Με τον όρο Ριζοσπαστική Ψυχοθεραπεία εννοούμε το σύνολο των Ορθολογικών και Κριτικών ψυχοθεραπειών, καθώς και το σύνολο των ορθολογικών και κριτικών στοιχείων κάθε ψυχοθεραπευτικής προσέγγισης, με στόχο ατομική και κοινωνική αλλαγή σε συνδυασμό.
Ο όρος Ορθολογική Ψυχοθεραπεία αναφέρεται σε όσες ψυχοθεραπείες διαθέτουν ρεαλιστικές, λογικές και λειτουργικές αρχές/πρακτικές εντός και εκτός αποδεκτού κοινωνικού πλαισίου.
Ο όρος Κριτική Ψυχοθεραπεία αναφέρεται στην άσκηση κριτικής στα υπάρχοντα μοντέλα ψυχοθεραπείας (και στα επιμέρους στοιχεία τους) που δεν διαθέτουν ρεαλιστικές, λογικές και λειτουργικές αρχές/πρακτικές εντός και εκτός αποδεκτού κοινωνικού πλαισίου.
Το πρόγραμμα Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας παρέχει μερικές από τις πιο ριζοσπαστικές θεωρίες, μεθοδολογίες καθώς και τα αντίστοιχα ψυχοθεραπευτικά εργαλεία, ώστε κάθε επαγγελματίας να μπορεί να βοηθά αποτελεσματικά τους ανθρώπους σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο ταυτόχρονα για να επέλθει ατομική συναισθηματική και κοινωνική αλλαγή.
To πρόγραμμα χωρίζεται σε τέσσερα (4) συστατικά στοιχεία: α) Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογικές Ψυχοθεραπείες με στόχο την ατομική αλλαγή), β) Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτικές Ψυχοθεραπείες με στόχο την κοινωνική αλλαγή), γ) Θεραπευτικά Βασισμένη Αξιολόγηση, δ) Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία.
Όσον αφορά τα Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (ψυχοθεραπεία ατομικής αλλαγής) το πρόγραμμα περιλαμβάνει εκπαίδευση στην Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία του Albert Ellis και άλλων ριζοσπαστών ορθολογικών ψυχοθεραπευτών (π.χ., Aldo Pucci, Arnold Lazarus, Donald Meichenbaum, George Spivack, Maxie Maultsby, Michael Bernard, Windy Dryden). Τα μοντέλα αυτά παρέχουν τα απαραίτητα εργαλεία για αποτελεσματική ατομική ψυχοθεραπεία και συγκεκριμένα για αλλαγή πυρηνικών πεποιθήσεων, σκέψεων, συναισθημάτων και συμπεριφοράς, ώστε οι άνθρωποι να πετύχουν θεμιτούς ατομικούς και κοινωνικούς στόχους.
Όσον αφορά τα Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (ψυχοθεραπεία κοινωνικής αλλαγής), το πρόγραμμα παρέχει εκπαίδευση σε πληθώρα ριζοσπαστικών ψυχοθεραπευτικών και φιλοσοφικών μοντέλων κριτικής ψυχοθεραπείας (πβ. μοντέλα David Cooper, David Fox, Del Loewenthal, Erving Goffman, Franco Basaglia, Georges Labica, Giorgio Agamben, Isaac Prilleltensky, Michel Foucault, Ronald Laing, Thomas Szasz μεταξύ άλλων) με στόχο την ενίσχυση της ατομικής συναισθηματικής αλλαγής και την δημιουργία ψυχοθεραπευτικών δράσεων στην κοινότητα. Βασικός στόχος των μοντέλων δομικής ψυχοθεραπείας είναι η κριτική ανάλυση και κριτική αποδόμηση των υπαρχόντων μοντέλων ψυχοθεραπείας για την ορθολογική προσαρμογή της ψυχοθεραπείας στις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων και την έλευση της ευζωίας σε κοινωνικό επίπεδο.
Για την ορθή αξιολόγηση σε κλινικό ή κοινωνικό επίπεδο, το πρόγραμμα περιλαμβάνει Θεραπευτικά Βασισμένη Αξιολόγηση, δηλαδή εκπαίδευση στην θεραπευτική εφαρμογή αποτελεσμάτων ψυχολογικής αξιολόγησης με βάση αληθινές ανθρώπινες ανάγκες για την δημιουργία καλύτερων συνθηκών ζωής, ψυχολογικών και υλικών. Η θεραπευτικά βασισμένη αξιολόγηση περιλαμβάνει ηθική διδασκαλία και εκπαίδευση σε πληθώρα ψυχολογικών δοκιμασιών καθώς και πρακτική εφαρμογή τους σε θεραπευτικό περιβάλλον (ατομικό και κοινωνικό).
Τέλος, το πρόγραμμα Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας περιλαμβάνει εισηγήσεις Διεπιστημονικής Κριτικής Ψυχοθεραπείας σε διαχρονικά και επίκαιρα θέματα φιλοσοφίας, πολιτικής σκέψης, κριτικής παιδαγωγικής, ανθρωπολογίας, κοινωνιολογίας, ιστορίας και όμορων επιστημών. Στόχος αυτών των εισηγήσεων διεπιστημονικής κριτικής σκέψης είναι η απόκτηση και ενίσχυση της κοινωνικής συνείδησης των εκπαιδευόμενων καθώς και ο σχεδιασμός ψυχοθεραπευτικών κοινωνικών δράσεων για την γεφύρωση ψυχοθεραπείας και κοινωνικής ζωής.
Ημερομηνία Έναρξης: Οκτώβριος 2024 (ακριβείς ημερομηνίες θα προσδιοριστούν εντός των επόμενων μηνών, επικοινωνήστε μαζί μας).
Διεύθυνση Διεξαγωγής Προγράμματος: Κοινότητα Ψχ – Κιουταχείας 15, Βύρωνας (σύνορα Παγκράτι), 162 31, 3ος όροφος.
Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Δημήτρης Κατσίκης, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής (PhD, RT-RL)
Email: lamnokopos_psy@yahoo.gr
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6972001128 (προτιμητέο), 211 42 50 142
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η προετοιμασία ολοκληρωμένων ψυχοθεραπευτών: Όπου ολοκληρωμένος ψυχοθεραπευτής, δεν εννοείται μόνο η απόκτηση δεξιοτήτων ψυχοθεραπείας, ή η εκπαίδευση σε συγκεκριμένα μοντέλα ψυχοθεραπείας, αλλά και α) η ανάδειξη ψυχοθεραπευτών με συγκροτημένες προσωπικότητες οι οποίοι β) επιθυμούν να εφαρμόζουν κριτική και κοινωνικά κατάλληλη ψυχοθεραπεία στις τρέχουσες κοινωνικές συνθήκες όπου διαβιούν οι άνθρωποι για την δημιουργία συνθηκών ατομικής και κοινωνικής ευζωίας.
Επιπλέον, με βάση τα παραπάνω, σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η έμπρακτη κοινωνική εφαρμογή των ορθολογικών στοιχείων κάθε προσέγγισης με κριτικό και κοινωνικά αποδεκτό τρόπο. Η Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία του Albert Ellis καθώς και οι προαναφερόμενες ψυχοθεραπείες (ορθολογικές, κριτικές, φιλοσοφικές), στις οποίες θα εκπαιδεύονται οι συμμετέχοντες, αποτελούν τον καμβά για τον συγκεκριμένο σκοπό καθώς και την πλατφόρμα για την έναρξη της συζήτησης όσον αφορά ένα ενιαίο και αδιαίρετο μοντέλο ψυχοθεραπείας, όχι μόνο ως προς τα εργαλεία/τεχνικές που αξιοποιούνται κατά την ψυχοθεραπεία αλλά και ως προς την υποκείμενη φιλοσοφία, θεωρία και μεθοδολογία, παρά τις υπάρχουσες διαφορές μεταξύ προσεγγίσεων.
Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι το παρόν πρόγραμμα δεν αποτελεί συνθετική ή εκλεκτική προσέγγιση, διότι βασίζεται στην εύρεση ενιαίου θεωρητικού υποβάθρου, πέραν του επιπέδου της «προσέγγισης», και δεν αρκείται σε συνδυασμό επιμέρους στοιχείων από διαφορετικές προσεγγίσεις ψυχοθεραπείας αλλά προχωρά στην δημιουργία ενιαίας ψυχοθεραπευτικής θεωρίας και φιλοσοφίας.
Τέλος, σε ισοτιμία με τα παραπάνω, σκοπός του προγράμματος είναι η σύνδεση ψυχοθεραπείας και κοινωνικής πραγματικότητας μέσω ποικίλων ψυχοθεραπευτικών δράσεων στο κοινωνικό περιβάλλον, ώστε να διαφανεί η εφαρμοστική δράση της ψυχοθεραπείας και η σχέση της συναισθηματικής αλλαγής με τα κοινωνικά φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα. Γι’ αυτό, οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πρακτική άσκηση ψυχοθεραπείας από το πρώτο έτος σπουδών με στενή εποπτεία.
Το συνοπτικό σχήμα του 4-ετούς αναλυτικού προγράμματος έχει ως εξής (σε παρένθεση, ενδεικτικές ώρες ανά μήνα ενώ κάτω από κάθε έτος παρουσιάζονται ενδεικτικές ενότητες εισηγήσεων. Για αναλυτικότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας):
α) Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία): Δεκαέξι (16) ώρες.
β) Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία, Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία): Δέκα (10) ώρες.
Σημείωση: Στο παρακάτω αναλυτικό πρόγραμμα δεν αναφέρονται οι εισηγήσεις Διεπιστημονικής Κριτικής Ψυχοθεραπείας καθώς εκείνες βασίζονται σε συνεχή ροή καλεσμένων ομιλητών. Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την Κοινότητα Ψχ.
[Εισηγήσεις Διεπιστημονικής Κριτικής Ψυχοθεραπείας: Βλ. Σημείωση παραπάνω]
α) Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική Ψυχοθεραπεία και Ευζωία): Δεκαέξι (16) ώρες.
β) Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία και Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία): Δώδεκα (12) ώρες.
γ) Θεραπευτικά βασισμένη Αξιολόγηση: Δώδεκα (12) ώρες.
[Εισηγήσεις Διεπιστημονικής Κριτικής Ψυχοθεραπείας: Βλ. Σημείωση παραπάνω]
α) Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία και Ευζωία): Δεκαέξι (16) ώρες.
β) Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία και Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία): Δεκατέσσερις (14) ώρες.
γ) Θεραπευτικά βασισμένη Αξιολόγηση: Δεκατέσσερις (14) ώρες.
α) Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία και Ευζωία): Δεκαέξι (16) ώρες.
β) Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία, Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία): Δεκαέξι (16) ώρες.
γ) Θεραπευτικά βασισμένη Αξιολόγηση: Δεκαέξι (16) ώρες.
Διαδικασία Διδασκαλίας: Πέραν του παραπάνω αναλυτικού προγράμματος που προτείνεται από τους εισηγητές του προγράμματος Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας με βάση σκόπιμη διδασκαλία συγκεκριμένων εννοιών και εφαρμογών, βασικό όραμα του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η εφαρμογή αυθόρμητης μάθησης εκ μέρους των συμμετεχόντων. Αυτό σημαίνει ότι κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί ελεύθερα να επιλέγει συγκεκριμένους, εναλλακτικούς ή ιδιοσυγκρασιακούς τρόπους με τους οποίους μπορεί να μάθει/ασκηθεί (σ)το αντικείμενο της κάθε ψυχοθεραπευτικής ενότητας. Καθήκον των διδασκόντων του προγράμματος είναι να καθοδηγούν τον κάθε εκπαιδευόμενο να μάθει με επάρκεια το αντικείμενο της κάθε ψυχοθεραπευτικής τεχνικής, συνεδρίας και δράσης με βάση τον ιδανικό, κάθε φορά, συνδυασμό σκόπιμης διδασκαλίας και αυθόρμητης μάθησης.
Παράδειγμα σκόπιμης διδασκαλίας θεωρείται η εκ των προτέρων παροχή αναλυτικού προγράμματος, ύλης και εξετάσεων εκ μέρους του κάθε συντονιστή, ενώ παράδειγμα αυθόρμητης μάθησης αποτελεί η αυτενέργεια του κάθε εκπαιδευόμενου να προτείνει/επιλέγει τον τρόπο διδασκαλίας και μάθησης του κάθε αντικειμένου διδασκαλίας σε συνδυασμό, ή όχι, με την σκόπιμη διδασκαλία που έχει προταθεί. Κάθε συντονιστής θα καθοδηγεί τον κάθε εκπαιδευόμενο, ατομικά και στο πλαίσιο της ομάδας, να απορροφά και να εφαρμόζει την κάθε πληροφορία και με τους δύο τρόπους διασφαλίζοντας την ορθολογική αρχή της ελευθερίας μάθησης.
Η επίδραση της ψυχοθεραπείας στην κοινωνία και το αντίστροφο αποτελεί πάγιο αίτημα όλων των ανθρώπων και ιδιαίτερα όλων των ενδιαφερόμενων ειδικών που άπτονται της ψυχικής υγείας και του ευρύτερου χώρου της φιλοσοφίας, της πολιτικής, της κοινωνιολογίας, της ιστορίας και της οικονομίας, μεταξύ άλλων επιστημών, και οι οποίοι αναζητούν οντολογικές και πρακτικές απαντήσεις σε διαχρονικά και σύγχρονα ζητήματα όπως ο εαυτός, η ψυχική αλλαγή, η τρέλα, η λογική, το συναίσθημα, η ψυχική ανθεκτικότητα και άλλα σχετικά θέματα.
Γι’ αυτό, η διαδικασία διδασκαλίας στο πλαίσιο του παρόντος προγράμματος λαμβάνει υπόψη τους συνδυασμούς ατόμου-κοινωνίας και κοινωνίας-ατόμου επιχειρώντας να συγκεράσει ατομικές και ομαδικές/κοινωνικές μεθόδους ψυχοθεραπείας. Στο πλαίσιο αυτού του συγκερασμού, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν με ορθολογικό και επιστημονικό τρόπο το πότε χρειάζεται αλλαγή ατομικής νοοτροπίας και πότε κοινωνική αλλαγή, ή και τα δύο, σε πλαίσιο ψυχοθεραπείας.
Πρακτικό όραμα αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι οι απόφοιτοι όχι μόνο να αποκτήσουν πλήρη κατάρτιση σε θέματα Ψυχοθεραπείας (ατομικής και κοινωνικής), αλλά να ενώσουν εξαρχής σπουδές και εργασία καθώς το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί γέφυρα άρσης διαχωρισμών καθώς και ευκαιρία για τους εκπαιδευόμενους να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν εξαρχής τις ψυχοθεραπευτικές δράσεις που επιθυμούν στο αντικείμενο ψυχοθεραπευτικής εξειδίκευσης που τους ενδιαφέρει με ενεργητική καθοδήγηση, συντονισμό και εποπτεία από τους υπεύθυνους συντονιστές του προγράμματος καθόλη την διάρκεια των σπουδών τους.
Σε τελική ανάλυση, όραμα του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η κοινωνική ευτυχία διαμέσου της ατομικής ευτυχίας και η ατομική ευτυχία διαμέσου της κοινωνικής ευτυχίας.
Σημείωση 1: Για πλήρη αποφοίτηση από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και την απόκτηση Διπλώματος Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας, είναι απαραίτητη η ολοκλήρωση όλων των ενοτήτων και των 4 ετών σπουδών.
Σημείωση 2: Η διαδικασία αποφοίτησης για κάθε έτος περιλαμβάνει μία τελική συνάντηση παρουσίασης του συνόλου των γνώσεων που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του κάθε έτους. Για το πρώτο έτος, οι εκπαιδευόμενοι αναπαριστούν ζωντανά δύο προσομοιωμένες διαδικασίες ατομικής ή ομαδικής συνεδρίας για δύο διαφορετικά θεραπευτικά ζητήματα με εκείνους ως θεραπευτές και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες ως θεραπευόμενους (σε ατομική ή ομαδική βάση).
Για το δεύτερο έτος ισχύει ό,τι και για το πρώτο.
Για το τρίτο έτος, οι εκπαιδευόμενοι παρουσιάζουν στην υπόλοιπη θεραπευτική ομάδα με αναλυτικό τρόπο βασισμένο σε συγκεκριμένες θεραπευτικές φόρμες δύο περιστατικά στα οποία δέχονταν εποπτεία καθόλη την διάρκεια του χρόνου.
Για το τέταρτο έτος ισχύει ό,τι και για το τρίτο.
Σημειώνεται ότι τα παραπάνω αφορούν την τελική συνάντηση αποφοίτησης για κάθε έτος σπουδών και όχι τον συνολικό αριθμό περιστατικών τα οποία αναλαμβάνουν οι θεραπευτές κατά την διάρκεια του κάθε έτους.
Σημείωση 3: Βιβλιογραφία υποχρεωτική και προαιρετική ανά έτος διαθέσιμη κατόπιν επικοινωνίας.
Σημείωση 4: Στα πρώτα δύο έτη, η παρακολούθηση λαμβάνει χώρα κάθε 2 εβδομάδες. Στο τρίτο και στο τέταρτο έτος η παρακολούθηση περιλαμβάνει εποπτεία και εκπαίδευσης σε εβδομαδιαία βάση.
Σημείωση 5: Το πρόγραμμα περιλαμβάνει υποχρεωτική ατομική ψυχοθεραπεία, τουλάχιστον 30 ωρών, αρχής γενομένης από το πρώτο έτος παρακολούθησης.
Σημείωση 6: Οι ομάδες εκπαίδευσης σε Λειτουργική και Δομική Ψυχοθεραπεία (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία, Κριτική Ψυχοθεραπεία, Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία και Θεραπευτικά Βασισμένη Αξιολόγηση) είναι εκπαιδευτικές και θεραπευτικές ταυτόχρονα καθώς εκπαίδευση και θεραπεία νοούνται ως ενιαία και αδιαίρετη οντότητα.
Το πρόγραμμα Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας απευθύνεται σε ειδικούς αγωγής υγείας (π.χ., ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, ψυχιάτρους, ιατρούς, εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές εργοθεραπευτές, συμβούλους, κ.α.), αλλά και σε κάθε άνθρωπο που επιθυμεί να λάβει σοβαρή εκπαίδευση στην ψυχοθεραπεία ανεξαρτήτως βασικού πτυχίου, τομέα δραστηριοτήτων ή σπουδών.
Στους απόφοιτους απονέμεται τελικό δίπλωμα-πιστοποίηση Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας (που περιλαμβάνει τίτλο σπουδών σε Ορθολογική-Βιωματικής Ψυχοθεραπεία και Ευζωία, Κριτική Ψυχοθεραπεία, Θεραπευτικά Βασισμένη Ψυχολογική Αξιολόγηση και Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία).
Το πρόγραμμα ήδη έτρεξε μια χρονιά με επιτυχία και ετοιμάζεται για την δεύτερη χρονιά του στα πεπραγμένα της προοδευτικής ψυχοθεραπείας, είναι πιστοποιημένο αποκλειστικά από την Κοινότητα Ψχ και καινοτομικό υπό την έννοια ότι επιχειρεί να θεμελιώσει το επάγγελμα του ψυχοθεραπευτή ως φορέα κοινωνικής, και όχι μόνο ατομικής, αλλαγής.
Η Κοινότητα Ψχ, φορέας διοργάνωσης του προγράμματος Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας, είναι ανεξάρτητη οντότητα και ενδιαφέρεται για την δημιουργία αυθύπαρκτων και κοινωνικά ανεξάρτητων θεραπευτών.
Είναι ανοικτή στην συνεργασία με άλλους φορείς ψυχοθεραπείας, ή με σχετικές ενώσεις πιστοποίησης, αλλά η έμφασή της δίδεται στην αρραγή και ολόπλευρη ψυχοθεραπευτική εκπαίδευση, στην ορθολογική κριτική σκέψη και στην επίδραση της ψυχοθεραπείας στην κοινωνική αλλαγή.
Στόχος της Κοινότητας Ψχ είναι οι απόφοιτοι να απασχοληθούν στην Κοινότητα Ψχ (βλ. σχετικό σχόλιο παρακάτω στο τμήμα περί απασχόλησης) και η στήριξή τους στις προσπάθειες εύρεσης εργασίας κατά την διάρκεια ή μετά την αποφοίτησή τους από το παρόν πρόγραμμα.
Γι’ αυτό, το τελικό δίπλωμα Ριζοσπαστικού Ψυχοθεραπευτή που θα λαμβάνουν οι υποψήφιοι με την ολοκλήρωση των σπουδών τους στο πρόγραμμα θα συνοδεύεται από ετήσιες βεβαιώσεις φοίτησης στο πρόγραμμα (τρεις, στο σύνολο, για τα τρία πρώτα έτη).
Η ισχύς του διπλώματος, όσον αφορά θέσεις εργασίας πέραν της ελεύθερης άσκησης επαγγέλματος, θα εξαρτάται από τους σκοπούς του κάθε φορέα που προκηρύσσει θέσεις εργασίας σχετικές με την ψυχοθεραπεία.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι διπλωματούχοι απόφοιτοι θα μπορούν να απασχοληθούν στην Κοινότητα Ψχ.
Η απασχόληση θα εκτείνεται από απλό εθελοντισμό μέχρι επαγγελματική συνεργασία και δημιουργία νέων υπηρεσιών σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της Κοινότητας σε εθελοντικό ή βιοποριστικό επίπεδο διαφόρων ταχυτήτων, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τους στόχους του καθενός.
Επιπλέον, το παρόν πρόγραμμα παρέχει ευκαιρίες απασχόλησης από το πρώτο έτος σπουδών μέσω πρακτικής άσκησης σε ατομική και ομαδική ψυχοθεραπεία κατόπιν στενής εποπτείας και επιθυμίας/ετοιμότητας του κάθε εκπαιδευόμενου. Για παράδειγμα, οι εκπαιδευόμενοι πρώτου έτους του νέου αυτού προγράμματος έχουν ήδη εμπλακεί σε ζωντανές επιδείξεις ψυχοθεραπείας στο πλαίσιο ψυχοθεραπευτικών εκδηλώσεων της Κοινότητας Ψχ.
Σημειώνεται, δε, ότι η εποπτεία στην Ριζοσπαστική Ψυχοθεραπεία θα μπορεί να συνεχίζεται διά βίου στο πλαίσιο εποπτείας μεταξύ ομοτίμων (peer supervision) σε εθελοντική βάση καθώς και στο πλαίσιο της ανοιχτής ψυχοθεραπείας-συνέλευσης της Κοινότητας Ψχ.
Ανεξάρτητα από την επαγγελματική επιλογή του κάθε συμμετέχοντα, σπουδαστή ή απόφοιτου, η Κοινότητα Ψχ θα στηρίζει τον επαγγελματία στην προσπάθεια εύρεσης υπεύθυνης ψυχοθεραπευτικής εργασίας, στην υπεύθυνη εφαρμογή της ψυχοθεραπείας με βάση τις πανανθρώπινες αξίες και αρχές του παρόντος προγράμματος καθώς και μέσα από την σχετική υπηρεσία επαγγελματικού προσανατολισμού που διαθέτει (για περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την υπηρεσία αυτή μπορείτε να επικοινωνήσετε στα παραπάνω στοιχεία της Κοινότητας Ψχ).
Κάθε έτος κοστίζει 1500 ευρώ*4 έτη = 6000 ευρώ.
Επιπλέον, η ατομική ψυχοθεραπεία (30 ώρες*30 ευρώ κάθε συνάντηση = 900 ευρώ).
Επιπλέον. σεμινάρια/εργαστήρια/δράσεις, επί πληρωμή ή όχι, προτείνονται σε προαιρετική βάση.
Η Κοινότητα Ψχ αποτελεί ανοιχτή διεπαγγελματική ομάδα που στόχο έχει την προαγωγή ορθής υγείας, εκπαίδευσης, αισθητικής και μάθησης σε όλο τον κόσμο μέσω ψυχοθεραπευτικών και κοινωνικοπολιτικών δράσεων. Ευρύτερος σκοπός της κοινότητας είναι να καταστήσει την ψυχοθεραπεία κοινωνικό αγαθό και, μέσω αυτής, να οδηγήσει σε ουσιώδεις ατομικο-κοινωνικές και κοινωνικο-ατομικές αλλαγές. Η κοινότητα περιλαμβάνει ψυχοθεραπευτικές και κοινωνικοπολιτικές δράσεις καθώς οργανώνει και εφαρμόζει εργαστήρια/δράσεις που συνδυάζουν διαλεκτική εκπαίδευση (π.χ., εκπαιδευτικά προγράμματα, διαλέξεις, σεμινάρια) και άμεση κοινωνικοπολιτική δράση (π.χ., πρακτική ψυχοθεραπεία από το πρώτο έτος με εποπτεία, teachins, άμεσες δράσεις και εκδηλώσεις στην τοπική και ευρύτερη κοινότητα). Η κοινότητα ενώνει την ψυχοθεραπεία με την εκπαίδευση, την σκόπιμη διδασκαλία με την αυθόρμητη μάθηση, την διάλεξη με την δράση, το άτομο με την κοινωνία αγωνιζόμενη για την ευζωία του καθενός και την κοινωνική/πολιτισμική ποικιλομορφία. Η κοινότητα συναντιέται δύο φορές τον μήνα στην παρακάτω διεύθυνση και είναι ανοιχτή σε όλους κατόπιν επικοινωνίας.
Δείτε και άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα απο την κατηγορία Ψυχοθεραπεία.