thumb-968

Μετεκπαίδευση στην Ψυχοδυναμική Γιουγκιανή Προσέγγιση μέσω της Δραματοθεραπείας

logo-968
Κατηγορία:
Συμβουλευτική

Γενική Περιγραφή Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Δραματοθεραπεία είναι η χρήση του θεάτρου και του δρώμενου με σκοπό τη θεραπεία.

Η Δραματοθεραπεία είναι ένα μέσο προσέγγισης του εσωτερικού εαυτού, ένα ισχυρό θεραπευτικό εργαλείο για τη διερεύνηση και εκτόνωση μπλοκαρισμένων συναισθημάτων, την επίγνωση εσωτερικών συγκρούσεων, την ανακάλυψη εσωτερικών διλημμάτων και την ανάπτυξη και βελτίωση προσωπικών και διαπροσωπικών σχέσεων."DRAMATOTHERAPEIA

‘Η δραματοθεραπεία ορίζεται ως η θεραπευτική –δημιουργική μέθοδος στην οποία το θεραπευτικό αποτέλεσμα επιτυγχάνεται μέσω της δραματικής μεταφοράς’

(Jennings, 1990)

Τα βασικά δραματοθεραπευτικά μέσα είναι η δραματοποίηση, η μίμηση, η μεταμφίεση, ο αυτοσχεδιασμός, η θεατρική δράση, η υπόδυση και απέκδυση ρόλου.

Στόχος της δραματοθεραπευτικής διαδικασίας είναι η ερμηνεία των προβολών που γίνονται κατά τη διάρκεια της υπόδυσης ρόλων και η σύνδεση του «δρώμενου» με την πραγματικότητα.

Ημερομηνία Έναρξης:
17 Οκτωβρίου 2022

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ

Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια Τομέα Ψυχολογίας)

"EIKASTIKWNΗ Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2002) και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales (2006). Παράλληλα με τις σπουδές της ασχολήθηκε πάρα πολλά χρόνια με τις τέχνες κυρίως με τη Μουσική και το χορό.

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού). Έχει σπουδάσει μοντέρνο και σύγχρονο χορό.

Η βαθιά αγάπη της και ενδιαφέρον για το αντικείμενο του χορού και την ανάλυση κίνησης και τη σύνδεση σώματος, ψυχής και συναισθημάτων την οδήγησε στη Χοροθεραπεία. Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού. Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης Laban Movement Analysis. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics. Έχει ολοκληρώσει την ενότητα ‘Αισθήσεις & αντίληψη 1 του Επαγγελματικού Εκπαιδευτικού προγράμματος ‘Εκπαίδευση Ενσώματης Κίνησης – Body- Mind Centering’.

Έχει εκπαιδευτεί στην ενσώματη πρακτική ‘Woman Wellness’ με την Usha Αnandi που αφορά ένα σύστημα σωματικών πρακτικών σχεδιασμένο για τη γυναικεία ανατομία και σωματικές και συναισθηματικές ανάγκες της Γυναίκας. Έχει εκπαιδευτεί στο πρόγραμμα Embodying Archetypes, την Ενσωμάτωση Αρχετύπων. Έχει ολοκληρώσει τον εκπαιδευτικό κύκλο ‘Unlock your Archetypal Strengths with the Feldenkrais Method’ με τη Lavinia Plonka που αφορά την εξερεύνηση των αρχετύπων μέσω από το σώμα μέσα από τη μέθοδο Feldenkrais.

Το μεγάλο της ενδιαφέρον για την Αναλυτική Γιουγκιανή προσέγγιση και τις τέχνες την οδήγησε στο να χρησιμοποιεί ένα μοντέλο ανάλυσης το οποίο συνδυάζει τα σύμβολα, τα αρχέτυπα, ανάλυση και ερμηνεία των ονείρων και τη βασική τεχνική active imagination (τεχνική ενεργητικής φαντασίας μέσα από τις τέχνες).

Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική (Αναλυτική – Γιουγκιανή) κατεύθυνση, θεραπεύτρια μέσω της κίνησης και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία, θεραπεία μέσω των εικαστικών, θεραπεία μέσω της άμμου) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους. Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες (active imagination, authentic movement, guided imagery, sand therapy ). Τα τελευταία χρόνια προσέγγισε θεραπευτικά ομάδες γυναικών με θέμα ‘ Η εξερεύνηση του Αρχετύπου της Εσωτερικής θεάς’.

Είναι Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Ψυχοθεραπεία μέσω των Τεχνών και παράλληλα διατηρεί δικό της στούντιο Θεραπειών μέσα από τις Τέχνες.

Νικόλ Δημητρακοπούλου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Φοίτησε στην Δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών και αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Μοντέρνοι Καιροί ενώ παράλληλα είναι πτυχιούχος του Τμήματος"DRAMATOTHERAPEIA Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά. Φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου και απέκτησε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στο Performance Making εξειδικεύοντας την πρακτική της σε διάφορα είδη σωματικής έκφρασης όπως Butoh, Contact improvisation, Στροβιλισμός/ Whirling αλλά και παραδοσιακών παραστατικών τεχνών όπως το Σανσκριτικό και το Ιαπωνικό Θέατρο. Στην Διπλωματική της εργασία με τίτλο: Prison/Punishment/Performance: Does theatre in prisons functions as an aspect of punishment, or can it operate as an agent of institutional change? Αναλύεται ο ρόλος που μπορεί να παίξουν οι παραστατικές τέχνες στην κοινωνική ένταξη περιθωριοποιημένων και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, καθώς και οι δυνατότητες αλλαγής παγιωμένων αντιλήψεων μέσω της τέχνης.

Έχει παίξει σε παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Shunt, the Deptford Project, Queen Mary University of London κ.ά και έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως Χρίστος Στέργιογλου, Ένκε Φεζολάρι, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Julia Bardsley, Anna Furse. Έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις σε διάφορα θέατρα του Λονδίνου. Είναι μέλος της Θεατρικής ομάδας Athletes of the heart, της Anna Furse-επικεφαλής του τμήματος Θεάτρου του Πανεπιστημίου Goldsmiths του Λονδίνου.

Διδάσκει υποκριτική σε μαθητές και ενήλικες και από το 2014 είναι μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Προγράμματος «Το Αρχαίο Δράμα το σχολείο του 21ου αιώνα» του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, με το οποίο ταξίδεψε σε ακριτικές περιοχές της Ελλάδος για να πραγματοποιήσει σεμινάρια Αρχαίου Δράματος και διοργάνωσε το «1ο Διεθνές Προσκήνιο Σπουδαστών και Νέων» στην Αρχαία Ολυμπία τον Μάιο του 2015.

Μετά το τέλος των σπουδών της ήταν μέλος της ομάδας ‘Moveo Teatro’ και παράλληλα παρέδιδε μαθήματα Σωματικής Μιμικής στην ίδια σχολή. Είναι πιστοποιημένη δασκάλα στη μέθοδο Pilates και τα τελευταία χρόνια συνεχίζει τη διδασκαλία σε σχολές και φεστιβάλ.

Δήμητρα Σταύρου

"DRAMATOTHERAPEIAΣπούδασε ψυχολογία στην Ελλάδα και την Γαλλία. Ειδίκευση στην Δραματοθεραπεία από το κέντρο ΑΙΩΝ. Εξειδίκευση στην Performance Art από πρόγραμμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας, επίσης στην εθνογραφική έρευνα από το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στις τεχνικές του θεάτρου του Καταπιεσμένου για την κοινωνική ένταξη νέων από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εράσμους+ στην Ιταλία. Έχει επίσης εκπαιδευτεί στην μέθοδο σωματικού θεάτρου του Θεόδωρου Τερζόπουλου και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων σε διαφορετικές καλλιτεχνικές και θεραπευτικές τεχνικές και μεθόδους.

Δύο χρυσά μετάλλια στους Μεσογειακούς Αγώνες (2017) για την πολεμική τέχνη Ται-Τσι-Τσουάν και ένα χρυσό στους Πανελλήνιους διασυλλογικούς αγώνες.

Εργάζεται κυρίως θεραπευτικά με άτομα και ομάδες στον Πολυχώρο Θεραπείας και Τέχνης στην Πεύκη. Έχει επίσης εργαστεί με πληθυσμούς, μαθητών, τοξικοεξαρτημένων, κρατουμένων, καλλιτεχνών, τοπικές κοινότητες, με εργαζόμενους μεγάλων εταιρειών και οργανισμών.Περφόρμερ, κυρίως με την ομάδα Liminals που δημιούργησε μετά από ερευνητική ομάδα ανέργων. Εθνογράφος στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, χρησιμοποιεί την μέθοδο της εθνογραφικής έρευνας για να φτιάξει θεραπευτικές περφόρμανς στον δημόσιο χώρο.Με την Φώφη Τριγάζη το 2016 παρουσιάζουν ένα νέο δραματοθεραπευτικό μοντέλο, το μοντέλο της διασυνδετικής δραματοθεραπείας, εμπνευσμένο από την θεωρία του Γιούνγκ και θεωρίες αναπτυξιακής ψυχολογίας.

Μέλος του ΣΕΨ, της ΕΔΠΕ και επίτιμο μέλος της Γαλλικής Ένωσης Δραματοθεραπευτών. Συγγραφέας πολλών άρθρων σε βιβλία και επιστημονικά περιοδικά, επιμελήτρια έκδοσης βιβλίου στη Γαλλία για την δραματοθεραπευτική μέθοδο, μεταφράστρια βιβλίων ψυχικής υγείας από τα γαλλικά.

Ευτυχία Λιβανίου

"DRAMATOTHERAPEIAΓεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική σχολή Αθηνών Θέατρο στην Εκπαίδευση (Drama in Education) στο Trinity College του Δουβλίνου και Coaching στο Athens Coaching Institute.

Έχει παρακολουθήσει μαθήματα χορού και τραγουδιού καθώς και σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, κατασκευής και εμψύχωσης μαριονέτας, Δραματοθεραπείας και Γνωσιακού Συμπεριφορικού Δράματος.
Ασχολείται επαγγελματικά με την παιδαγωγική του θεάτρου Σχεδιάζει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα, εμψυχώνει και σκηνοθετεί ομάδες παιδιών, εφήβων και ενηλίκων σε συνεργασία με μουσεία, δήμους, σχολεία και χώρους δημιουργικής απασχόλησης.

Έχει συνεργαστεί με το κέντρο Γνωσιακού Συμπεριφορικού Δράματος και με το Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πρόγραμμα «Εκπαίδευσης των παιδιών Ρομά».

Συμμετείχε ως εκπαιδεύτρια σε σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και θεραπευτών παρουσιάζοντας τις τεχνικές του Θεάτρου στην Εκπαίδευση.

Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα για την έκθεση «Τα Ελληνικά Τέρατα» της ομάδας Beetroot στο μουσείο Μπενάκη, για το Βιομηχανικό μουσείο φωταερίου «Το μυστήριο του φωταερίου» (Τεχνόπολις, Γκάζι) και για το Μουσείο Γαστρονομίας.

Συνεργάζεται με κέντρα λογοθεραπείας δημιουργώντας διαδραστικές ιστορίες σε ομάδες παιδιών με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό και μαθησιακές δυσκολίες με σκοπό την ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων.

Με την ομάδα paperdollwise, της οποίας είναι ιδρυτικό μέλος, έχει δημιουργήσει θεατρικές παραστάσεις για παιδιά (Το ημερολόγιο ενός Καλικάντζαρου, Οι γιορτές κινδυνεύουν, Τα χρωματιστά αυγά, Ο Δράκος και η θάλασσα, Ένα μαντήλι ταξιδεύει) και εφήβους (Τροία, μια ιστορία για ένα πόλεμο) και σχεδίασε το πρόγραμμα «Η Κουκλοπολιτεία» (μια δράση για τα δικαιώματα των παιδιών.)

Έχει εμφανιστεί σε πολλές θεατρικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Τελευταίες θεατρικές δουλειές της: “Χανς-μέσα στο ένα το πολύ”, “Οι Φευγάτοι”, “Δύο Δωμάτια” (Λατίφα) και “Έντα Γκάμπλερ” (Έντα). Έπαιξε και σκηνοθέτησε τα έργα “Όνειρο για δύο”, “Τίτα Λου”, “Γι αυτούς που βαρέθηκαν να αναπνέουν από το στόμα”, “Τροία, μια ιστορία για ένα πόλεμο”.

Η παράσταση «Τροία» παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2018 σε θερινά φεστιβάλ, έχει έπαινο από την UNESCO για την προσφορά της στον πολιτισμό και συνεχίζει την πορεία της απευθυνόμενη σε εφηβικό κοινό.
Δανείζει τη φωνή της σε μεταγλωτισμένα σήριαλ, κινούμενα σχέδια, διαδικτυακά παιχνίδια και διαφημιστικά.

Εργάζεται ως Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης και συνδυάζει τις τεχνικές του θεάτρου (role playing- αυτοσχεδιασμοί) και την τεχνική του coaching (μέθοδος ερωτήσεων, εντοπισμός στόχου, επίλυση εμποδίων) με στόχο την προσωπική βελτίωση και απόδοση όσων έρχονται σε άμεση επαφή με κοινό.

Eριφύλη Δαφέρμου

Η Εριφύλη Δαφέρμου αποφοίτησε από την επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα – Τράστα. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές της στο Laban Center London με το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA Dance"DRAMATOTHERAPEIA Theater Practice. Στο πλαίσιο σπουδών της στο Λάμπαν χορογράφησε τα έργα Tetragramme και Tetragramme2 (Bonnie Bird theater 2003).

Από το 2006 – 2012 ήταν χορογράφος και βασική χορεύτρια των Dirty Granny Tales (ιδρυτικό μέλος) έχει χορογραφήσει και χορέψει τα έργα Inversed world(2006), Didi’sson(2009), Jealous(2010), Rejection(2011) με τα οποία η ομάδα περιόδεψε στην Ελλάδα και το εξωτερικό. (www.dirtygrannytales.org)

Mεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τους Θέαμα και Άλλη πλευρά (2001), Seresta (2002), Kreativ kompanie x thesis (2004, 2006), Tranzito (2008), Χορόνδε (2011, 2012), Face the Fact (2013), τον Μιχάλη Φραγκιαδάκη και το Λύκειο Ελληνίδων Σητείας (2013), καθώς και με το Μέγαρο μουσικής Αθηνών (2005) και την Αποστολία Παπαδαμάκη (2004, 2011).

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Rina Schenfeld, Κώστα Φιλίππογλου, Vincent Cacialono, Michael Schumacher, Gwen Welliver, Katie Duck, Katrina Brown, Keren Levi, Laura Moro, Mary O’donnell Fulkerson, Inaki Azpillaga, Vahid, Julyen Hamilton, Juan Kruz Diaz De Garaio Esnaola, Hofesh dance company, DV8 κ.α.

Ως καθηγήτρια σύγχρονου χορού και αυτοσχεδιασμού έχει συνεργαστεί με την Ανωτέρα σχολή χορού της Εθνικής Λυρικής σκηνής(2011 – 2012), το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης(2008), τον Δήμο Φιλοθέης, την σχολή χορού Μαρίνας Πολλάτου, και το Ash in art. Από το 2005 διδάσκει στην επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα Τράστα σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό, για την οποία έχει χορογραφήσει τα έργα «Περνώντας…» (2011- 2012), «Λίγο πριν, λίγο μετά, λίγο ακόμη…» (2013) «Κινούμενες φωνές»(2013), «Νοικοκυρέματα»(2015), «Απολιτίκ»(2015). Το 2013 ίδρυσε τον χώρο Lalo (www.choroslalo.gr) ως έδρα της ομάδας Λαλώ με στόχο την φιλοξενία σεμιναρίων, προβών και την στέγαση έρευνας γύρω από τον χορό και την κίνηση. Παίζει πιάνο και ασχολείται με το θέατρο και την δημιουργική γραφή.

Μαρία Κατσιφαράκη, Ψυχολόγος, PhD

"EIKASTIKWNΗ Μαρία Κατσιφαράκη είναι διδάκτωρ Ψυχολογίας. Μετά την αποφοίτησή της από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, συνέχισε τις σπουδές της στο Swansea University της Μ. Βρετανίας, όπου έκανε το Μεταπτυχιακό της στην Κλινική Ψυχολογία και το Διδακτορικό της στην Κλινική και Οργανωτική Ψυχολογία. Εργάστηκε ως Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο National Institute of Occupational Health της Νορβηγίας για 2,5 χρόνια. Έχει εργαστεί ως ψυχολόγος στα Ψυχολογικά τμήματα του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης (Αθήνα) και του Swansea Central Clinic (Μ. Βρετανία).

Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών της εργαζόταν ως σύμβουλος φοιτητών στο Swansea University. Άρθρα της βρίσκονται δημοσιευμένα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει παρουσιάσει το ερευνητικό της έργο σε διεθνή συνέδρια. Σπούδασε κλασσικό μπαλέτο και σύγχρονο χορό μέχρι το προεπαγγελματικό επίπεδο, και πιάνο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Νορβηγικά.

Κλαίρη Καρποδίνη BA, MSc Dance Scientist

Η Κλαίρη Καρποδίνη είναι καθηγήτρια, θεωρητικός χορού με εξειδίκευση στην επιστήμη του χορού. Κατέχει ΒΑ (hons) of Arts in Dance Education από το Royal Academy of Dance- University of Surrey, Teaching Diploma"DRAMATOTHERAPEIA από το Royal Academy of Dance και Master of Science όπου αρίστευσε και απέσπασε το πρώτο βραβείο, «βραβείο του Κοσμήτορα», από το Πανεπιστήμιο του Wolverhampton στην Αγγλία.

Η επαγγελματική της εμπειρία ξεκινά το 1990 και μέχρι σήμερα περιλαμβάνει διδασκαλία κλασσικού και μοντέρνου χορού, οργάνωση και συμμετοχή σε εκπαιδευτικά δρώμενα ιδιωτικών και δημόσιων φορέων, συμμετοχή σε ομάδες χορού, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί ανελλιπώς σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2012 διδάσκει σε προπτυχιακά προγράμματα ενώ είναι εισηγήτρια σε ανοιχτές ομιλίες αλλά και επιστημονικά συνέδρια. Παράλληλα είναι αξιολογητής-PTS το εκπαιδευτικό πρόγραμμα CBTS Studies της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού του Λονδίνου. Από το 2012 ασχολείται με την Εμβιομηχανική του Ανθρώπου, την Ανάλυση Κίνησης κατά την Μέθοδο Λάμπαν και την εφαρμογή των παραπάνω στο 3D Animation.

Το επιστημονικό της ενδιαφέρον αφορά την κίνηση, τον χορό και την φυσική άσκηση σε υγιείς και μη πληθυσμούς, σε συνεργασία με τα Research Centre for Sport Exercise and Performance, University of Wolverhampton, UK και Τμήμα Φυσικής Επιστήμης και Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Είναι υπό διαδικασία έναρξης Διδακτορικής Διατριβής με θέμα Χορός και Πάρκινσον.

Έφη Νταΐάνα Τζάκα – Χοροθεραπεύτρια, Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια

"MOUSIKOTHERAPEIAΗ Έφη γεννήθηκε στην Αθήνα όπου από πολύ μικρή ασχολήθηκε με τον χορό. Σε ηλικία 15 ετών φεύγει για το εξωτερικό όπου και ολοκλήρωσε το σχολείο και σπουδές χορού στο LABAN CENTER – LONDON. Μετέπειτα ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – CITY UNIVERSITY LONDON και στα 26 της χρόνια αρχίζει τον τριετές κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην Χοροθεραπεία όπου και ολοκλήρωσε με MA IN DANCE MOVEMENT THERAPY – UNIVERSITY OF HERTFORDSHIRE. Γυρνώντας Ελλάδα ολοκληρώνει τον κύκλο σπουδών της στο UNIVERSITY OF WHALES – ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ με πτυχίο στην Ψυχολογία.

Η αφοσίωση της στην Γιουνγκιανή Αναλυτική Ψυχολογία την ώθησε να διευρύνει την έρευνα της στην Αρχετυπική και Διαπροσωπική (TRANSPERSONAL PSYCHOLOGY) όπως και εκπαιδεύτηκε για χρόνια σε τεχνικές και την φιλοσοφία του Αρχέγονου Σαμανισμού στην Αγγλία με διάφορους δασκάλους.

Η ενασχόληση της με την Αρχετυπική Αναλυτική και Διαπροσωπική Ψυχολογία έχει ως κέντρο μελέτης και εφαρμογής μύθους και συμβολισμό από την Ελληνική Μυθολογία και φιλοσοφία. Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολείται εντατικά μέσα από την εργασία της με την ενεργοποίηση της μνήμης μέσα από το σωματικό υποσυνείδητο και σωματικό ασυνείδητο όπως αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει για το άτομο την αυτογνωσία του εαυτού του. Το 2015 με 2016 ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της στην ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΎΠΝΩΣΗ στο Ομακοείο Αθηνών όπως και μέσα από το HYPNOVISION INTENSIVE THERAPY COURSE – SILVA METHOD – AMERICAN ASSOCIATION OF HYPNOSIS.

Εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας τα τελευταία 16 χρόνια κυρίως με ενήλικες. Έχει συνεργαστεί και με διάφορα κέντρα αναπτυξιακών διαταραχών για παιδιά όπου έχει αναλάβει ομάδες χοροθεραπείας και δημιουργικής κίνησης για παιδιά με αυτισμό και άλλες διαταραχές. Εδώ και 15 χρόνια συνεργάζεται με το LOGOS INSTITUTE όπου παρέχει χοροθεραπευτική παρέμβαση σε ομαδικά προγράμματα αντιμετώπισης και θεραπείας του Τραυλισμού. Όσο ήταν στην Αγγλία δούλευε σε ψυχιατρικό κέντρο ημέρας και σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σαν σχολική σύμβουλος χοροθεραπεύτρια.

Από το 2007 μέχρι και σήμερα έχει παρουσιάσει και διδάξει την μέθοδο της πάνω στην Σωματική μνήμη μέσα από την Αρχετυπική Ψυχολογία σε διάφορους φορείς όπως στην ΣΤΕΓΗ ΧΟΡΟΥ στην Λεμεσό όπως και στο NEW SCHOOL OF PERFORMING ARTS – AMSTERDAM.

Στο παρελθόν επίσης έχει δουλέψει σαν Ομαδική Θεραπεύτρια σε φορείς απεξάρτησης από Ναρκωτικά όπως το 18 Άνω και το Κέντρο Έρευνας της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς (2003-2006). Επίσης από το 2001 μέχρι το 2006 δίδαξε Ανάλυση Κίνησης σε Ηθοποιούς όπως και σε εφήβους με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης.

Ελληνικο Κέντρο Επιμόρφωσης – Ψυχοθεραπεία μέσω Τεχνών
Τομέας: Τέχνες & Ψυχοθεραπεία
Τηλ.επικ.: 210-8217710, 210-8254165
Mail: info.4epsilon@gmail.com
Site: cps-arts.gr
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Νικολέττα Επιτροπάκη

"EllhnoBretanΜέσα από την θεωρία αλλά και το βίωμα διαφόρων ρόλων αλλά και την ανάλυση των ρόλων και των συναισθημάτων που σχετίζονται με αυτούς, οι μετέχοντες βιώνουν και κατανοούν πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν στην δουλειά τους το θέατρο και την Δραματοθεραπεία για να βοηθήσουν τα άτομα με τα οποία εργάζονται (παιδιά, έφηβοι και ενήλικες). Επίσης θα μπορέσουν να κατανοήσουν σημαντικά στοιχεία για την δική τους προσωπικότητα σε προσωπικό, συναισθηματικό και διαπροσωπικό επίπεδο.

  • Το άτομο βοηθιέται να διερευνήσει τον Εαυτό του και τις ανάγκες του
  • Να επιλύσει βαθύτερες συγκρούσεις που βρίσκονται μπλοκαρισμένες στο ασυνείδητο
  • Να συνδέσει το ‘ δρώμενο’ με την πραγματική του ζωή και προβλήματα (Στο τέλος της δραματοθεραπευτικής συνεδρίας γίνεται το μοίρασμα μεταξύ των συμμετεχόντων. Αυτό το στάδιο είναι πάρα πολύ σημαντικό για την όλη διαδικασία αφού γίνονται συνδέσεις, αποκαλύψεις, ερμηνείες, επιγνώσεις και έτσι συνδέεται το δρώμενο με την πραγματικότητα.)
  • Να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής του και των διαπροσωπικών του σχέσεων
  • Να έρθει στην κάθαρση

"DRAMATOTHERAPEIAΣε αυτό το πρόγραμμα θα παρουσιάσουμε την θεωρία και την πρακτική για το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το θέατρο, η Δραματοθεραπεία και η Εκπαίδευση του θεάτρου σαν μέσο για την καλύτερη γνωριμία με τον εσωτερικό εαυτό, την διερεύνηση και εκτόνωση μπλοκαρισμένων συναισθημάτων, την επίγνωση εσωτερικών συγκρούσεων, την ανακάλυψη εσωτερικών διλημμάτων και την ανάπτυξη προσωπικών και διαπροσωπικών σχέσεων.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ"EllhnoBretan

1ο Έτος

Α’ Εξάμηνο

Δευτέρα 18:00- 20:00
LMA (Laban Movement Analysis) (40 ώρες)
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (100 ώρες)

Τρίτη 17:00-20:00

  • Εξελικτική Ψυχολογία
  • Σχολές Ψυχοθεραπείας
  • Κλινική Ψυχολογία – (μάθημα κορμού)

Πέμπτη 17:00- 20:00
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (40 ώρες)
Εισηγήτρια: Ευτυχία Λιβανίου

 

Β’ Εξάμηνο

"EllhnoBretanΤρίτη 17:00 – 20:00
Τέχνες & Ψυχανάλυση (50 ώρες)
Γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω τέχνης (30 ώρες) (μάθημα κορμού)

 

Τετάρτη 17:00 – 20:00
Εκπαιδευτικό Θέατρο (40 ώρες) Εισηγήτρια: Ευτυχία Λιβανίου

Πέμπτη 17: 00- 20:00
Δραματοθεραπεία (40 ώρες), Εισηγήτρια: Δήμητρα Σταύρου

2ο Έτος

Α’ Εξάμηνο

  • Εξελικτική Ψυχολογία – 30 ώρες – Μάθημα κορμού
  • Δραματοθεραπεία (Θεραπευτικά μοντέλα- Η προσέγγιση Sesame) – 40 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Κλινική Ψυχολογία – 30 ώρες – Μάθημα κορμού

 

Β’ Εξάμηνο

  • Βιωματική ομάδα – Δραματοθεραπείας – 40 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Ψυχαναλυτικές έννοιες – 20 ώρες – Μάθημα κορμού
  • Κλινική Ψυχολογία (Ψυχομετρικά τεστ) – 10 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Μουσικοθεραπεία – 20 ώρες
  • Παιγνιοθεραπεία – 20 ώρες
  • Ομαδική Εποπτεία: 40 ώρες
  • Πρακτική εξάσκηση: 80 ώρες

3ο Έτος

Α’ Εξάμηνο

  • Δεξιότητες στην Δραματοθεραπεία – 40 ώρες – Μάθημα θεωρίας Προσέγγισης
  • Μεθοδολογία Διατύπωσης Περιπτώσεων (Case Study Methodology) – 10 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Κλινική Ψυχολογία – 20 ώρες – Μάθημα θεωρίας προσέγγισης
  • Μουσικοθεραπεία- 20 ώρες
  • Παιγνιοθεραπεία – 20 ώρες – Μάθημα επιλογής

 

Β’ Εξάμηνο

  • Γιουνγκιανή Ανάλυση ονείρων μέσα από τις Τέχνες – Σύμβολα στην Δραματοθεραπεία (θεωρητικό – βιωματικό) – 60 ώρες – Μάθημα κορμού
  • Θεραπεία μέσω άμμου: εμβάθυνση στην τεχνική (βιωματικό) – 30 ώρες – Μάθημα θεωρίας Προσέγγισης
  • Ομαδική Εποπτεία: 40 ώρες
  • Πρακτική εξάσκηση: 80 ώρες

 

Εργασία Γ’ έτους:

Παρουσίαση και παράδοση ενός περιστατικού (Case study), 1.000-1.500 λέξεις.

Ατομική θεραπεία (150 ώρες)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (100 ώρες)"DRAMATOTHERAPEIA

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).

Το μάθημα αυτό στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις των Σχολών Ψυχοθεραπείας. Συγκεκριμένα διδάσκονται την Ψυχαναλυτική Προσέγγιση του Sigmund Freud, την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, τη Λακανική Ψυχανάλυση, την Μπηχεβιοριστική Προσέγγιση, την Αντλεριανή Προσέγγιση, την Ολιστική Προσέγγιση, την Ανθρωπιστική Προσέγγιση του Carl Rogers, την Υπαρξιστική Προσέγγιση του Irvin D. Yalom, την Ψυχοσυνθετική Προσέγγιση του Roberto Assagioli. Οι φοιτητές προσεγγίζουν τις σχολές Ψυχοθεραπείας σε βάθος και παράλληλα γίνονται case studies ανά προσέγγιση για καλύτερη κατανόηση της θεραπευτικής σχολής.

Επίσης οι σπουδαστές διδάσκονται Αναπτυξιακή Ψυχολογία, όλα τα αναπτυξιακά στάδια, την ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις του Sigmund Freud, Melanie Klein, D.W Winnicott, R.A Spitz, Margaret Mahler J. Lacan.

Οι σπουδαστές διδάσκονται Κλινική Ψυχολογία. Μαθαίνουν να κάνουν κλινική διάγνωση. Διδάσκονται τις νευρωτικές και ψυχωτικές διαταραχές και τις Διαταραχές Προσωπικότητας.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να γνωρίζουν σε βάθος όλες τις βασικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη μία επιλεγμένη σχολή ψυχοθεραπείας
  • Να μπορούν να διακρίνουν βάση ποιων εμπειριών που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ηλικιακά στάδια διαμορφώθηκε η δομή της προσωπικότητας
  • Να μπορούν να διακρίνουν σε ποιο αναπτυξιακό στάδιο υπάρχει καθήλωση
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο
  • Να μπορούν να κάνουν κλινική διάγνωση ανάμεσα στις τρεις δομές (νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτική μέθοδο ανάλογη με την ψυχοπαθολογία του πελάτη

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ψυχαναλυτική & νέο ψυχαναλυτική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Jacques Lacan)
  • Η αναλυτική προσέγγιση του Carl Gustav Jung
  • Λακανική ψυχανάλυση
  • Μπηχεβιοριστική προσέγγιση / συστημική προσέγγιση
  • Αντλεριανή προσέγγιση
  • Ανθρωπιστική, ολιστική, υπαρξιστική προσέγγιση
  • Ψυχοσύνθεση (Roberto Assagioli)
  • Gestalt (Ψυχογενετικό μοντέλο Anne Teachworth)
  • Εξελικτική ψυχολογία στάδια ανάπτυξης Sigmund Freud-Erik Erikson, Melanie Klein, Margaret Mahler, Heinz Kohut, Donald Winnicott
  • Στάδια ανάπτυξης ο ρόλος της μητέρας & του πατέρα στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, η θεωρία της ασφάλειας (John Bowlby, Mary Ainsworth)
  • Κλινική ψυχολογία (νευρώσεις, ψυχώσεις, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Νευρωτικές διαταραχές (αιτιολογία – διάγνωση – αντιμετώπιση)
  • Ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας (αιτιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση)

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Drama in Education)

  • To Θέατρο στην Εκπαίδευση (DIE) είναι μια παιδαγωγική διαδικασία που χρησιμοποιεί το θέατρο και τις τεχνικές του για να δημιουργήσει διαδραστικές ιστορίες και να εμπλέξει τους συμμετέχοντες με σκοπό τη βιωματική μάθηση.
  • Το θέατρο χαρακτηρίστηκε από τον Αριστοτέλη ως μίμηση, δίνοντάς του περισσότερο την έννοια της αναπαράστασης, τη μεταφορά μιας δράσης από την πραγματική ζωή στη σκηνή. Σύμφωνα με τη Heathcote είναι «τρόπος να δεις την πραγματικότητα μέσα από τη φαντασία. Να δεις πίσω από την επιφάνεια των πράξεων, να βρεις το νόημα τους»
  • Με τη λέξη θέατρο ορίζουμε συνήθως κάτι που το παρακολουθούμε ως θεατές, από τη ρίζα του ρήματος θεώμαι που σημαίνει παρακολουθώ Η λέξη drama προέρχεται από την ελληνική λέξη δράμα και κρατάει την αρχαιοελληνική της σημασία που ετυμολογικά προέρχεται από το ρήμα δρώ και προσδιορίζει το είδος εκείνης της δραστηριότητας στην οποία κανείς συμμετέχει ενεργητικά (δρα).Το drama είναι μια μεγάλη ομπρέλα κάτω από την οποία φιλοξενούνται όλες οι μορφές δράσεων που δημιουργούνται με τα εργαλεία και τις τεχνικές του θεάτρου. Αφορμή για τη δημιουργία τους μπορούν να είναι λέξεις, άρθρα, εικόνες, κείμενα, ποιήματα, παραμύθια, αυτοσχεδιασμοί/δραματοποίηση ή ακόμα και θεατρικά παιχνίδια.
  • Είναι μια διαδικασία που συμβαίνει «εδώ και τώρα» Σε κάθε σκηνική ιστορία που δημιουργείται δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν πως κάθε τους δράση και σκέψη μπορεί να οδηγήσει σε ένα αποτέλεσμα. Τους δίνεται συγχρόνως η ευκαιρία να αντιληφθούν διαφορετικές οπτικές ενός θέματος και να διαπραγματευτούν κοινωνικά και ηθικά θέματα μπαίνοντας στη θέση του άλλου. Αυτόματα ο τρόπος που εμπλέκονται δημιουργεί συναισθήματα και κάθε εμπειρία που εγείρει συναισθήματα καταγράφεται καλύτερα στη σωματική και νοητική μνήμη (βιωματική μάθηση). Δημιουργώντας δράση μέσα σε ένα φανταστικό πλαίσιο δίνουμε χώρο στους συμμετέχοντες να διαχειριστούν καταστάσεις, να τις επηρεάσουν και συγχρόνως να αντιληφθούν το νόημα τους

ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ (Laban/Bartenieff Movement Analysis) (40 ώρες)

"DRAMATOTHERAPEIAΕΙΣΗΓΗΤΡΙΕΣ: ΕΡΙΦΥΛΗ ΔΑΦΕΡΜΟΥ-

ΚΛΑΙΡΗ ΚΑΡΠΟΔΙΝΗ

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε επαφή με το σώμα τους και στην συνέχεια να μάθουν να το χρησιμοποιούν ως μέσο έκφρασης.

Να αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία για να δώσουν μορφή στην φαντασία τους και παίζοντας με το σώμα τους να μάθουν να υποκρίνονται και να αυτοσχεδιάζουν.

Μέσω των ασκήσεων ο σπουδαστής ανακαλύπτει την γεωμετρία του σώματός του, του χώρου και του χρόνου. Μαθαίνει να χρησιμοποιεί διαφορετικούς ρυθμούς και ποιότητες κίνησης. Μαθαίνει να μετακινεί το βάρος του έτσι ώστε να εκφράζει αντίσταση, προσπάθεια, έλλειψη βαρύτητας.

Οι σπουδαστές Θα διδαχθούν το βασικό λεξιλόγιο του συστήματος ανάλυσης κίνησης όπως αυτό διδάσκεται στο Laban Centre του Λονδίνου. Θα δοθούν τα εργαλεία με τα οποία οι σπουδαστές θα μάθουν να παρατηρούν, να αντιλαμβάνονται, να σημειώνουν και να αναλύουν τις διαφορετικές ποιότητες κίνησης και την μη λεκτική επικοινωνία.

  • Στην εκμάθηση δεξιοτήτων παρατήρησης και ανάλυσης της κίνησης
  • Την υιοθέτηση του συστήματος ανάλυσης κίνησης του Laban (LMA)
  • Την εκμάθηση των τεσσάρων βασικών στοιχείων στην κίνηση ( σώμα, χώρος, πρόθεση, σχήμα)
  • Η παρατήρηση της κίνησης περιλαμβάνει και τα 4 στοιχεία καθώς και τη σχέση μεταξύ τους.
  • Συγκεκριμένα την βιωματική πρακτική και παρατήρηση των ποιοτήτων κίνησης σε σχέση με τις κατευθύνσεις (ΧΩΡΟΣ), το (ΣΧΗΜΑ), το σώμα του,(ΣΩΜΑ), Τις προθέσεις (EFFORTS) και πώς αυτές εκδηλώνονται στην κίνηση καθώς το σώμα κινείται.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να παρατηρούν διαφορετικές ποιότητες κίνησης σε σχέση με το χώρο, σχήμα, σώμα και προθέσεις του ατόμου
  • Να μπορούν να παρατηρήσουν και να αντιληφθούν τις προθέσεις ( efforts) στην κίνηση ενός ατόμου
  • Να μπορούν να φτιάξουν ένα κινητικό προφίλ

ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (160 ώρες)

Στόχος αυτού του μαθήματος είναι να γνωρίσουν και να αναπτύξουν οι σπουδαστές τις βασικές δεξιότητες της δραματοθεραπείας και τα βασικά δραματοθεραπευτικά μέσα σε σε θεωρητικό και βιωματικό επίπεδο."DRAMATOTHERAPEIA

Γνωρίζουν τα βασικά δραματοθεραπευτικά μοντέλα

  • ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ SESAME
    ΔΡΑΜΑΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
  • Κοινωνικό-ανθρωπολογικό μοντέλο (Σωματοποίηση-Προβολή-Ρόλος / Embodiment-Projection-Role: EPR),(Jennings 1993)
  • Μέθοδος του ρόλου (Landy, 1993)
  • Το αφηγηματικό μοντέλο (Αφήγηση και κατασκευή ιστορίας / Therapeutic Storytelling and Storymaking ), (Gersie, Cattanach, Lahad)
  • Παραθετικό μοντέλο (Steve Mitchel)
  • Τελετουργία (Scheff-Mitchell-Grainger)
  • Απελευθέρωση (Boal)
  • Δραματοθεραπευτική Παράσταση (Emunah, Johnson, Cox)

Αναπτύσουν τις βασικές δεξιότητες και μέσα της Δραματοθεραπείας όπως :

  • Το σωματικό βίωμα: πρόσωπο, σώμα, φωνή
  • Η ανάπτυξη του παιχνιδιού
  • Η σύνδεση του δρώμενου με την πραγματικότητα
  • Η μεταμόρφωση
  • Θεατρικη δραση
  • Υπόδυση- απέκδυση ρόλου
  • Αυτοσχεδιασμός
  • Μιμική
  • Μεταμφίεση
  • Ψυχόδραμα
  • Κοινωνιόδραμα
  • Παιχνίδι ρόλων
  • Μουσική
  • Κίνηση
  • Χορός
  • Ζωγραφική
  • Κουκλοθέατρο-μαριονέτες
  • Αφήγηση ιστορίας-παραμυθιού
  • Θεωρία και Πρακτικές εφαρμογές της Κίνησης με Άγγιγμα και Ήχο

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (40 ΩΡΕΣ)

Εισηγήτρια: Δήμητρα Σταύρου

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η Πρακτική Συντονισμού Ομάδας (Αξιολόγηση)

Άνοιγμα & Κλείσιμο Δραματοθεραπευτικών Παρεμβάσεων

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ (50 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές προσεγγίσεις οι οποίες συνδέουν τις Τέχνες με τη θεραπεία.Ο σπουδαστής θα μελετά τις Ψυχαναλυτικές μεθόδους και τις τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται στη Δραματοθεραπεία.

Το μάθημα είναι προσανατολισμένο στην Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung.

ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ (30 ώρες)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Θεραπεία μέσω των Εικαστικών, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία). Οι σπουδαστές παρακολουθούν βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης.

Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον πέντε ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

Το μάθημα αυτό στοχεύει:

  • Η κίνηση (στην αυθεντική κίνηση) είναι μία διαδικασία που οδηγεί το ασυνείδητο στο συνειδητό.
  • Στην αυθεντική κίνηση οι μετέχοντες οδηγούνται από μόνοι τους στο ασυνείδητό τους, είναι μία γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ της συνειδητής και ασυνείδητης πλευράς.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • να μπορούν να οδηγούν συνεδρίες Αυθεντικής Κίνησης
  • να μπορούν να μπαίνουν στη θέση του μάρτυρα και να παρατηρούν την κίνηση
  • να είναι σε θέση να αναλύουν ψυχαναλυτικά και ψυχοδυναμικά το αναδυόμενο υλικό από την πρακτική της αυθεντικής κίνησης
  • να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τη συμβολική γλώσσα του κινούμενου και να μπορούν να ανοίξουν το δρόμο για τη σύνδεση του ασυνείδητου υλικού με τη συνειδητή ζωή του κινούμενου

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Στην τεχνική της αυθεντικής κίνησης χρησιμοποιούμε έναν ανοιχτό χώρο στον οποίο ο θεραπευόμενος κινείται με κλειστά τα μάτια για ένα συμφωνημένο χρονικό διάστημα. Όταν ολοκληρωθεί ο χρόνος (μπορεί να είναι λεπτά ή ώρες) ο παρατηρητής (που αποκαλείται μάρτυρας στην αυθεντική κίνηση), καταγράφει την τελευταία κίνηση χτυπώντας ένα κουδουνάκι. Ο παρατηρητής συνήθως παραμένει σιωπηλός μέχρι αυτός που κινείται να ζητήσει τη «μαρτυρία»και αυτή δίνεται με πολύ μεγάλη προσοχή.
  • Ο θεραπευτής περισσότερο παρατηρεί παρά μιλάει και όταν μιλάει χρησιμοποιεί τα λόγια που έχει χρησιμοποιήσει ο θεραπευόμενος.

ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (40 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με τις βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες, την θεραπευτική σχέση, την σχέση αναλυόμενου-αναλυτή.

Διδάσκονται σε βάθος οι βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες όπως η θεραπευτική συμμαχία, η έννοια της μεταβίβασης, ειδικές μορφές μεταβίβασης, η αντιμεταβίβαση.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να κατανοούν τις βασικές θεραπευτικές δεξιότητες
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τις ψυχαναλυτικές έννοιες ( μεταβίβαση, αντιμεταβίβαση)
  • Να είναι σε θέσει να ερμηνεύουν τη δική τους στάση απέναντι στη θεραπεία και αυτή του πελάτη

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η θεραπευτική συμμαχία
  • Μεταβίβαση
  • Ειδικές μορφές Μεταβίβασης
  • Αντι-Μεταβίβαση
  • Αντίσταση
  • Εκδραμάτιση
  • Ερμηνείες, Παρεμβάσεις, Επίγνωση
  • Θεραπευτική Επεξεργασία

ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Κατσιφαράκη

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με όλες τις δομές, νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας. Στο μάθημα αυτό αναλύονται όλες οι δομές σε βάθος και η κάθε χωριστή διαταραχή μελετάται από όλες τις προσεγγίσεις Ψυχαναλυτική, Μπηχεβιοριστική, Υπαρξιστική. Η κάθε διαταραχή μελετάται με βάση τα κλινικά κριτήρια DSM όσον αφορά τη διάγνωση, τα συμπτώματα, την αιτιογένεια και τις θεραπευτικές παρεμβάσεις.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

Να κάνουν κλινική διάγνωση

Να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με τη μορφή διαταραχής

Ενδεικτικό περιεχόμενο

  • Νεύρωση- Ψύχωση
  • Διαταραχές προσωπικότητας
  • Κλινικά κριτήρια DSM-IV-TR
  • Διαταραχές άγχους
  • Διαταραχές Διάθεσης
  • Διαταραχές διατροφής
  • Διαταραχές που σχετίζονται με τη χρήση ουσιών
  • Ψυχομετρικά τεστ

ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Κατσιφαράκη

Η Εξελικτική ψυχολογίας μελετάει την διαρκή αλλαγή στη συμπεριφορά, την νόηση, τις γνωστικές ικανότητες, τις βιολογικές διαδικασίες, την κοινωνικοποίηση και την ολική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής.

Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για όλη την μετέπειτα ζωή καθώς κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας μαθαίνουμε κρίσιμες λειτουργίες και δεξιότητες και είμαστε ευάλωτοι τόσο σε συναισθηματικά αλλά και σε φυσικά ερεθίσματα. Η ανάπτυξη η αλλιώς εξέλιξη, δεν σταματάει ποτέ και είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Βιολογικά και Γνωστικά Στάδια Ανάπτυξης [μηχανισμοί ύπνου, μάθησης, κλασσική λειτουργική προετοιμασία (classical/operant conditioning), μονιμότητα αντικειμένων (object permanence), θεωρία του νού (theory of mind)]
  • Ψυχοσυναισθηματική Ανάπτυξη Παιδιών [Freud (ψυχοσεξουαλικά στάδια), εσωτερικοποίηση (internalization), αυτορρύθμιση (self-regulation), Erikson (ψυχοκοινωνικά στάδια), Klein, φύση έναντι ανατροφής (nature versus nurture debate)]
  • Θεωρία και Μηχανισμοί Προσκόλλησης Bowlby (attachment)
  • Ψυχοπαθολογία στην Παιδική Ηλικία
  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού, Asperger, Δ.Ε.Π.Υ., Δυσλεξία; Συνοσυρρότητα, Διαφοροδιάγνωση, Ενδείξεις

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (40 ΩΡΕΣ)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΤΑΥΡΟΥ

Στόχος του μαθήματος είανι να γνωρίσουν οι σπουδαστές θεωρητικά και βιωματικά τις βασικές δεξιότητες, τεχνικές και μέσα στη Δραματοθεραπεία και να μπορούν να τις θέσουν σε εφαρμογή μέσα σε μία δραματοθεραπευτική συνεδρία.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ:

  • ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ, ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΡΑΣΗ, ΥΠΟΔΥΣΗ – ΑΠΕΚΔΥΣΗ ΡΟΛΟΥ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΜΙΜΙΚΗ, ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΗ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ
  • ΑΦΗΓΗΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ-ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ, ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ-ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ, ΚΙΝΗΣΗ, ΧΟΡΟΣ, ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
  • H ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ, ΣΚΕΨΕΩΝ ΣΕ ΔΡΩΜΕΝΗ ΜΟΡΦΗ
  • Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
  • Η ΤΑΥΤΙΣΗ ΜΕ ΡΟΛΟΥΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗ
  • Η ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟ ‘ΚΟΙΝΟ’ ΩΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑ
  • ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΒΙΩΜΑ: ΠΡΟΣΩΠΟ, ΣΩΜΑ, ΦΩΝΗ
  • Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
  • Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΔΡΩΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ

ΓΙΟΥΓΚΙΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ – ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (60 ΩΡΕΣ)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΕΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΚΑΝΙΑ

ΕΦΗ ΝΤΑΪΑΝΑ ΤΖΑΚΑ

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Γιουνγκ

Να γνωρίσουν σε βάθος την αναλυτική προσέγγιση (όνειρα, σύμβολα, αρχέτυπα, τέχνες)

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν ζωγραφιές και όνειρα πελατών βάση της Γιουνγκιανής Αναλυτικής Προσέγγισης

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η Θεωρία του Ατομικού και Συλλογικού Ασυνειδήτου
  • Η Θεωρία Προσωπικότητας στην Αναλυτική Προσέγγιση
  • Σύμβολα- Αρχέτυπα – όνειρα
  • Το εσωτερικό παιδί ( the inner child)
  • Μάνταλα και η χρήση του στην Γουγκιανή ανάλυση
  • Το Αρχέτυπο του Εαυτού (Self Archetype)
  • Το Αρχέτυπο της Σκιάς ( Shadow Archetype)
  • Οι Τέχνες στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Η Δραματοθεραπεία στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Τεχνική ενεργούς φαντασίας ( active imagination) στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Ο Συμβολισμός στις Τέχνες

ΕΠΟΠΤΕΙΑ (80 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να υιοθετήσουν οι σπουδαστές βασικές έννοιες στη θεραπεία,Πώς ανοίγουμε μία θεραπευτική συνεδρία, πώς την προχωράμε,Άνοιγμα- κλείσιμο ατομικής και ομαδικής συνεδρίας, Θεραπευτική σχέση ( χτίσιμο εμπιστοσύνης ),Μεταβίβαση – αντιμεταβίβαση στη θεραπεία, η χρήση των δεξιοτήτων της Δραματοθεραπείας στη θεραπεία.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • Να αναλαμβάνουν ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Παρουσίαση περιστατικών από όλα τα μέλη της ομάδας"DRAMATOTHERAPEIA
  • Ανατροφοδότηση από την εισηγήτρια- επόπτρεια και την υπόλοιπη ομάδα

"DRAMATOTHERAPEIAΣτο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Ψυχολογίας, Ψυχιατρικής, Φιλολογίας, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών, Απόφοιτοι Σχολών Θεάτρου και επαγγελματίες ηθοποιοί. Στο πρόγραμμα μπορούν να γίνουν επίσης δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών, κατόπιν συνέντευξης.

Φορέας πιστοποίησης εκπαιδευτικού προγράμματος: Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής

  • Ιδιωτικό στούντιο δραματοθεραπείας
  • Κέντρα ψυχικής υγείας
  • Κέντρα με παιδιά, εφήβους
  • Κέντρα φιλοξενίας παιδιών
  • Γηροκομεία
  • Χώροι εκπαίδευσης, σχολεία
  • Κλινικές, νοσοκομεία
  • Κέντρα Απεξάρτησης
  • Κέντρα Αποκατάστασης


Το ετήσιο κόστος είναι 2.500€

(Εγγραφή 500€ – Το υπόλοιπο ποσό μπορεί να κατατεθεί σε δόσεις)

Ετήσια δίδακτρα για το 2ο και το 3ο έτος σπουδών: 1500€

Για τις αιτήσεις που θα γίνουν μέχρι τις 31/8/22 θα υπάρχει έκπτωση στα δίδακτρα (early registration fees). Το τελικό ποσό διαμορφώνεται στις 2000 Ε ετησίως.

Μαρτυρίες από προηγούμενες συμμετέχοντες

  • avatar-img

Μία νέα αλλά συγχρόνως παλιά εκπαιδευτική εταιρεία. Η εταιρεία ιδρύθηκε μέσα στο 2018 αλλά έχει ρίζες που πηγαίνουν πίσω στην αρχή της δεκαετίας του 1970, στις ΣΧΟΛΕΣ ΔΕΛΤΑ και μετά στο ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ. Η εταιρεία έχει λάβει άδεια λειτουργίας ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ 1) από το Υπουργείο Παιδείας με κωδικό 201166884 και διακριτικό τίτλο 4ΕΨΙΛΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ. Αυτή την στιγμή οργανώνουμε και προσφέρουμε εκπαιδευτικά προγράμματα για ενηλίκους σε πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων οι κύριοι είναι: 1) Ψυχοθεραπεία μέσω των Τεχνών, στον οποίο περιλαμβάνονται και η Ψυχολογία, οι Τέχνες, το Ευ Ζην κλπ. 2)Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμός, στον οποίο περιλαμβάνονται και η Ελληνική Μουσική, Δίαιτα, Χορός κλπ. Στον πρώτο τομέα συνεχίζουμε να προσφέρουμε τα προγράμματα που είχε αναπτύξει το Ελληνοβρετανικό και θα χρησιμοποιούμε την ίδια μεθοδολογία. Το Ελληνοβρετανικό ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 1989 και έχει μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη και προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τριτοβάθμια εκπαίδευση και επίσης για εκπαίδευση ενηλίκων. Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος (2020-2021) το Ελληνοβρετανικό σταματά να προσφέρει τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, τα οποία για την Αθήνα θα αναλάβει η 4 ΕΨΙΛΟΝ με τον διακριτικό τίτλο Κέντρο Ψυχοθεραπείας μέσω των Τεχνών. Για τον δεύτερο τομέα η 4Εψιλον θα συνεχίσει να προσφέρει τα αντίστοιχα προγράμματα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού «Μέγας Αλέξανδρος». Το κέντρο ξεκίνησε να λειτουργεί από τα μέσα της δεκαετίας του ‘ 70 και έχει αναπτύξει πολλές νέες μεθόδους και εκπαιδευτικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής σε ξένους, πολλές από τις οποίες χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Φορέα

thumb-video
  • Διάρκεια
    Το πρόγραμμα είναι ετήσιο ή τριετές. Οι απόφοιτοι του μονοετούς προγράμματος μπορούν προαιρετικά να παρακολουθήσουν και 2ο έτος (ή και παραπάνω) που περιλαμβάνει πρακτική άσκηση με εποπτεία και ατομική ανάλυση, για επιπλέον εμβάθυνση στο αντικείμενο.
  • Τοποθεσία
    ΑΘήνα
  • Τηλέφωνο
    2108217710, 210-8254165
  • Γλώσσα
    Ελληνικά
  • Ημερομηνία Έναρξης
    16/10/2023
  • Ημερομηνία Λήξης
    31/05/2024
  • Πιστοποίηση
    Ναί
  • Ιστοσελίδα Φορέα
    Προβολή

Σχετικά Προγράμματα

Δείτε και άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα απο την κατηγορία Συμβουλευτική.