβολα, τα αρχέτυπα, ανάλυση και ερμηνεία των ονείρων και τη βασική τεχνική active imagination (τεχνική ενεργητικής φαντασίας μέσα από τις τέχνες).

Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική (Αναλυτική – Γιουγκιανή) κατεύθυνση, θεραπεύτρια μέσω της κίνησης και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία, θεραπεία μέσω των εικαστικών, θεραπεία μέσω της άμμου) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους. Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες (active imagination, authentic movement, guided imagery, sand therapy ). Τα τελευταία χρόνια προσέγγισε θεραπευτικά ομάδες γυναικών με θέμα ‘ Η εξερεύνηση του Αρχετύπου της Εσωτερικής θεάς’.

Είναι Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Ψυχοθεραπεία μέσω των Τεχνών και παράλληλα διατηρεί δικό της στούντιο Θεραπειών μέσα από τις Τέχνες.

Ηλίας Θεοδωρακόπουλος

Ο Ηλίας Θεοδωρακόπουλος είναι κάτοχος πτυχίου Ψυχολογίας του πανεπιστημίου του Derby. Έχει ολοκληρώσει 5ετή εκπαίδευση στην Αναλυτική Ψυχοθεραπεία ομάδας και ατόμου και ένα τετραετή κύκλο εποπτείας ως"PSYXODYNAMIKH ειδικευόμενος Αναλυτικός Ψυχοθεραπευτής. Εργάζεται ιδιωτικά ως Αναλυτής και συνεργάζεται με το Κέντρο Επαγγελματικής Προεργασίας του Αιγινητείου Νοσοκομείου όπου συντονίζει ψυχοθεραπευτικές ομάδες. Το πρώτο του πτυχίο ήταν στις Φυσικές Επιστήμες του ΕΑΠ. Είναι επίσης κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Βιολογία και Νευροβιολογία του πανεπιστημίου της Ουτρέχτης και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Ιστορία και Φιλοσοφία της Επιστήμης του τμήματος ΜΙΘΕ του ΕΚΠΑ σε συνεργασία με το ΕΜΠ. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα άπτονται των θεμάτων που αφορούν την ανάπτυξη, λειτουργία και αλληλεπίδραση της σκέψης και της γλώσσας (Jean Piaget, Lev Vygotsky, Wilfred Bion, Jacques Lacan), της μεταψυχολογίας (Sigmund Freud, Melanie Klein, Matte Blanco) και της ιστορικής εξέλιξης της ψυχοθεραπείας μέσω της ομιλίας (Talking Cure).

Μαρία Κατσιφαράκη, Ψυχολόγος, PhD

"EIKASTIKWNΗ Μαρία Κατσιφαράκη είναι διδάκτωρ Ψυχολογίας. Μετά την αποφοίτησή της από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, συνέχισε τις σπουδές της στο Swansea University της Μ. Βρετανίας, όπου έκανε το Μεταπτυχιακό της στην Κλινική Ψυχολογία και το Διδακτορικό της στην Κλινική και Οργανωτική Ψυχολογία. Εργάστηκε ως Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο National Institute of Occupational Health της Νορβηγίας για 2,5 χρόνια. Έχει εργαστεί ως ψυχολόγος στα Ψυχολογικά τμήματα του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης (Αθήνα) και του Swansea Central Clinic (Μ. Βρετανία).

Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών της εργαζόταν ως σύμβουλος φοιτητών στο Swansea University. Άρθρα της βρίσκονται δημοσιευμένα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει παρουσιάσει το ερευνητικό της έργο σε διεθνή συνέδρια. Σπούδασε κλασσικό μπαλέτο και σύγχρονο χορό μέχρι το προεπαγγελματικό επίπεδο, και πιάνο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Νορβηγικά.

Μαυρίδου Ιωάννα, MSc Ψυχολόγος Υγείας – Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεύτρια

Σπούδασε Ψυχολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές της στο Cardiff Metropolitan University όπου εξειδικεύτηκε στην ψυχολογία της υγείας. Έχει εκπαιδευτεί στην ομαδική"PSYXODYNAMIKH αναλυτική και οικογενειακή ψυχοθεραπεία και την θεραπεία ζεύγους στην Ελληνική Εταιρεία Αναλυτικής Ομαδικής και Οικογενειακής Ψυχοθεραπείας του κ. Γιωσαφάτ.

Είναι ψυχοδυναμικής κατεύθυνσης. Τα πεδία του επιστημονικού της ενδιαφέροντος είναι, μεταξύ άλλων, η δυναμική της ομάδας, οι εξαρτήσεις, οι διαταραχές πρόσληψης τροφής, οι ψυχοσωματικές διαταραχές, η πρόληψη της αυτοκτονίας, η διαχείριση των χρόνιων νοσημάτων και το στίγμα στην ψυχική υγεία.

Κατά την παρούσα στιγμή εργάζεται ιδιωτικά αλλά και ως εισηγήτρια σε σεμινάρια (ψυχοπαθολογία, ψυχανάλυση, ερμηνεία ονείρων, μηχανισμοί άμυνας, εξαρτήσεις), ενώ στο παρελθόν έχει εργαστεί σε διάφορες δομές ψυχικής υγείας, κάποιες εκ των οποίων είναι:

  • Ψυχιατρική Κλινική Λυράκου, τμήμα απεξάρτησης
  • Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων, ΚΕΘΕΑ Διάβαση, Πρωινός και Βραδινός Συμβουλευτικός Σταθμός
  • Κέντρο Πρόληψης και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Αθηνά Πολιάς» , σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ
  • Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων
  • «Θεραπευτήριο Κυψέλης», Γενική κλινική
  • PRAKSIS, Κινητή μονάδα ενημέρωσης & εξέτασης για HIV/Hep B & C
  • Ερευνητική ομάδα «ΕΚΚΛΙΨΥ» διεξαγωγή ερευνών στο χώρο της κλινικής ψυχολογίας

Μελίνα Αργυρίου, Χοροθεραπεύτρια

"XOROTHERAPEIAΓεννημένη στην Αθήνα, η Μελίνα Αργυρίου, είναι πτυχιούχος του London College of Dance and Performing Arts (Λονδίνο), όπου και βραβεύτηκε με τα βραβεία Best Artistic Performance in Ballet Best Dancer of the Year.

Το έντονο ενδιαφέρον της για τον άνθρωπο και την ανθρώπινη φύση την οδήγησε να επεκτείνει τις σπουδές της και να γίνει κάτοχος μεταπτυχιακού (ΜΑ) in Movement Psychotherapy(Goldsmiths University)

Διεύρυνε τη μελέτη της πάνω στην γιουνγκιανή προσέγγιση και παρακολούθησε διάφορα σεμινάρια στο Λονδίνο από τον γιουνγκιανό αναλυτή Graham Horwood.

Ξεκίνησε την επαγγελματική της δράση το 2001, συνεργαζόμενη με τα ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και Αγρινίου ως χορογράφος. Το 2002 συμμετείχε στην ταινία μεγάλου μήκους του Βασίλη Μπουντούρη, «Πάρ΄τα όλα». Από το 2002 ως το 2007 συμμετείχε σε παραστάσεις διαφόρων θεάτρων και φεστιβάλ στο Λονδίνο όπως: The Place, Theatro Technis, Art Deco Theater, Dance Resolution Festival & Synergy Festival.

Το 2008-2009 συνεργάστηκε με το ΘΟΚ ως χορογράφος και performer στην παράσταση Beauty Mark. Από το 2002 έως σήμερα είναι δασκάλα δημιουργικής κίνησης και από το 2007 εργάζεται ως Χοροθεραπεύτρια. Η βαθιά επιθυμία της για κατανόηση της σύνδεσης σώματος και ψυχής την οδηγεί να εμβαθύνει τις γνώσεις της στην κινέζικη ιατρική και φιλοσοφία και να ταξιδέψει στην Κίνα(2005 και 2007) για tai chi σεμινάρια με taoist master του Wu Dang. Αργότερα(2007) ξεκινά να διδάσκει την εσωτερική πολεμική τέχνη του Tai Chi. Παράλληλα εμβαθύνει τις γνώσεις της στην Ακαδημία Ελληνικής και Κινέζικης ιατρικής στον τομέα της Ρεφλεξολογίας και γΙνεται διπλωματούχος Ρεφλεξιολόγος. Από το 2011 συνεργάζεται με το Synergy of Art της Silvia Macchi συνδημιουργώντας στις παραστάσεις «Ο κύκλος των Μεταμορφώσεων», «Πόρτες», «Aποτυπώματα» και «Ενέργεια 29χλμ. νοτιοδυτικά» στο Ναό της Αφαίας. Παράλληλα από το 2012 γίνεται ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας Synama χορογραφώντας το video dance «Genius Loci», «RE-TURN» και άλλες ανεξάρτητες παραγωγές, με τελευταία συνεργασία να χορογραφεί τη χοροθεατρική παράσταση «Σκελετογυναίκα».

Έφη Νταΐάνα Τζάκα – Χοροθεραπεύτρια, Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια

"MOUSIKOTHERAPEIAΗ Έφη γεννήθηκε στην Αθήνα όπου από πολύ μικρή ασχολήθηκε με τον χορό. Σε ηλικία 15 ετών φεύγει για το εξωτερικό όπου και ολοκλήρωσε το σχολείο και σπουδές χορού στο LABAN CENTER – LONDON. Μετέπειτα ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – CITY UNIVERSITY LONDON και στα 26 της χρόνια αρχίζει τον τριετές κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην Χοροθεραπεία όπου και ολοκλήρωσε με MA IN DANCE MOVEMENT THERAPY – UNIVERSITY OF HERTFORDSHIRE. Γυρνώντας Ελλάδα ολοκληρώνει τον κύκλο σπουδών της στο UNIVERSITY OF WHALES – ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ με πτυχίο στην Ψυχολογία.

Η αφοσίωση της στην Γιουνγκιανή Αναλυτική Ψυχολογία την ώθησε να διευρύνει την έρευνα της στην Αρχετυπική και Διαπροσωπική (TRANSPERSONAL PSYCHOLOGY) όπως και εκπαιδεύτηκε για χρόνια σε τεχνικές και την φιλοσοφία του Αρχέγονου Σαμανισμού στην Αγγλία με διάφορους δασκάλους.

Η ενασχόληση της με την Αρχετυπική Αναλυτική και Διαπροσωπική Ψυχολογία έχει ως κέντρο μελέτης και εφαρμογής μύθους και συμβολισμό από την Ελληνική Μυθολογία και φιλοσοφία. Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολείται εντατικά μέσα από την εργασία της με την ενεργοποίηση της μνήμης μέσα από το σωματικό υποσυνείδητο και σωματικό ασυνείδητο όπως αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει για το άτομο την αυτογνωσία του εαυτού του. Το 2015 με 2016 ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της στην ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΎΠΝΩΣΗ στο Ομακοείο Αθηνών όπως και μέσα από το HYPNOVISION INTENSIVE THERAPY COURSE – SILVA METHOD – AMERICAN ASSOCIATION OF HYPNOSIS.

Εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας τα τελευταία 16 χρόνια κυρίως με ενήλικες. Έχει συνεργαστεί και με διάφορα κέντρα αναπτυξιακών διαταραχών για παιδιά όπου έχει αναλάβει ομάδες χοροθεραπείας και δημιουργικής κίνησης για παιδιά με αυτισμό και άλλες διαταραχές. Εδώ και 15 χρόνια συνεργάζεται με το LOGOS INSTITUTE όπου παρέχει χοροθεραπευτική παρέμβαση σε ομαδικά προγράμματα αντιμετώπισης και θεραπείας του Τραυλισμού. Όσο ήταν στην Αγγλία δούλευε σε ψυχιατρικό κέντρο ημέρας και σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σαν σχολική σύμβουλος χοροθεραπεύτρια.

Από το 2007 μέχρι και σήμερα έχει παρουσιάσει και διδάξει την μέθοδο της πάνω στην Σωματική μνήμη μέσα από την Αρχετυπική Ψυχολογία σε διάφορους φορείς όπως στην ΣΤΕΓΗ ΧΟΡΟΥ στην Λεμεσό όπως και στο NEW SCHOOL OF PERFORMING ARTS – AMSTERDAM.

Στο παρελθόν επίσης έχει δουλέψει σαν Ομαδική Θεραπεύτρια σε φορείς απεξάρτησης από Ναρκωτικά όπως το 18 Άνω και το Κέντρο Έρευνας της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς (2003-2006). Επίσης από το 2001 μέχρι το 2006 δίδαξε Ανάλυση Κίνησης σε Ηθοποιούς όπως και σε εφήβους με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης.

Μαριάνθη Κιουρτσόγλου

Η Μαριάνθη Κιουρτσόγλου είναι ψυχολόγος υγείας MSc (Πανεπιστήμιο Κρήτης), κλινική επόπτρια ΜSc (University of Derby) και ατομική και ομαδική θεραπεύτρια. Έχει εκπαιδευθεί στη σχεσιακή ψυχανάλυση και στην"PSYXODYNAMIKH ομαδική θεραπεία (Yalom Institute).

Εργάζεται ως θεραπεύτρια κυρίως με ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κατάθλιψη, άγχος, αμφιθυμία και ψυχοσωματικά προβλήματα που συνήθως σχετίζονται με συγκρούσεις διαπροσωπικές, ταυτότητας αλλά και εργασιακές. Η κλινική της δουλειά για χρόνια εποπτευόταν από τη Dr. Ruthellen Josselson, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια εργάζεται και η ίδια ως κλινική επόπτρια.

Ελληνικο Κέντρο Επιμόρφωσης – Ψυχοθεραπεία μέσω Τεχνών
Τομέας: Τέχνες & Ψυχοθεραπεία
Τηλ.επικ.: 210-8217710, 210-8254165
Mail: info.4epsilon@gmail.com
Site: cps-arts.gr
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Νικολέττα Επιτροπάκη

Ο σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητευόμενοι τις βασικές έννοιες της ψυχανάλυσης και να μπορούν να τις θέσουν σε εφαρμογή στους χώρους της υγείας και της εκπαίδευσης.

Έρχονται σε επαφή μέσα από θεωρητικά και βιωματικά μαθήματα με τα ψυχαναλυτικά μοντέλα των Sigmund Freud, Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G.Jung, Ψυχαναλυτική προσέγγιση του Jacques Lacan, Melanie Klein, Margaret Mahler, Anna Freud, Heinz Kohut, Σχεσιακή Ψυχανάλυση.

Διδάσκονται τις βασικές τεχνικές και δεξιότητες των συστημάτων ψυχανάλυσης και όλων των ψυχοδυναμικών μοντέλων όπως (ελεύθεροι συνειρμοί, ενεργητική φαντασία, μεταβίβαση- αντιμεταβίβαση, ελεύθεροι απεικόνιση αυθεντική κίνηση, δραματοθεραπεία)

Δομή του Εκπαιδευτικού Προγράμματος (π.χ. Μαθήματα – Κύκλοι – Ώρες Μαθημάτων – Περιεχόμενο – Πρακτική άσκηση – Προσωπική Θεραπεία – Εποπτεία – Τρόποι εκμάθησης)

1ο Έτος

Α’ Εξάμηνο

  • Ψυχολογία – 100 ώρες – Μάθημα κορμού
    • Αναπτυξιακή ψυχολογία – 30 ώρες
    • Ψυχοθεραπευτικές Σχολές/προσεγγίσεις – 40 ώρες
    • Κλινική Ψυχολογία – 30 ώρες

Μοντέλα Ψυχανάλυσης – 60 ώρες Η Ψυχαναλυτική προσέγγιση του Sigmund Freud (Θεωρία και πράξη) – Μάθημα θεωρίας Προσέγγισης

  • Η Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G.Jung (Θεωρία και πράξη)
  • Η Ψυχαναλυτική προσέγγιση του Jacques Lacan (θεωρία και πράξη)
  • Ψυχοδυναμικά μοντέλα από την θεωρία στην πράξη

 

Β’ Εξάμηνο

  • Τέχνες & Ψυχανάλυση: γνωριμία με τις δημιουργικές θεραπείες – 50 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Βιωματικά εργαστήρια: γνωριμία με τις θεραπείες μέσω τέχνης – 30 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Δεξιότητες, μέθοδοι, τεχνικές της ψυχανάλυσης (θεωρητικό- Βιωματικό) – 60 ώρες – Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
    • Ελεύθεροι Συνειρμοί (Sigmund Freud)
    • Η ζωγραφική στην Ψυχανάλυση (Carl G. Jung)
    • Ανάλυση & Ερμηνεία των Ονείρων
    • Συμβολική έννοια της γλώσσας
  • Σινεμά και Ψυχανάλυση
  • (Jacques Lacan)

 

Εργασία Α’ έτους

1) Γραπτή εργασία 1.500 λέξεων με θέμα επιλογής από την ύλη του μαθήματος ψυχολογίας

2ο Έτος

Α’ Εξάμηνο

  • Αρχές Βιοψυχολογίας, βιολογία των συναισθημάτων, τραυματοθεραπεία – 30 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Ψυχοδυναμικά μοντέλα– 40 ώρες – Μάθημα θεωρίας Προσέγγισης
  • Σχεσιακή Ψυχανάλυση20 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Κλινική Ψυχολογία – 30 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης

 

Β’ Εξάμηνο

  • Αρχές Βιοψυχολογίας, βιολογία των συναισθημάτων, τραυματοθεραπεία και τρόποι αυτορρύθμισης του αυτόνομου νευρικού συστήματος μέσα από το σώμα – 20 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Ψυχαναλυτικές έννοιες – 40 ώρες – Μάθημα θεωρίας Προσέγγισης
  • Κλινική Ψυχολογία (Ψυχομετρικά τεστ) – 10 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Ομαδική Εποπτεία: 40 ώρες
  • Πρακτική εξάσκηση: 80 ώρες

3ο Έτος

Α’ Εξάμηνο

  • Ψυχαναλυτικές έννοιες – –  20 ώρες – Μάθημα θεωρίας Προσέγγισης
  • Μεθοδολογία Διατύπωσης Περιπτώσεων (Case Study Methodology) – 10 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Κλινική Ψυχολογία – 30 ώρες – Μάθημα κορμού

 

Β’ Εξάμηνο

  • Γιουνγκιανή Ανάλυση ονείρων μέσα από τις Τέχνες- Σύμβολα στατομικό μίας ανάλυσης (θεωρητικό-βιωματικό) – 60 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Κλινική Ψυχολογία – 20 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Αυθεντική Κίνηση: εμβάθυνση στην τεχνική (βιωματικό) – 30 ώρες – Μάθημα θεωρίας Προσέγγισης
  • Ομαδική Εποπτεία: 40 ώρες
  • Πρακτική εξάσκηση: 80 ώρες

 

Εργασία Γ’ έτους:

Παρουσίαση και παράδοση ενός περιστατικού (Case study), 1.000- 1.500 λέξεις.

Προσωπική θεραπεία: 150 ώρες

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (100 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).

Το μάθημα αυτό στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις των Σχολών Ψυχοθεραπείας. Συγκεκριμένα διδάσκονται την Ψυχαναλυτική Προσέγγιση του Sigmund Freud, την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, τη Λακανική Ψυχανάλυση, την Μπηχεβιοριστική Προσέγγιση, την Αντλεριανή Προσέγγιση, την Ολιστική Προσέγγιση, την Ανθρωπιστική Προσέγγιση του Carl Rogers, την Υπαρξιστική Προσέγγιση του Irvin D. Yalom, την Ψυχοσυνθετική Προσέγγιση του Roberto Assagioli. Οι φοιτητές προσεγγίζουν τις σχολές Ψυχοθεραπείας σε βάθος και παράλληλα γίνονται case studies ανά προσέγγιση για καλύτερη κατανόηση της θεραπευτικής σχολής.

Επίσης οι σπουδαστές διδάσκονται Αναπτυξιακή Ψυχολογία, όλα τα αναπτυξιακά στάδια, την ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις του Sigmund Freud, Melanie Klein, D.W Winnicott, R.A Spitz, Margaret Mahler J. Lacan.

Οι σπουδαστές διδάσκονται Κλινική Ψυχολογία. Μαθαίνουν να κάνουν κλινική διάγνωση. Διδάσκονται τις νευρωτικές και ψυχωτικές διαταραχές και τις Διαταραχές Προσωπικότητας.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να γνωρίζουν σε βάθος όλες τις βασικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη μία επιλεγμένη σχολή ψυχοθεραπείας
  • Να μπορούν να διακρίνουν βάση ποιων εμπειριών που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ηλικιακά στάδια διαμορφώθηκε η δομή της προσωπικότητας
  • Να μπορούν να διακρίνουν σε ποιο αναπτυξιακό στάδιο υπάρχει καθήλωση
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο
  • Να μπορούν να κάνουν κλινική διάγνωση ανάμεσα στις τρεις δομές ( νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτική μέθοδο ανάλογη με την ψυχοπαθολογία του πελάτη

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ψυχαναλυτική & νέο ψυχαναλυτική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Jacques Lacan)
  • Η αναλυτική προσέγγιση του Carl Gustav Jung
  • Λακανική ψυχανάλυση
  • Μπηχεβιοριστική προσέγγιση / συστημική προσέγγιση
  • Αντλεριανή προσέγγιση
  • Ανθρωπιστική, ολιστική, υπαρξιστική προσέγγιση
  • Ψυχοσύνθεση (Roberto Assagioli)
  • Gestalt (Ψυχογενετικό μοντέλο Anne Teachworth)
  • Εξελικτική ψυχολογία στάδια ανάπτυξης Sigmund Freud-Erik Erikson, Melanie Klein, Margaret Mahler, Heinz Kohut, Donald Winnicott
  • Στάδια ανάπτυξης ο ρόλος της μητέρας & του πατέρα στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, η θεωρία της ασφάλειας (John Bowlby, Mary Ainsworth)
  • Κλινική ψυχολογία (νευρώσεις, ψυχώσεις, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Νευρωτικές διαταραχές (αιτιολογία – διάγνωση – αντιμετώπιση)
  • Ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας (αιτιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση)

ΨΥΧΟΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

Στόχος του μαθήματος είναι η γνωριμία των σπουδαστών με όλα τα ψυχοδυναμικά μοντέλα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ:

Donald Winnicott"EIKASTIKWN
Heinz Kohut
MELANIE KLEIN
Σχεσιακή Ψυχανάλυση

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές προσεγγίσεις οι οποίες συνδέουν τις Τέχνες με τη θεραπεία. Ο σπουδαστής μελετά τις Ψυχαναλυτικές μεθόδους και τις τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται στην Θεραπεία μέσω των εικαστικών.

Το μάθημα είναι προσανατολισμένο στην Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung.

  • Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung.
  • Εκπαιδεύονται στην ανάλυση και ερμηνεία των συμβόλων, στα αρχέτυπα και τα όνειρα.
  • Διδάσκονται σε βάθος όλες τις δημιουργικές θεραπείες Χοροθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Μουσικοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία, Θεραπεία μέσω των Εικαστικών Τεχνών.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Ολοκληρώνοντας αυτό το μάθημα οι σπουδαστές θα γνωρίζουν όλες τις μεθόδους θεραπείας μέσω τεχνών, χοροθεραπεία, μουσικοθεραπεία, δραματοθεραπεία, παιγνιοθεραπεία, θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών.
  • Θα γνωρίζουν όλα τα θεωρητικά μοντέλα που συνδέονται με αυτές τις προσεγγίσεις, κυρίως Αναλυτική Σχολή Ψυχολογίας (Γιουνγκιανή Ανάλυση), Ανθρωπιστική Σχολή Ψυχοθεραπείας (Carl Rogers) και Ψυχοδυναμική Σχολή Ψυχοθεραπείας.
  • Θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις τέχνες ως μέσω διάγνωσης και θεραπείας.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Αναπτυξιακά μοτίβα ( Laban-Βartenieff), αυθεντική κίνηση (authentic movement) από τη Χοροθεραπεία
  • Ανάλυση παιδικών παραμυθιών, κατασκευή ιστορίας και μύθου, δραματοποίηση μέσα από την Παιγνιοθεραπεία και Δραματοθεραπεία)
  • Τεχνική ενεργούς φαντασίας (guided imagery) από τη Μουσικοθεραπεία
  • Προβολικά τεστ (HTP, Kinetic Family, Draw a mother with her child, TAT,Fairy Tale Test) από τη Χρήση της Θεραπείας μέσω των Εικαστικών Τεχνών
  • Ανάλυση και ερμηνεία των Ονείρων ( Αναλυτική προσέγγιση, Carl G. Jung)
  • Σύμβολα και Αρχέτυπα ( Αναλυτική προσέγγιση, Carl G. Jung)

ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΩΣ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ (80 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά

Η Θεωρία για τα σύμβολα είναι η μεγαλύτερη προσφορά του Καρλ Γιουνγκ στη γνώση του ανθρώπινου πνεύματος.

‘Ο άνθρωπος ολοκληρώνεται μόνο όταν έχει αισθητή γνώση της ασυνείδητης ζωής του μέσα από τα όνειρα και τα σύμβολα τους’
(Καρλ Γιουνγκ, Οι άνθρωποι και τα σύμβολά τους)

Ένα σύμβολο αντιπροσωπεύει μία πράξη, ένα πρόσωπο, μία ιδέα’

‘Σύμβολο είναι ένας όρος, ένα όνομα, μία εικόνα που μπορεί να μας είναι προσιτά στην καθημερινή ζωή αλλά έχουν και σημασίες που προστίθενται στο συμβατικό εμφανές νόημά τους’

Το σύμβολο σημαίνει κάτι αόριστο, άγνωστο η απόκρυφο σε μας.

Οι θρησκείες χρησιμοποιούν συμβολική γλώσσα και εκφράζονται με εικόνες.

Ο άνθρωπος δημιουργεί σύμβολα εντελώς ασυνείδητα και αυθόρμητα.

Σύμβολα βρίσκουμε μέσα στην τέχνη, τη γλώσσα, τα όνειρα, τους ελεύθερους συνειρμούς.

‘Ο συμβολισμός έχει τόση ψυχική ενέργεια ώστε είμαστε υποχρεωμένοι να την προσέχουμε’

‘Ο συμβολισμός συνδέεται με τα βαθύτερα ένστικτα μας’ (Καρλ Γιουνγκ)

Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές ασκούνται στην γλώσσα της ανάγνωσης των συμβόλων και την ερμηνεία τους. Υπάρχουν ατομικά και συλλογικά σύμβολα. Τα σύμβολα βρίσκονται μέσα στις εικόνες και τα όνειρα. Τα σύμβολα είναι κοινά στους ανθρώπους, έχουν όμως μία διαφορετική σημασία για τον καθένα και ερμηνεύονται με τη βοήθεια ενός ατομικού κώδικα.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (40 ώρες)

Εισηγήτρια: Εβίτα Μπάρτζελη

Το μάθημα αυτό είναι θεωρητικό και βιωματικό. Οι σπουδαστές εκπαιδεύονται στην εφαρμογή της θεραπείας μέσω των Εικαστικών στην πράξη.

Αναγνωρίζοντας μέσα από την ελεύθερη έκφραση την αφυπνιστική δύναμη της Τέχνης, καταρτισμένοι επιστημονικά, με μια μεθοδολογία η οποία εμπεριέχει τις θεραπευτικές ιδιότητες των εικαστικών υλικών και επιφανειών στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού, ανακαλύπτουμε μια εσωτερική πηγή, γεμάτη ιδέες και οράματα η οποία μπορεί να μας στηρίξει και να μας τροφοδοτήσει προσωπικά και επαγγελματικά.

Στο μάθημα θα δοθούν από το χώρο της επιστήμης (Ψυχολογία –Ψυχιατρική) πολύτιμες πληροφορίες γύρω από την εφαρμογή του ανεξάντλητου φάσματος των εικαστικών τεχνών (τεχνικές, σύμβολα, γνωριμία με σύγχρονη τέχνη και πολυμέσα κλπ) σε χώρους θεραπείας, Συμβουλευτικής και αυτογνωσίας.

Ο σπουδαστής εκπαιδεύεται στην ελεύθερη έκφραση μέσω των εικαστικών δημιουργιών. Μαθαίνει να κατανοεί τη δυναμική της Ψυχικής διαταραχής έτσι όπως αυτή αποδίδεται μέσα από το έργο. Εκπαιδεύεται στην απεικονιστική έκφραση, την προβολή, την ερμηνεία και τη θεραπεία μέσω της δημιουργικής έκφρασης.

Οι σπουδαστές εκπαιδεύονται στην εφαρμογή της θεραπείας μέσω των Εικαστικών Τεχνών σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο.

"EIKASTIKWN

ΠΡΟΒΟΛΙΚΑ ΤΕΣΤ (80 ώρες)

Ενδεικτικό περιεχόμενο

Η ζωγραφιά αποτελεί το πρώτο και κυρίαρχο μέσο έκφρασης του παιδιού και του συναισθηματικού του κόσμου, αλλά και το πρώτο ενδεικτικό μέσο της νοητικής- γνωστικής του ανάπτυξης.

Τα προβολικά τεστ “drawing techniques” αποτελούν ένα πολύ ισχυρό διαγνωστικό μέσο για παιδαγωγούς και παιδοψυχολόγους. Όπως καταλαβαίνουμε και από την ονομασία τους τα ‘προβολικά’ τεστ στηρίζονται στην ερμηνεία των ‘προβολών’ που κάνει ο άνθρωπος πάνω στο χαρτί. Μέσω των έργων του ο άνθρωπος προβάλλει τον εαυτό του, τα συναισθήματά του, την ιδιοσυγκρασία του, τις επιθυμίες του, τις φαντασιώσεις του.

Τα προβολικά τεστ παρουσιάζουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στο κομμάτι της διάγνωσης συναισθηματικών αλλά και πιο σοβαρών διαταραχών όπως διάφορες μορφές ψύχωσης.

Μπορούν να αποκαλύψουν κρυμμένες πτυχές της προσωπικότητας και να βοηθήσουν πάρα πολύ τον ψυχολόγο στη διάγνωση και θεραπεία διαταραχών.

Το κάθε προβολικό τεστ έχει κάποιες στανταρισμένες κλίμακες εγκυρότητας και αξιοπιστίας.

Ο βαθμός αξιοπιστίας και εγκυρότητας αναγράφεται πάνω στο κάθε τεστ.

Τα περισσότερα τεστ όσον αφορά την ερμηνεία τους στηρίζονται σε έρευνες με όσον το δυνατόν μεγαλύτερο δείγμα πληθυσμού, γι’ αυτό και μπορούμε να έχουμε κάποιες συγκεκριμένες οδηγίες όσον αφορά την ερμηνεία τους.

Από κει και πέρα ο ψυχολόγος χρησιμοποιεί παράλληλα το ένστικτο του, τη διορατικότητά του, τις εμπειρίες του από προηγούμενες παιδικές ζωγραφιές.

  • Τεστ της ανθρωπινης φιγούρας (DAP)
  • Τεστ της οικογενειας
  • Χρωμοτεστ
  • Το τεστ των ζώων
  • TAT ( Thematic Apperception Test)
  • FTT (Fairy Taly Test)
  • Family Kinetic test
  • H.T.P ( Draw a house, a tree and a person)
  • Mother and Child ( Draw a mother with her child)
  • Family Kinetic Test( Draw a family)
  • Visual Motor Gestalt Test
  • T.A.T ( Thematic Apperception Test)
  • Bender- Gestalt
  • Goodenough- Harris drawing test
  • Rorschach Test

Τρόποι διδασκαλίας

Το μάθημα είναι θεωρητικό και βιωματικό

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Χοροθεραπεία, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία).

Οι σπουδαστές παρακολουθούν βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης. Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον τριών ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ (30 ώρες)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Θεραπεία μέσω των Εικαστικών, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία). Οι σπουδαστές παρακολουθούν βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης.

Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον πέντε ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

Το μάθημα αυτό στοχεύει:

  • Η κίνηση (στην αυθεντική κίνηση) είναι μία διαδικασία που οδηγεί το ασυνείδητο στο συνειδητό.
  • Στην αυθεντική κίνηση οι μετέχοντες οδηγούνται από μόνοι τους στο ασυνείδητό τους, είναι μία γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ της συνειδητής και ασυνείδητης πλευράς.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • να μπορούν να οδηγούν συνεδρίες Αυθεντικής Κίνησης
  • να μπορούν να μπαίνουν στη θέση του μάρτυρα και να παρατηρούν την κίνηση
  • να είναι σε θέση να αναλύουν ψυχαναλυτικά και ψυχοδυναμικά το αναδυόμενο υλικό από την πρακτική της αυθεντικής κίνησης
  • να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τη συμβολική γλώσσα του κινούμενου και να μπορούν να ανοίξουν το δρόμο για τη σύνδεση του ασυνείδητου υλικού με τη συνειδητή ζωή του κινούμενου

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Στην τεχνική της αυθεντικής κίνησης χρησιμοποιούμε έναν ανοιχτό χώρο στον οποίο ο θεραπευόμενος κινείται με κλειστά τα μάτια για ένα συμφωνημένο χρονικό διάστημα. Όταν ολοκληρωθεί ο χρόνος (μπορεί να είναι λεπτά ή ώρες) ο παρατηρητής (που αποκαλείται μάρτυρας στην αυθεντική κίνηση), καταγράφει την τελευταία κίνηση χτυπώντας ένα κουδουνάκι. Ο παρατηρητής συνήθως παραμένει σιωπηλός μέχρι αυτός που κινείται να ζητήσει τη «μαρτυρία»και αυτή δίνεται με πολύ μεγάλη προσοχή.
  • Ο θεραπευτής περισσότερο παρατηρεί παρά μιλάει και όταν μιλάει χρησιμοποιεί τα λόγια που έχει χρησιμοποιήσει ο θεραπευόμενος.

ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (80 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με τις βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες, την θεραπευτική σχέση, την σχέση αναλυόμενου-αναλυτή.

Διδάσκονται σε βάθος οι βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες όπως η θεραπευτική συμμαχία, η έννοια της μεταβίβασης, ειδικές μορφές μεταβίβασης, η αντιμεταβίβαση.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να κατανοούν τις βασικές θεραπευτικές δεξιότητες
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τις ψυχαναλυτικές έννοιες ( μεταβίβαση, αντιμεταβίβαση)
  • Να είναι σε θέσει να ερμηνεύουν τη δική τους στάση απέναντι στη θεραπεία και αυτή του πελάτη

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η θεραπευτική συμμαχία
  • Μεταβίβαση
  • Ειδικές μορφές Μεταβίβασης
  • Αντι-Μεταβίβαση
  • Αντίσταση
  • Εκδραμάτιση
  • Ερμηνείες, Παρεμβάσεις, Επίγνωση
  • Θεραπευτική Επεξεργασία

ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΦΑΡΑΚΗ

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με όλες τις δομές, νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας. Στο μάθημα αυτό αναλύονται όλες οι δομές σε βάθος και η κάθε χωριστή διαταραχή μελετάται από όλες τις προσεγγίσεις Ψυχαναλυτική, Μπηχεβιοριστική, Υπαρξιστική. Η κάθε διαταραχή μελετάται με βάση τα κλινικά κριτήρια DSM όσον αφορά τη διάγνωση, τα συμπτώματα, την αιτιογένεια και τις θεραπευτικές παρεμβάσεις.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

Να κάνουν κλινική διάγνωση

Να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με τη μορφή διαταραχής

Ενδεικτικό περιεχόμενο

  • Νεύρωση- Ψύχωση
  • Διαταραχές προσωπικότητας
  • Κλινικά κριτήρια DSM-IV-TR
  • Διαταραχές άγχους
  • Διαταραχές Διάθεσης
  • Διαταραχές διατροφής
  • Διαταραχές που σχετίζονται με τη χρήση ουσιών
  • Ψυχομετρικά τεστ

ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΚΡΙΣΤΗ ΛΑΓΟΓΙΑΝΝΗ

Η Εξελικτική ψυχολογίας μελετάει την διαρκή αλλαγή στη συμπεριφορά, την νόηση, τις γνωστικές ικανότητες, τις βιολογικές διαδικασίες, την κοινωνικοποίηση και την ολική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής.

Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για όλη την μετέπειτα ζωή καθώς κατα τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας μαθαίνουμε κρίσιμες λειτουργίες και δεξιότητες και είμαστε ευάλωτοι τόσο σε συναισθηματικά αλλά και σε φυσικά ερεθίσματα. Η ανάπτυξη η αλλιώς εξέλιξη, δεν σταματάει ποτέ και είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Βιολογικά και Γνωστικά Στάδια Ανάπτυξης [μηχανισμοί ύπνου, μάθησης, κλασσική λειτουργική προετοιμασία (classical/operant conditioning), μονιμότητα αντικειμένων (object permanence), θεωρία του νού (theory of mind)]
  • Ψυχοσυναισθηματική Ανάπτυξη Παιδιών [Freud (ψυχοσεξουαλικά στάδια), εσωτερικοποίηση (internalization), αυτορρύθμιση (self-regulation), Erikson (ψυχοκοινωνικά στάδια), Klein, φύση έναντι ανατροφής (nature versus nurture debate)]
  • Θεωρία και Μηχανισμοί Προσκόλλησης Bowlby (attachment)
  • Ψυχοπαθολογία στην Παιδική Ηλικία
  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού, Asperger, Δ.Ε.Π.Υ., Δυσλεξία; Συνοσυρρότητα, Διαφοροδιάγνωση, Ενδείξεις

ΒΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (40 ΩΡΕΣ)

Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στην επιστήμη της Βιοψυχολογίας και η

Εξοικείωση τους με τις βασικές έννοιες της Βιοψυχολογίας

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

Να κατανοήσουν τη σύνδεση της Εγκεφαλικής Λειτουργίας με την Ψυχολογία και τη Φυσιολογία,να κατανοήσουν τους βασικούς μηχανισμούς του νευρικού συστήματος και πώς αυτοί συνδέονται με την ψυχική υγεία και ισορροπία καθώς και διάφορες παθήσεις/διαταραχές

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ανατομία και Οργάνωση του Εγκεφάλου
  • Μνήμη και Προσοχή
  • [Δυς] λειτουργίες σε Επίπεδο Φλοιού
  • [Δυς] λειτουργίες στο Κινητικό Σύστημα
  • [Δυς] λειτουργίες του Λόγου
  • Ψυχιατρικές Διαταραχές και Βιοψυχολογία
  • Συνήθεις Παθήσεις Ι
  • Συνήθεις Παθήσεις ΙΙ
  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού
  • Επανάληψη
  • Μετατραυματική Νεύρωση
  • Θεραπεία Τραύματος

ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ (40 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει:

  • Η κίνηση (στην αυθεντική κίνηση) είναι μία διαδικασία που οδηγεί το ασυνείδητο στο συνειδητό.
  • Στην αυθεντική κίνηση οι μετέχοντες οδηγούνται από μόνοι τους στο ασυνείδητό τους, είναι μία γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ της συνειδητής και ασυνείδητης πλευράς.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • να μπορούν να οδηγούν συνεδρίες Αυθεντικής Κίνησης
  • να μπορούν να μπαίνουν στη θέση του μάρτυρα και να παρατηρούν την κίνηση
  • να είναι σε θέση να αναλύουν ψυχαναλυτικά και ψυχοδυναμικά το αναδυόμενο υλικό από την πρακτική της αυθεντικής κίνησης
  • να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τη συμβολική γλώσσα του κινούμενου και να μπορούν να ανοίξουν το δρόμο για τη σύνδεση του ασυνείδητου υλικού με τη συνειδητή ζωή του κινούμενου

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Στην τεχνική της αυθεντικής κίνησης χρησιμοποιούμε έναν ανοιχτό χώρο στον οποίο ο θεραπευόμενος κινείται με κλειστά τα μάτια για ένα συμφωνημένο χρονικό διάστημα. Όταν ολοκληρωθεί ο χρόνος (μπορεί να είναι λεπτά ή ώρες) ο παρατηρητής (που αποκαλείται μάρτυρας στην αυθεντική κίνηση), καταγράφει την τελευταία κίνηση χτυπώντας ένα κουδουνάκι. Ο παρατηρητής συνήθως παραμένει σιωπηλός μέχρι αυτός που κινείται να ζητήσει τη «μαρτυρία»και αυτή δίνεται με πολύ μεγάλη προσοχή.
  • Ο θεραπευτής περισσότερο παρατηρεί παρά μιλάει και όταν μιλάει χρησιμοποιεί τα λόγια που έχει χρησιμοποιήσει ο θεραπευόμενος.

ΓΙΟΥΓΚΙΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ – ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΗ ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (60 ΩΡΕΣ)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Γιουνγκ

  • Να γνωρίσουν σε βάθος την αναλυτική προσέγγιση (όνειρα, σύμβολα, αρχέτυπα, τέχνες)

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν ζωγραφιές και όνειρα πελατών βάση της Γιουνγκιανής Αναλυτικής Προσέγγισης

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η Θεωρία του Ατομικού και Συλλογικού Ασυνειδήτου
  • Η Θεωρία Προσωπικότητας στην Αναλυτική Προσέγγιση
  • Σύμβολα- Αρχέτυπα – όνειρα
  • Το εσωτερικό παιδί ( the inner child)
  • Μάνταλα και η χρήση του στην Γουγκιανή ανάλυση
  • Το Αρχέτυπο του Εαυτού (Self Archetype)
  • Το Αρχέτυπο της Σκιάς ( Shadow Archetype)
  • Οι Τέχνες στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Η Χοροθεραπεία στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Τεχνική ενεργούς φαντασίας ( active imagination) στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Ο Συμβολισμός στις Τέχνες

ΕΠΟΠΤΕΙΑ (80 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να υιοθετήσουν οι σπουδαστές βασικές έννοιες στη θεραπεία, Πώς ανοίγουμε μία θεραπευτική συνεδρία, πώς την προχωράμε, Άνοιγμα- κλείσιμο ατομικής και ομαδικής συνεδρίας, Θεραπευτική σχέση (χτίσιμο εμπιστοσύνης), Μεταβίβαση – αντιμεταβίβαση στη θεραπεία, η χρήση των δεξιοτήτων της Χοροθεραπείας στη θεραπεία

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • Να αναλαμβάνουν ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Παρουσίαση περιστατικών από όλα τα μέλη της ομάδας
  • Ανατροφοδότηση από την εισηγήτρια- επόπτρεια και την υπόλοιπη ομάδα

Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι τμημάτων Ψυχολογίας, Ψυχιατρικής, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών και επαγγελμάτων Υγείας. Στο πρόγραμμα μπορούν να γίνουν επίσης δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών, κατόπιν συνέντευξης

Φορέας πιστοποίησης εκπαιδευτικού προγράμματος: Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής

  • Ιδιωτικός χώρος για ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες
  • Κέντρα ψυχικής υγείας
  • Κέντρα με παιδιά, εφήβους
  • Κέντρα φιλοξενίας παιδιών
  • Γηροκομεία
  • Χώροι εκπαίδευσης, σχολεία
  • Κλινικές, νοσοκομεία
  • Κέντρα Απεξάρτησης
  • Κέντρα Αποκατάστασης


Για το Α’ έτος: 2.500€
Για το Β’ έτος: 1.500€
Για το Γ’ έτος: 1.500€

Για τις αιτήσεις που θα γίνουν μέχρι τις 31/8/23 θα υπάρχει έκπτωση στα δίδακτρα (early registration fees). Το τελικό ποσό διαμορφώνεται στις 2000€ ετησίως.

Μαρτυρίες από προηγούμενες συμμετέχοντες

  • avatar-img

Μία νέα αλλά συγχρόνως παλιά εκπαιδευτική εταιρεία. Η εταιρεία ιδρύθηκε μέσα στο 2018 αλλά έχει ρίζες που πηγαίνουν πίσω στην αρχή της δεκαετίας του 1970, στις ΣΧΟΛΕΣ ΔΕΛΤΑ και μετά στο ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ. Η εταιρεία έχει λάβει άδεια λειτουργίας ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ 1) από το Υπουργείο Παιδείας με κωδικό 201166884 και διακριτικό τίτλο 4ΕΨΙΛΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ. Αυτή την στιγμή οργανώνουμε και προσφέρουμε εκπαιδευτικά προγράμματα για ενηλίκους σε πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων οι κύριοι είναι: 1) Ψυχοθεραπεία μέσω των Τεχνών, στον οποίο περιλαμβάνονται και η Ψυχολογία, οι Τέχνες, το Ευ Ζην κλπ. 2)Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμός, στον οποίο περιλαμβάνονται και η Ελληνική Μουσική, Δίαιτα, Χορός κλπ. Στον πρώτο τομέα συνεχίζουμε να προσφέρουμε τα προγράμματα που είχε αναπτύξει το Ελληνοβρετανικό και θα χρησιμοποιούμε την ίδια μεθοδολογία. Το Ελληνοβρετανικό ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 1989 και έχει μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη και προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τριτοβάθμια εκπαίδευση και επίσης για εκπαίδευση ενηλίκων. Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος (2020-2021) το Ελληνοβρετανικό σταματά να προσφέρει τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, τα οποία για την Αθήνα θα αναλάβει η 4 ΕΨΙΛΟΝ με τον διακριτικό τίτλο Κέντρο Ψυχοθεραπείας μέσω των Τεχνών. Για τον δεύτερο τομέα η 4Εψιλον θα συνεχίσει να προσφέρει τα αντίστοιχα προγράμματα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού «Μέγας Αλέξανδρος». Το κέντρο ξεκίνησε να λειτουργεί από τα μέσα της δεκαετίας του ‘ 70 και έχει αναπτύξει πολλές νέες μεθόδους και εκπαιδευτικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής σε ξένους, πολλές από τις οποίες χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Φορέα

thumb-video
  • Διάρκεια
    Το πρόγραμμα διαρκεί ένα ή τρία έτη
  • Τοποθεσία
    ΑΘήνα
  • Τηλέφωνο
    2108217710, 210-8254165
  • Γλώσσα
    Ελληνικά
  • Ημερομηνία Έναρξης
    16/10/2023
  • Ημερομηνία Λήξης
    31/05/2024
  • Πιστοποίηση
    Ναί
  • Ιστοσελίδα Φορέα
    Προβολή

Σχετικά Προγράμματα

Δείτε και άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα απο την κατηγορία Συμβουλευτική.