Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης και εξειδίκευσης στην Προσωποκεντρική και Παρεμβαίνουσα Μη Κατευθυντική (NDI) Συμβουλευτική, Ψυχοθεραπεία και εμψύχωση ομάδων.
Πιο συγκεκριμένα, παρέχει ολοκληρωμένη βιωματική εκπαίδευση στη θεωρία και τις πρακτικές εφαρμογές των μεθόδων και τεχνικών της Προσωποκεντρικής και Μη Κατευθυντικής Παρέμβασης. Αποτελεί ένα πλαίσιο, μέσα στο οποίο οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να καλλιεργήσουν και να αναπτύξουν τις θεωρητικές, πρακτικές και προσωπικές δεξιότητες που απαιτούνται για να εργαστούν ως Ψυχοθεραπευτές, Σύμβουλοι Ψυχικής Υγείας και Εμψυχωτές ομάδων.
Βασικές αξίες της εκπαιδευτικής δραστηριότητας του προγράμματος είναι ο σεβασμός στο άτομο και το προσωπικό του βίωμα που λειτουργεί ως όχημα για τη θεραπευτική διαδικασία, η πεποίθηση ότι η επάρκεια του συμβούλου/ ψυχοθεραπευτή βασίζεται σε μαγάλο βαθμό στην προσωπική του ανάπτυξη και θεραπεία, η ανάδειξη των μοναδικών για κάθε εκπαιδευόμενο, θεραπευτικών διαστάσεων της προσωπικότητας και της προσωπικής διαδρομής του, ως εργαλεία για την ανάπτυξη της επαγγελματικής του υπόστασης, η πεποίθηση ότι κάθε άνθρωπος έχει την ικανότητα για αυτοπραγμάτωση η οποία διευκολύνεται από τη θεραπευτική διαδικασία, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα κάθε ατόμου και η συμπερίληψη των ατομικών διαφορών και αναγκών στην εκπαιδευτική διαδικασία και τέλος, η σημασία της συμβίωσης με τα άλλα μέλη της εκπαιδευτικής ομάδας για την αποτελεσματική εργασία με ομάδες στο μέλλον.
Κύριος στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η πλήρης βιωματική και θεωρητική εκπαίδευση των μελλοντικών ψυχοθεραπευτών και συμβούλων της Προσωποκεντρικής και Παρεμβαίνουσας μη Κατευθυντικότητας (NDI), ώστε να μπορούν να σταθούν σε θεωρητικό επίπεδο, σε επίπεδο δεξιοτήτων και σε προσωπικό επίπεδο, με αρτιότητα, επαγγελματισμό, επάρκεια και ευσυνειδησία στους αντίστοιχους ρόλους.
Ειδικοί στόχοι του προγράμματος είναι να:
Το πρόγραμμα σπουδών διαρκεί τέσσερα συνολικά έτη (Σεπτέμβριος- Ιούνιος), καθένα από τα οποία εκτείνεται σε 8 διήμερες και 2 τετραήμερες συναντήσεις και καλύπτει στο σύνολο 1500 ώρες.
Παρέχει ολοκληρωμένη βιωματική εκπαίδευση στη θεωρία και τις πρακτικές εφαρμογές των μεθόδων και τεχνικών της “Προσωποκεντρικής και μη κατευθυντικής παρέμβασης”.
Οι 768 ώρες της εκπαίδευσης κατανέμονται ως εξής:
Βασικές ενότητες αποτελούν:
Παράλληλα απαιτείται εργασία 740 ωρών, εκτός των εκπαιδευτικών διήμερων και τετραήμερων, που περιλαμβάνει:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχιάτρους, κοινωνικούς λειτουργούς και επαγγελματίες στο χώρο της υγείας και ειδικότερα της ψυχικής υγείας, σε αποφοίτους άλλων ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών που εργάζονται με άτομα ή ομάδες και ο επαγγελματικός τους ρόλος ενέχει μια συμβουλευτική ή/ και ψυχοθεραπευτική διάσταση, καθώς και σε όσους επιθυμούν να εκπαιδευτούν στο συντονισμό ομάδων και στην προσωπική και κοινωνική ενδυνάμωση.
Για την ένταξη των υποψήφιων εκπαιδευόμενων στο πρόγραμμα λαμβάνονται υπόψη:
Το πρόγραμμα δίνει τον τίτλο του Συμβούλου Ψυχικής Υγείας ή Ψυχοθεραπευτή.
Οι προϋποθέσεις λήψης πτυχίου είναι:
Το πρόγραμμα είναι αναγνωρισμένο από τους ακόλουθους φορείς:
Το συνολικό κόστος για κάθε εκπαιδευτικό έτος καταβάλλεται τμηματικά, μηνιαία, κατά τη διάρκεια των ομαδικών συναντήσεων.
Ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα διευκολύνσεων ως την αποπληρωμή του προγράμματος και ισχύουν ειδικοί όροι για φοιτητές και εκτός έδρας εκπαιδευόμενους.
Το Ινστιτούτο έρευνας, εφαρμογής και εκπαίδευσης "Η Τέχνη του Θεραπεύειν", ιδρύθηκε από τον Αριστείδη Στουρνάρα (ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, NDI ψυχοθεραπευτής) και τη Νεκταρία Πατεράκη Καστρινάκη (ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια Προσωποκεντρική και NDI), το 2008 και έχει ως κύριο αντικείμενο την παροχή συμβουλευτικών και ψυχοθεραπευτικών υπηρεσιών σε άτομα και ομάδες και την εκπαίδευση επαγγελματιών στη μέθοδο της Προσωποκεντρικής και Παρεμβαίνουσας Mη Κατευθυντικότητας του Michel Lobrot. Βασικές αξίες της εργασίας του, τόσο σε ατομικό όσο και ομαδικό επίπεδο είναι: η δημιουργία ενός ασφαλούς και εμπιστευτικού πλαισίου για τη διερεύνηση των προσωπικών ζητημάτων του θεραπευόμενου, η πρωταρχική σημασία της σχέσης θεραπευόμενου - θεραπευτή η οποία διέπεται από αυθεντικότητα, ενσυναίσθηση και άνευ όρων αποδοχή, η πεποίθηση ότι κάθε άνθρωπος έχει την ικανότητα για αυτοπραγμάτωση η οποία διευκολύνεται από τη θεραπευτική διαδικασία, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα κάθε ατόμου και η συμπερίληψη των ατομικών διαφορών και αναγκών στην ψυχοθεραπευτική διαδικασία.
Δείτε και άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα απο την κατηγορία Ψυχοθεραπεία.