H Χοροθεραπεία είναι η θεραπευτική χρήση του χορού ως μεθόδου ψυχοθεραπείας και βασίζεται στην υπόθεση ότι το μυαλό και το σώμα βρίσκονται σε διαρκή αλληλεπίδραση (Schoop 1974). Βασίζεται σε ψυχολογικές και σωματικές διεργασίες που συνδέουν το σώμα, τις αισθήσεις, το νου και την ψυχή. Η πρακτική της Χοροθεραπείας εφαρμόζεται σε όλους τους πολιτισμούς & διαφορετικές κοινωνίες σε όλα τα γεωγραφικά πλάτη και μήκη της γης ανά τους αιώνες, ενώ ως μέθοδος χρησιμοποιείται από πολλές διαφορετικές θεραπευτικές προσεγγίσεις με διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές. Ο χορός από αρχαιοτάτων χρόνων είχε ένα θεραπευτικό τελετουργικό κομμάτι.
Η Χοροθεραπεία προσεγγίζει την θεραπεία σαν ένα όλον όπου οι ψυχικοί παράγοντες επηρεάζουν τις σωματικές συνθήκες και αντίστροφα.
Η χοροθεραπεία είναι μία γέφυρα εξερεύνησης των πρωταρχικών σταδίων ανάπτυξης.
Το σώμα μας είναι το απόλυτο και μοναδικό μέσο που έχουμε διαθέσιμο για να δημιουργήσουμε αλλαγή στην ζωή μας και στον τρόπο που βιώνουμε τον εαυτό μας, επειδή σε αυτό «κατοικούμε» και με αυτό εκφραζόμαστε και δημιουργούμε ανά πάσα στιγμή. Το σώμα αποθηκεύει, «κρατάει» τις εμπειρίες και επικοινωνεί τις ψυχολογικές και συναισθηματικές καταστάσεις πολλές φορές περισσότερο από ότι οι λέξεις. Το σώμα μας κρατάει και επικοινωνεί προς τα έξω την «προσωπική μας ιστορία», δίνει πληροφορίες για το πώς διαχειριζόμαστε τον εσωτερικό μας κόσμο και πώς τον προβάλλουμε προς τα έξω, μας περνάει μηνύματα τα οποία οφείλουμε να παρατηρήσουμε και να ακούσουμε. Η Χοροθεραπεία στηρίζεται στην αρχή ότι ο τρόπος που κινούμαστε και εκφραζόμαστε μη λεκτικά εκδηλώνει τον τρόπο που αισθανόμαστε και σχετιζόμαστε με τους άλλους. Το σώμα γνωρίζει ποιοι είμαστε, τί αισθανόμαστε, ποιες είναι οι ανάγκες μας.
Η Χοροθεραπεία κινητοποιεί το σώμα να αφυπνιστεί, να ξυπνήσει τα βασικά αρχέτυπα και να τα εκφράσει.
Η Χοροθεραπεία είναι μια δημιουργική ψυχοθεραπεία. Το μέσον της είναι η κίνηση, η έκφραση δηλαδή μέσα από το σώμα. Σκοπός της είναι να προσφέρει στο άτομο ένα ασφαλές θεραπευτικό πλαίσιο όπου μπορεί να εξερευνήσει τον εαυτό του και τις σχέσεις του με τους άλλους σε σωματικό, συναισθηματικό και πνευματικό επίπεδο.
Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια Τομέα Ψυχολογίας) (Ψυχολόγος-Αναλυτική Ψυχοθεραπεύτρια μέσω των τεχνών)
Η Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2002) και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales (2006). Παράλληλα με τις σπουδές της ασχολήθηκε πάρα πολλά χρόνια με τις τέχνες κυρίως με τη Μουσική και το χορό.
Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού). Έχει σπουδάσει μοντέρνο και σύγχρονο χορό.
Η βαθιά αγάπη της και ενδιαφέρον για το αντικείμενο του χορού και την ανάλυση κίνησης και τη σύνδεση σώματος, ψυχής και συναισθημάτων την οδήγησε στη Χοροθεραπεία. Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού. Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης Laban Movement Analysis. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics. Έχει ολοκληρώσει την ενότητα ‘Αισθήσεις & αντίληψη 1 του Επαγγελματικού Εκπαιδευτικού προγράμματος ‘Εκπαίδευση Ενσώματης Κίνησης – Body- Mind Centering’.
Έχει εκπαιδευτεί στην ενσώματη πρακτική ‘Woman Wellness’ με την Usha Αnandi που αφορά ένα σύστημα σωματικών πρακτικών σχεδιασμένο για τη γυναικεία ανατομία και σωματικές και συναισθηματικές ανάγκες της Γυναίκας. Έχει εκπαιδευτεί στο πρόγραμμα Embodying Archetypes, την Ενσωμάτωση Αρχετύπων. Έχει ολοκληρώσει τον εκπαιδευτικό κύκλο ‘Unlock your Archetypal Strengths with the Feldenkrais Method’ με τη Lavinia Plonka που αφορά την εξερεύνηση των αρχετύπων μέσω από το σώμα μέσα από τη μέθοδο Feldenkrais.
Το μεγάλο της ενδιαφέρον για την Αναλυτική Γιουγκιανή προσέγγιση και τις τέχνες την οδήγησε στο να χρησιμοποιεί ένα μοντέλο ανάλυσης το οποίο συνδυάζει τα σύμβολα, τα αρχέτυπα, ανάλυση και ερμηνεία των ονείρων και τη βασική τεχνική active imagination (τεχνική ενεργητικής φαντασίας μέσα από τις τέχνες).
Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική (Αναλυτική – Γιουγκιανή) κατεύθυνση, θεραπεύτρια μέσω της κίνησης και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία, θεραπεία μέσω των εικαστικών, θεραπεία μέσω της άμμου) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους. Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες (active imagination, authentic movement, guided imagery, sand therapy ). Τα τελευταία χρόνια προσέγγισε θεραπευτικά ομάδες γυναικών με θέμα ‘ Η εξερεύνηση του Αρχετύπου της Εσωτερικής θεάς’.
Είναι Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Ψυχοθεραπεία μέσω των Τεχνών και παράλληλα διατηρεί δικό της στούντιο Θεραπειών μέσα από τις Τέχνες.
Γεννημένη στην Αθήνα, η Μελίνα Αργυρίου, είναι πτυχιούχος του London College of Dance and Performing Arts (Λονδίνο), όπου και βραβεύτηκε με τα βραβεία Best Artistic Performance in Ballet Best Dancer of the Year.
Το έντονο ενδιαφέρον της για τον άνθρωπο και την ανθρώπινη φύση την οδήγησε να επεκτείνει τις σπουδές της και να γίνει κάτοχος μεταπτυχιακού (ΜΑ) in Movement Psychotherapy(Goldsmiths University)
Διεύρυνε τη μελέτη της πάνω στην γιουνγκιανή προσέγγιση και παρακολούθησε διάφορα σεμινάρια στο Λονδίνο από τον γιουνγκιανό αναλυτή Graham Horwood.
Ξεκίνησε την επαγγελματική της δράση το 2001, συνεργαζόμενη με τα ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και Αγρινίου ως χορογράφος. Το 2002 συμμετείχε στην ταινία μεγάλου μήκους του Βασίλη Μπουντούρη, «Πάρ΄τα όλα». Από το 2002 ως το 2007 συμμετείχε σε παραστάσεις διαφόρων θεάτρων και φεστιβάλ στο Λονδίνο όπως: The Place, Theatro Technis, Art Deco Theater, Dance Resolution Festival & Synergy Festival.
Το 2008-2009 συνεργάστηκε με το ΘΟΚ ως χορογράφος και performer στην παράσταση Beauty Mark. Από το 2002 έως σήμερα είναι δασκάλα δημιουργικής κίνησης και από το 2007 εργάζεται ως Χοροθεραπεύτρια. Η βαθιά επιθυμία της για κατανόηση της σύνδεσης σώματος και ψυχής την οδηγεί να εμβαθύνει τις γνώσεις της στην κινέζικη ιατρική και φιλοσοφία και να ταξιδέψει στην Κίνα(2005 και 2007) για tai chi σεμινάρια με taoist master του Wu Dang. Αργότερα(2007) ξεκινά να διδάσκει την εσωτερική πολεμική τέχνη του Tai Chi. Παράλληλα εμβαθύνει τις γνώσεις της στην Ακαδημία Ελληνικής και Κινέζικης ιατρικής στον τομέα της Ρεφλεξολογίας και γΙνεται διπλωματούχος Ρεφλεξιολόγος. Από το 2011 συνεργάζεται με το Synergy of Art της Silvia Macchi συνδημιουργώντας στις παραστάσεις «Ο κύκλος των Μεταμορφώσεων», «Πόρτες», «Aποτυπώματα» και «Ενέργεια 29χλμ. νοτιοδυτικά» στο Ναό της Αφαίας. Παράλληλα από το 2012 γίνεται ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής όμαδας Synama χορογραφώντας το video dance «Genius Loci», «RE-TURN» και άλλες ανεξάρτητες παραγωγές, με τελευταία συνεργασία να χορογραφεί τη χοροθεατρική παράσταση «Σκελετογυναίκα».
Η Εριφύλη Δαφέρμου αποφοίτησε από την επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα – Τράστα. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές της στο Laban Center London με το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA Dance Theater Practice. Στο πλαίσιο σπουδών της στο Λάμπαν χορογράφησε τα έργα Tetragramme και Tetragramme2 (Bonnie Bird theater 2003).
Από το 2006 – 2012 ήταν χορογράφος και βασική χορεύτρια των Dirty Granny Tales (ιδρυτικό μέλος) έχει χορογραφήσει και χορέψει τα έργα Inversed world(2006), Didi’sson(2009), Jealous(2010), Rejection(2011) με τα οποία η ομάδα περιόδεψε στην Ελλάδα και το εξωτερικό. (www.dirtygrannytales.org)
Mεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τους Θέαμα και Άλλη πλευρά (2001), Seresta (2002), Kreativ kompanie x thesis (2004, 2006), Tranzito (2008), Χορόνδε (2011, 2012), Face the Fact (2013), τον Μιχάλη Φραγκιαδάκη και το Λύκειο Ελληνίδων Σητείας (2013), καθώς και με το Μέγαρο μουσικής Αθηνών (2005) και την Αποστολία Παπαδαμάκη (2004, 2011).
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Rina Schenfeld, Κώστα Φιλίππογλου, Vincent Cacialono, Michael Schumacher, Gwen Welliver, Katie Duck, Katrina Brown, Keren Levi, Laura Moro, Mary O’donnell Fulkerson, Inaki Azpillaga, Vahid, Julyen Hamilton, Juan Kruz Diaz De Garaio Esnaola, Hofesh dance company, DV8 κ.α.
Ως καθηγήτρια σύγχρονου χορού και αυτοσχεδιασμού έχει συνεργαστεί με την Ανωτέρα σχολή χορού της Εθνικής Λυρικής σκηνής(2011 – 2012), το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης(2008), τον Δήμο Φιλοθέης, την σχολή χορού Μαρίνας Πολλάτου, και το Ash in art. Από το 2005 διδάσκει στην επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα Τράστα σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό, για την οποία έχει χορογραφήσει τα έργα «Περνώντας…» (2011- 2012), «Λίγο πριν, λίγο μετά, λίγο ακόμη…» (2013) «Κινούμενες φωνές»(2013), «Νοικοκυρέματα»(2015), «Απολιτίκ»(2015). Το 2013 ίδρυσε τον χώρο Lalo (www.choroslalo.gr) ως έδρα της ομάδας Λαλώ με στόχο την φιλοξενία σεμιναρίων, προβών και την στέγαση έρευνας γύρω από τον χορό και την κίνηση. Παίζει πιάνο και ασχολείται με το θέατρο και την δημιουργική γραφή.
Η Έφη γεννήθηκε στην Αθήνα όπου από πολύ μικρή ασχολήθηκε με τον χορό. Σε ηλικία 15 ετών φεύγει για το εξωτερικό όπου και ολοκλήρωσε το σχολείο και σπουδές χορού στο LABAN CENTER – LONDON. Μετέπειτα ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – CITY UNIVERSITY LONDON και στα 26 της χρόνια αρχίζει τον τριετές κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην Χοροθεραπεία όπου και ολοκλήρωσε με MA IN DANCE MOVEMENT THERAPY – UNIVERSITY OF HERTFORDSHIRE. Γυρνώντας Ελλάδα ολοκληρώνει τον κύκλο σπουδών της στο UNIVERSITY OF WHALES – ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ με πτυχίο στην Ψυχολογία.
Η αφοσίωση της στην Γιουνγκιανή Αναλυτική Ψυχολογία την ώθησε να διευρύνει την έρευνα της στην Αρχετυπική και Διαπροσωπική (TRANSPERSONAL PSYCHOLOGY) όπως και εκπαιδεύτηκε για χρόνια σε τεχνικές και την φιλοσοφία του Αρχέγονου Σαμανισμού στην Αγγλία με διάφορους δασκάλους.
Η ενασχόληση της με την Αρχετυπική Αναλυτική και Διαπροσωπική Ψυχολογία έχει ως κέντρο μελέτης και εφαρμογής μύθους και συμβολισμό από την Ελληνική Μυθολογία και φιλοσοφία. Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολείται εντατικά μέσα από την εργασία της με την ενεργοποίηση της μνήμης μέσα από το σωματικό υποσυνείδητο και σωματικό ασυνείδητο όπως αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει για το άτομο την αυτογνωσία του εαυτού του. Το 2015 με 2016 ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της στην ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΎΠΝΩΣΗ στο Ομακοείο Αθηνών όπως και μέσα από το HYPNOVISION INTENSIVE THERAPY COURSE – SILVA METHOD – AMERICAN ASSOCIATION OF HYPNOSIS.
Εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας τα τελευταία 16 χρόνια κυρίως με ενήλικες. Έχει συνεργαστεί και με διάφορα κέντρα αναπτυξιακών διαταραχών για παιδιά όπου έχει αναλάβει ομάδες χοροθεραπείας και δημιουργικής κίνησης για παιδιά με αυτισμό και άλλες διαταραχές. Εδώ και 15 χρόνια συνεργάζεται με το LOGOS INSTITUTE όπου παρέχει χοροθεραπευτική παρέμβαση σε ομαδικά προγράμματα αντιμετώπισης και θεραπείας του Τραυλισμού. Όσο ήταν στην Αγγλία δούλευε σε ψυχιατρικό κέντρο ημέρας και σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σαν σχολική σύμβουλος χοροθεραπεύτρια.
Από το 2007 μέχρι και σήμερα έχει παρουσιάσει και διδάξει την μέθοδο της πάνω στην Σωματική μνήμη μέσα από την Αρχετυπική Ψυχολογία σε διάφορους φορείς όπως στην ΣΤΕΓΗ ΧΟΡΟΥ στην Λεμεσό όπως και στο NEW SCHOOL OF PERFORMING ARTS – AMSTERDAM.
Στο παρελθόν επίσης έχει δουλέψει σαν Ομαδική Θεραπεύτρια σε φορείς απεξάρτησης από Ναρκωτικά όπως το 18 Άνω και το Κέντρο Έρευνας της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς (2003-2006). Επίσης από το 2001 μέχρι το 2006 δίδαξε Ανάλυση Κίνησης σε Ηθοποιούς όπως και σε εφήβους με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης.
Η Κλαίρη Καρποδίνη είναι καθηγήτρια, θεωρητικός χορού με εξειδίκευση στην επιστήμη του χορού. Κατέχει ΒΑ (hons) of Arts in Dance Education από το Royal Academy of Dance- University of Surrey, Teaching Diploma από το Royal Academy of Dance και Master of Science όπου αρίστευσε και απέσπασε το πρώτο βραβείο, «βραβείο του Κοσμήτορα», από το Πανεπιστήμιο του Wolverhampton στην Αγγλία.
Η επαγγελματική της εμπειρία ξεκινά το 1990 και μέχρι σήμερα περιλαμβάνει διδασκαλία κλασσικού και μοντέρνου χορού, οργάνωση και συμμετοχή σε εκπαιδευτικά δρώμενα ιδιωτικών και δημόσιων φορέων, συμμετοχή σε ομάδες χορού, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί ανελλιπώς σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2012 διδάσκει σε προπτυχιακά προγράμματα ενώ είναι εισηγήτρια σε ανοιχτές ομιλίες αλλά και επιστημονικά συνέδρια. Παράλληλα είναι αξιολογητής-PTS το εκπαιδευτικό πρόγραμμα CBTS Studies της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού του Λονδίνου. Από το 2012 ασχολείται με την Εμβιομηχανική του Ανθρώπου, την Ανάλυση Κίνησης κατά την Μέθοδο Λάμπαν και την εφαρμογή των παραπάνω στο 3D Animation.
Το επιστημονικό της ενδιαφέρον αφορά την κίνηση, τον χορό και την φυσική άσκηση σε υγιείς και μη πληθυσμούς, σε συνεργασία με τα Research Centre for Sport Exercise and Performance, University of Wolverhampton, UK και Τμήμα Φυσικής Επιστήμης και Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Είναι υπό διαδικασία έναρξης Διδακτορικής Διατριβής με θέμα Χορός και Πάρκινσον.
Η Όλια Μουρουζίδου είναι χορεύτρια και καθηγήτρια του σύγχρονου χορού. Αποφοίτησε από την Επαγγελματική Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου (2007). Το 2017 ολοκλήρωσε τη μετεκπαίδευσή της στη Ψυχοδυναμική Γιουγκιανή Συμβουλευτική μέσω της Χοροθεραπείας στο Ελληνοβρετανικό. Αυτή τη στιγμή διδάσκει σύγχρονο χορό και Power Movement στη σχολή χορού PK Dance School, όπου στεγάζεται στο Θέατρο ΠΚ. Επίσης είναι μέλος της Χοροθεατρικής ομάδας του Παύλου Κουρτίδη από το 2009 και έχει χορέψει στις παραγωγές «Λαβύρινθος» (θέατρο Παλλάς, 2016), «Σπίτι από Γέφυρες» (θέατρο ΠΚ, 2015), «Φράνγκεστάϊν» (θέατρο ΠΚ, 2010-11), «Society says» (θέατρο ΠΚ 2010), «Μόνος» (θέατρο ΠΚ, 2009), «Στύγα…Η θεά των Υδάτων» (θέατρο ΠΚ, 2017).
Τον Ιούνιο του 2016 χόρεψε με την ομάδα του Αμερικανού χορογράφου David Dorfman σε συνεργασία με την Αποστολία Παπαδημάκη στην παράσταση «Μεταμόρφωση» στο Κέντρο Πολιτισμού του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Έχει συμμετάσχει στο 11ο διεθνές φεστιβάλ σύγχρονου χορού στο Κάιρο, και στο φεστιβάλ Ελλήνων χορογράφων. Έχει επίσης χορογραφήσει σε συνεργασία με τη Ζωή Σωτηροπούλου την παράσταση «Crows…crawl» της νεοσύστατης ομάδας σύγχρονου χορού Crows. Τον Ιούλιο του 2018 χόρεψε στην παράσταση «From Darkness to light» της Αποστολίας Παπαδαμάκη στον Ναό του Επικούρειου Απόλλωνα.
Η Μαρία Κατσιφαράκη είναι διδάκτωρ Ψυχολογίας. Μετά την αποφοίτησή της από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, συνέχισε τις σπουδές της στο Swansea University της Μ. Βρετανίας, όπου έκανε το Μεταπτυχιακό της στην Κλινική Ψυχολογία και το Διδακτορικό της στην Κλινική και Οργανωτική Ψυχολογία. Εργάστηκε ως Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο National Institute of Occupational Health της Νορβηγίας για 2,5 χρόνια. Έχει εργαστεί ως ψυχολόγος στα Ψυχολογικά τμήματα του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης (Αθήνα) και του Swansea Central Clinic (Μ. Βρετανία).
Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών της εργαζόταν ως σύμβουλος φοιτητών στο Swansea University. Άρθρα της βρίσκονται δημοσιευμένα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει παρουσιάσει το ερευνητικό της έργο σε διεθνή συνέδρια. Σπούδασε κλασσικό μπαλέτο και σύγχρονο χορό μέχρι το προεπαγγελματικό επίπεδο, και πιάνο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Νορβηγικά.
Ο Τίμος Ζέχας είναι χορευτής και δάσκαλος χορού. Έχει εμπειρία στον σύγχρονο χορό, το κλασικό μπαλέτο, τον αυτοσχεδιασμό, το contact improvisation και τις τεχνικές σωματοποίησης (Feldenkrais, Axis syllabus, Αντιληπτική Σωματοψυχοπαιδαγωγική, Pilates, Fascial fitness). Έχει διδάξει στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Υπήρξε μέλος του μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, έχει συνεργαστεί με το Εθνικό θέατρο και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και καταξιωμένους χορογράφους και ομάδες της σύγχρονης χορευτικής σκηνής. Έχει διδάξει στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού της Τατιάνας Λοβέρδου σύγχρονο χορό, θεωρία σύγχρονου χορού, τη μέθοδο Feldenkrais και Axis Syllabus. Έχει διδάξει θεωρητική και βιωματική ανατομία στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Η προσέγγιση του περιλαμβάνει εφαρμοσμένη φυσική και ανατομία, έρευνα και ανάλυση της κίνησης και τρόπους μετάδοσης της πληροφορίας. Είναι μέλος του Διεθνούς Ερευνητικού Δικτύου Axis Sylllabus (ASIRN).
O Αλέξανδρος Σταυρόπουλος γεννήθηκε στην Πάτρα το 1991. Αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης το 2014. Το 2015 παρακολούθησε το πρόγραμμα Summer Intensive στη σχολή της Martha Graham στην ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ και το 2016 απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από τη Σχολή Σύγχρονου Χορού The Place του Λονδίνου. Έχει βραβευτεί από την ARTWORKS (2021) και είναι Fellow του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Έχει συνεργαστεί με τους ακόλουθους καλλιτέχνες: Russell Maliphant, Jasmin Vardimon, Koen Augustijnen, Rosalba Torres Guerrero, Hannes Langolf, Αντώνη Φωνιαδάκη, Anton Lachky, Ermira Goro, Αλέξη Βασιλείου, Πατρίσια Απέργη, Φένια Αποστόλου, Εύη Σούλη, Φώτη Νικολάου κ.ά. Το 2020 δημιούργησε το πρώτο του χορογραφικό́ έργο με τίτλο “Cinderella’s”, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε στο 13ο Arc for Dance Festival και εν συνεχεία επιλέχθηκε για το Aerowaves Festival 2021.
Ημερομηνία Έναρξης:
Έναρξη Οκτωβρίου 2022: 17/10/2022
Α’ Εξάμηνο: Οκτώβριος 2022 – Ιανουάριος 2023
Β’ Εξάμηνο: Φεβρουάριος – Μάιος 2023
Ελληνικο Κέντρο Επιμόρφωσης – Ψυχοθεραπεία μέσω Τεχνών
Τομέας: Τέχνες & Ψυχοθεραπεία
Τηλ.επικ.: 210-8217710, 210-8254165
Mail: info.4epsilon@gmail.com
Site: cps-arts.gr
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Νικολέττα Επιτροπάκη
Στο πρόγραμμα της Χοροθεραπείας, οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος βιωματική κινησιολογία, κινητικό αυτοσχεδιασμό, σωματική ευφυΐα, ψυχολογία, αυθεντική κίνηση, το σύστημα ανάλυσης κίνησης LMA και δεξιότητες, μεθόδους και εφαρμογές της Χοροθεραπείας.
Τα μαθήματα γίνονται θεωρητικά και βιωματικά και διαρκούν 1 έτος (βασικό πρόγραμμα) ή 3 έτη για όσους θέλουν να εμβαθύνουν περισσότερο στο αντικείμενο.
Η αξιολόγηση γίνεται μέσα από βιωματικές ασκήσεις και γραπτές εργασίες και παρουσιάσεις.
Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση:
1ο Έτος
Α’ Εξάμηνο
Β’ Εξάμηνο
Εργασία Α’ έτους
Α’ Εξάμηνο
Β’ Εξάμηνο
Α’ Εξάμηνο
Β’ Εξάμηνο
Εργασία Γ’ έτους:
Παρουσίαση και παράδοση ενός περιστατικού (Case study), 1.000- 1.500 λέξεις.
Προσωπική θεραπεία: 150 ώρες
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (100 ώρες)
Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός – Ψυχολόγος
Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).
Το μάθημα αυτό στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις των Σχολών Ψυχοθεραπείας. Συγκεκριμένα διδάσκονται την Ψυχαναλυτική Προσέγγιση του Sigmund Freud, την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, τη Λακανική Ψυχανάλυση, την Μπηχεβιοριστική Προσέγγιση, την Αντλεριανή Προσέγγιση, την Ολιστική Προσέγγιση, την Ανθρωπιστική Προσέγγιση του Carl Rogers, την Υπαρξιστική Προσέγγιση του Irvin D. Yalom, την Ψυχοσυνθετική Προσέγγιση του Roberto Assagioli. Οι φοιτητές προσεγγίζουν τις σχολές Ψυχοθεραπείας σε βάθος και παράλληλα γίνονται case studies ανά προσέγγιση για καλύτερη κατανόηση της θεραπευτικής σχολής.
Επίσης οι σπουδαστές διδάσκονται Αναπτυξιακή Ψυχολογία, όλα τα αναπτυξιακά στάδια, την ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις του Sigmund Freud, Melanie Klein, D.W Winnicott, R.A Spitz, Margaret Mahler J. Lacan.
Οι σπουδαστές διδάσκονται Κλινική Ψυχολογία. Μαθαίνουν να κάνουν κλινική διάγνωση. Διδάσκονται τις νευρωτικές και ψυχωτικές διαταραχές και τις Διαταραχές Προσωπικότητας.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
Εισηγήτρια: Όλια Μουρουζίδου
Το μάθημα αυτό στοχεύει:
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
Τρόποι διδασκαλίας:
Το μάθημα στοχεύει:
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
Οι σπουδαστές Θα διδαχθούν το βασικό λεξιλόγιο του συστήματος ανάλυσης κίνησης όπως αυτό διδάσκεται στο Laban Centre του Λονδίνου. Θα δοθούν τα εργαλεία με τα οποία οι σπουδαστές θα μάθουν να παρατηρούν, να αντιλαμβάνονται, να σημειώνουν και να αναλύουν τις διαφορετικές ποιότητες κίνησης και την μη λεκτική επικοινωνία.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
Εισηγήτρια: Μελίνα Αργυρίου
Η κίνηση (στην αυθεντική κίνηση) είναι μία διαδικασία που οδηγεί το ασυνείδητο στο συνειδητό.
Στην αυθεντική κίνηση οι μετέχοντες οδηγούνται από μόνοι τους στο ασυνείδητό τους , είναι μία γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ της συνειδητής και ασυνείδητης πλευράς.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
Τρόποι διδασκαλίας:
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές προσεγγίσεις οι οποίες συνδέουν τις Τέχνες με την θεραπεία. Ο σπουδαστής θα μελετά τις ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις οι οποίες ενημερώνουν θεωρητικά τις δημιουργικές θεραπείες με παραδείγματα και ανάλυση περιστατικών.
Μέχρι το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
Τα μαθήματα αυτής της θεματικής είναι βιωματικά. Στόχος τους είναι το βίωμα και η εφαρμογή της Χοροθεραπείας στην πράξη. Οι σπουδαστές εκπαιδεύονται στην παρατήρηση, συνειδητοποίηση και ερμηνεία της προσωπικής κίνησης και της κίνησης των άλλων. Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το νόημα της μη λεκτικής επικοινωνίας και να χρησιμοποιούν την γνώση αυτή ως εργαλείο θεραπείας και αλλαγής. Η διδασκαλία περιλαμβάνει την εφαρμογή της Χοροθεραπείας σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, μέσα από βιωματικές ασκήσεις και εργασίες, προβολή βίντεο, ομαδικές συζητήσεις, παραδείγματα και πρακτική εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Θεραπεία μέσω των Εικαστικών, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία). Οι σπουδαστές παρακολουθούν βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης.
Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον πέντε ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.
Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με τις βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες , την θεραπευτική σχέση, την σχέση αναλυόμενου-αναλυτή.
Διδάσκονται σε βάθος οι βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες όπως η θεραπευτική συμμαχία, η έννοια της μεταβίβασης, ειδικές μορφές μεταβίβασης, η αντιμεταβίβαση.
Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στην επιστήμη της Βιοψυχολογίας και η
Εξοικείωση τους με τις βασικές έννοιες της Βιοψυχολογίας
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
Να κατανοήσουν τη σύνδεση της Εγκεφαλικής Λειτουργίας με την Ψυχολογία και τη Φυσιολογία,να κατανοήσουν τους βασικούς μηχανισμούς του νευρικού συστήματος και πώς αυτοί συνδέονται με την ψυχική υγεία και ισορροπία καθώς και διάφορες παθήσεις/διαταραχές
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με όλες τις δομές, νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας. Στο μάθημα αυτό αναλύονται όλες οι δομές σε βάθος και η κάθε χωριστή διαταραχή μελετάται από όλες τις προσεγγίσεις Ψυχαναλυτική, Μπηχεβιοριστική, Υπαρξιστική. Η κάθε διαταραχή μελετάται με βάση τα κλινικά κριτήρια DSM όσον αφορά τη διάγνωση, τα συμπτώματα, την αιτιογένεια και τις θεραπευτικές παρεμβάσεις.
Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:
Να κάνουν κλινική διάγνωση
Να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με τη μορφή διαταραχής
Ενδεικτικό περιεχόμενο
Η Εξελικτική ψυχολογίας μελετάει την διαρκή αλλαγή στη συμπεριφορά, την νόηση, τις γνωστικές ικανότητες, τις βιολογικές διαδικασίες, την κοινωνικοποίηση και την ολική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής.
Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για όλη την μετέπειτα ζωή καθώς κατα τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας μαθαίνουμε κρίσιμες λειτουργίες και δεξιότητες και είμαστε ευάλωτοι τόσο σε συναισθηματικά αλλά και σε φυσικά ερεθίσματα. Η ανάπτυξη η αλλιώς εξέλιξη, δεν σταματάει ποτέ και είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς.
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Γιουνγκ
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν ζωγραφιές και όνειρα πελατών βάση της Γιουνγκιανής Αναλυτικής Προσέγγισης
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να υιοθετήσουν οι σπουδαστές βασικές έννοιες στη θεραπεία, Πώς ανοίγουμε μία θεραπευτική συνεδρία, πώς την προχωράμε, Άνοιγμα- κλείσιμο ατομικής και ομαδικής συνεδρίας, Θεραπευτική σχέση (χτίσιμο εμπιστοσύνης ), Μεταβίβαση – αντιμεταβίβαση στη θεραπεία, η χρήση των δεξιοτήτων της Χοροθεραπείας στη θεραπεία
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Ψυχολογίας, Ψυχιατρικής, Φιλολογίας, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών. Απόφοιτοι Σχολών Χορού ή Θεάτρου και επαγγελματίες χορευτές. Στο πρόγραμμα μπορούν να γίνουν επίσης να γίνουν δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών, κατόπιν συνέντευξης.
Το πρόγραμμα είναι πιστοποιημένο από την Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής (ΕΕΣ) και την Ευρωπαϊκή εταιρεία Συμβουλευτικής European Association for Counseling ( EAC).
Το ετήσιο κόστος είναι 2.500€ • Εγγραφή: 500€
Το υπόλοιπο ποσό μπορεί να κατατεθεί σε δόσεις
Ετήσια δίδακτρα για το 2ο και το 3ο έτος σπουδών: 1500€
Για τις αιτήσεις που θα γίνουν μέχρι τις 31/8/22 θα υπάρχει έκπτωση στα δίδακτρα (early registration fees). Το τελικό ποσό διαμορφώνεται στις 2000€ ετησίως.
Μία νέα αλλά συγχρόνως παλιά εκπαιδευτική εταιρεία. Η εταιρεία ιδρύθηκε μέσα στο 2018 αλλά έχει ρίζες που πηγαίνουν πίσω στην αρχή της δεκαετίας του 1970, στις ΣΧΟΛΕΣ ΔΕΛΤΑ και μετά στο ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ. Η εταιρεία έχει λάβει άδεια λειτουργίας ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ 1) από το Υπουργείο Παιδείας με κωδικό 201166884 και διακριτικό τίτλο 4ΕΨΙΛΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ. Αυτή την στιγμή οργανώνουμε και προσφέρουμε εκπαιδευτικά προγράμματα για ενηλίκους σε πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων οι κύριοι είναι: 1) Ψυχοθεραπεία μέσω των Τεχνών, στον οποίο περιλαμβάνονται και η Ψυχολογία, οι Τέχνες, το Ευ Ζην κλπ. 2)Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμός, στον οποίο περιλαμβάνονται και η Ελληνική Μουσική, Δίαιτα, Χορός κλπ. Στον πρώτο τομέα συνεχίζουμε να προσφέρουμε τα προγράμματα που είχε αναπτύξει το Ελληνοβρετανικό και θα χρησιμοποιούμε την ίδια μεθοδολογία. Το Ελληνοβρετανικό ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 1989 και έχει μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη και προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τριτοβάθμια εκπαίδευση και επίσης για εκπαίδευση ενηλίκων. Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος (2020-2021) το Ελληνοβρετανικό σταματά να προσφέρει τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, τα οποία για την Αθήνα θα αναλάβει η 4 ΕΨΙΛΟΝ με τον διακριτικό τίτλο Κέντρο Ψυχοθεραπείας μέσω των Τεχνών. Για τον δεύτερο τομέα η 4Εψιλον θα συνεχίσει να προσφέρει τα αντίστοιχα προγράμματα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού «Μέγας Αλέξανδρος». Το κέντρο ξεκίνησε να λειτουργεί από τα μέσα της δεκαετίας του ‘ 70 και έχει αναπτύξει πολλές νέες μεθόδους και εκπαιδευτικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής σε ξένους, πολλές από τις οποίες χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Δείτε και άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα απο την κατηγορία Συμβουλευτική.