thumb-1071

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Ριζοσπαστική Θεραπεία (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία κατά Albert Ellis και Κοινοτική ψυχοθεραπεία)

logo-1071
Κατηγορία:
Ψυχοθεραπεία

Γενική Περιγραφή Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Με τον όρο Ριζοσπαστική Ψυχοθεραπεία εννοούμε το σύνολο των Ορθολογικών και Κριτικών ψυχοθεραπειών, καθώς και το σύνολο των ορθολογικών και κριτικών στοιχείων κάθε ψυχοθεραπευτικής προσέγγισης, με στόχο ατομική και κοινωνική αλλαγή σε συνδυασμό.

Ο όρος Ορθολογική Ψυχοθεραπεία αναφέρεται σε όσες ψυχοθεραπείες διαθέτουν ρεαλιστικές, λογικές και λειτουργικές αρχές/πρακτικές εντός και εκτός αποδεκτού κοινωνικού πλαισίου.

Ο όρος Κριτική Ψυχοθεραπεία αναφέρεται στην άσκηση κριτικής στα υπάρχοντα μοντέλα ψυχοθεραπείας (και στα επιμέρους στοιχεία τους) που δεν διαθέτουν ρεαλιστικές, λογικές και λειτουργικές αρχές/πρακτικές εντός και εκτός αποδεκτού κοινωνικού πλαισίου.

Το πρόγραμμα Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας παρέχει μερικές από τις πιο ριζοσπαστικές θεωρίες, μεθοδολογίες καθώς και τα αντίστοιχα ψυχοθεραπευτικά εργαλεία, ώστε κάθε επαγγελματίας να μπορεί να βοηθά αποτελεσματικά τους ανθρώπους σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο ταυτόχρονα για να επέλθει ατομική συναισθηματική και κοινωνική αλλαγή.

To πρόγραμμα χωρίζεται σε τέσσερα (4) συστατικά στοιχεία: α) Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογικές Ψυχοθεραπείες με στόχο την ατομική αλλαγή), β) Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτικές Ψυχοθεραπείες με στόχο την κοινωνική αλλαγή), γ) Θεραπευτικά Βασισμένη Αξιολόγηση, δ) Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία.

Όσον αφορά τα Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (ψυχοθεραπεία ατομικής αλλαγής) το πρόγραμμα περιλαμβάνει εκπαίδευση στην Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία του Albert Ellis και άλλων ριζοσπαστών ορθολογικών ψυχοθεραπευτών (π.χ., Aldo Pucci, Arnold Lazarus, Donald Meichenbaum, George Spivack, Maxie Maultsby, Michael Bernard, Windy Dryden). Τα μοντέλα αυτά παρέχουν τα απαραίτητα εργαλεία για αποτελεσματική ατομική ψυχοθεραπεία και συγκεκριμένα για αλλαγή πυρηνικών πεποιθήσεων, σκέψεων, συναισθημάτων και συμπεριφοράς, ώστε οι άνθρωποι να πετύχουν θεμιτούς ατομικούς και κοινωνικούς στόχους.

Όσον αφορά τα Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (ψυχοθεραπεία κοινωνικής αλλαγής), το πρόγραμμα παρέχει εκπαίδευση σε πληθώρα ριζοσπαστικών ψυχοθεραπευτικών και φιλοσοφικών μοντέλων κριτικής ψυχοθεραπείας (πβ. μοντέλα David Cooper, David Fox, Del Loewenthal, Erving Goffman, Franco Basaglia, Georges Labica, Giorgio Agamben, Isaac Prilleltensky, Michel Foucault, Ronald Laing, Thomas Szasz μεταξύ άλλων) με στόχο την ενίσχυση της ατομικής συναισθηματικής αλλαγής και την δημιουργία ψυχοθεραπευτικών δράσεων στην κοινότητα. Βασικός στόχος των μοντέλων δομικής ψυχοθεραπείας είναι η κριτική ανάλυση και κριτική αποδόμηση των υπαρχόντων μοντέλων ψυχοθεραπείας για την ορθολογική προσαρμογή της ψυχοθεραπείας στις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων και την έλευση της ευζωίας σε κοινωνικό επίπεδο.

Για την ορθή αξιολόγηση σε κλινικό ή κοινωνικό επίπεδο, το πρόγραμμα περιλαμβάνει Θεραπευτικά Βασισμένη Αξιολόγηση, δηλαδή εκπαίδευση στην θεραπευτική εφαρμογή αποτελεσμάτων ψυχολογικής αξιολόγησης με βάση αληθινές ανθρώπινες ανάγκες για την δημιουργία καλύτερων συνθηκών ζωής, ψυχολογικών και υλικών. Η θεραπευτικά βασισμένη αξιολόγηση περιλαμβάνει ηθική διδασκαλία και εκπαίδευση σε πληθώρα ψυχολογικών δοκιμασιών καθώς και πρακτική εφαρμογή τους σε θεραπευτικό περιβάλλον (ατομικό και κοινωνικό).

Τέλος, το πρόγραμμα Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας περιλαμβάνει εισηγήσεις Διεπιστημονικής Κριτικής Ψυχοθεραπείας σε διαχρονικά και επίκαιρα θέματα φιλοσοφίας, πολιτικής σκέψης, κριτικής παιδαγωγικής, ανθρωπολογίας, κοινωνιολογίας, ιστορίας και όμορων επιστημών. Στόχος αυτών των εισηγήσεων διεπιστημονικής κριτικής σκέψης είναι η απόκτηση και ενίσχυση της κοινωνικής συνείδησης των εκπαιδευόμενων καθώς και ο σχεδιασμός ψυχοθεραπευτικών κοινωνικών δράσεων για την γεφύρωση ψυχοθεραπείας και κοινωνικής ζωής.

Ημερομηνία Έναρξης: Οκτώβριος 2024 (ακριβείς ημερομηνίες θα προσδιοριστούν εντός των επόμενων μηνών, επικοινωνήστε μαζί μας).

Διεύθυνση Διεξαγωγής Προγράμματος: Κοινότητα Ψχ – Κιουταχείας 15, Βύρωνας (σύνορα Παγκράτι), 162 31, 3ος όροφος.

Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Δημήτρης Κατσίκης, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής (PhD, RT-RL)

Email: lamnokopos_psy@yahoo.gr

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6972001128 (προτιμητέο), 211 42 50 142

Προγράμματα Ψυχοθεραπείας Κοινότητας Ψχ

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η προετοιμασία ολοκληρωμένων ψυχοθεραπευτών: Όπου ολοκληρωμένος ψυχοθεραπευτής, δεν εννοείται μόνο η απόκτηση δεξιοτήτων ψυχοθεραπείας, ή η εκπαίδευση σε συγκεκριμένα μοντέλα ψυχοθεραπείας, αλλά και α) η ανάδειξη ψυχοθεραπευτών με συγκροτημένες προσωπικότητες οι οποίοι β) επιθυμούν να εφαρμόζουν κριτική και κοινωνικά κατάλληλη ψυχοθεραπεία στις τρέχουσες κοινωνικές συνθήκες όπου διαβιούν οι άνθρωποι για την δημιουργία συνθηκών ατομικής και κοινωνικής ευζωίας.

Επιπλέον, με βάση τα παραπάνω, σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η έμπρακτη κοινωνική εφαρμογή των ορθολογικών στοιχείων κάθε προσέγγισης με κριτικό και κοινωνικά αποδεκτό τρόπο. Η Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία του Albert Ellis καθώς και οι προαναφερόμενες ψυχοθεραπείες (ορθολογικές, κριτικές, φιλοσοφικές), στις οποίες θα εκπαιδεύονται οι συμμετέχοντες, αποτελούν τον καμβά για τον συγκεκριμένο σκοπό καθώς και την πλατφόρμα για την έναρξη της συζήτησης όσον αφορά ένα ενιαίο και αδιαίρετο μοντέλο ψυχοθεραπείας, όχι μόνο ως προς τα εργαλεία/τεχνικές που αξιοποιούνται κατά την ψυχοθεραπεία αλλά και ως προς την υποκείμενη φιλοσοφία, θεωρία και μεθοδολογία, παρά τις υπάρχουσες διαφορές μεταξύ προσεγγίσεων.

Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι το παρόν πρόγραμμα δεν αποτελεί συνθετική ή εκλεκτική προσέγγιση, διότι βασίζεται στην εύρεση ενιαίου θεωρητικού υποβάθρου, πέραν του επιπέδου της «προσέγγισης», και δεν αρκείται σε συνδυασμό επιμέρους στοιχείων από διαφορετικές προσεγγίσεις ψυχοθεραπείας αλλά προχωρά στην δημιουργία ενιαίας ψυχοθεραπευτικής θεωρίας και φιλοσοφίας.

Τέλος, σε ισοτιμία με τα παραπάνω, σκοπός του προγράμματος είναι η σύνδεση ψυχοθεραπείας και κοινωνικής πραγματικότητας μέσω ποικίλων ψυχοθεραπευτικών δράσεων στο κοινωνικό περιβάλλον, ώστε να διαφανεί η εφαρμοστική δράση της ψυχοθεραπείας και η σχέση της συναισθηματικής αλλαγής με τα κοινωνικά φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα. Γι’ αυτό, οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πρακτική άσκηση ψυχοθεραπείας από το πρώτο έτος σπουδών με στενή εποπτεία.

Το συνοπτικό σχήμα του 4-ετούς αναλυτικού προγράμματος έχει ως εξής (σε παρένθεση, ενδεικτικές ώρες ανά μήνα ενώ κάτω από κάθε έτος παρουσιάζονται ενδεικτικές ενότητες εισηγήσεων. Για αναλυτικότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας):

Πρώτο Έτος:

α) Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία): Δεκαέξι (16) ώρες.

β) Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία, Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία): Δέκα (10) ώρες.

Σημείωση: Στο παρακάτω αναλυτικό πρόγραμμα δεν αναφέρονται οι εισηγήσεις Διεπιστημονικής Κριτικής Ψυχοθεραπείας καθώς εκείνες βασίζονται σε συνεχή ροή καλεσμένων ομιλητών. Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την Κοινότητα Ψχ.

  • Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία, ΟΒΨ – Ενδεικτικές Θεματικές)
    • Το μοντέλο A-B-C-D-E-F-G της REBT – Γενική Παρουσίαση
    • Τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της ΟΒΨ με την μορφή της Λογικοθυμικής Συμπεριφορικής Θεραπείας (Rational-Emotive Behavior Therapy, REBT)
    • Θεωρία και Πράξης της ΟΒΨ
    • Διδασκαλία των A-B-Cs της ΟΒΨ
    • Η Θεωρία Συναισθημάτων της ΟΒΨ: Λειτουργικά και Μη Λειτουργικά Συναισθήματα
    • Πως να κάνετε Ψυχοθεραπευτική Αξιολόγηση με ακρίβεια
    • Αξιολογήστε με ακρίβεια το Συναίσθημα το άτομο
    • Αξιολογήστε με ακρίβεια το Σημαντικό Γεγονός που απασχολεί το άτομο
    • Αξιολογήστε με ακρίβεια την Πυρηνική Νοοτροπία (Μη Ορθολογικές και Ορθολογικές Πεποιθήσεις) που καθορίζει την τελική αντίδραση του ατόμου (συναίσθημα, σκέψη, συμπεριφορά, σωματική αντίδραση)
    • Αξιολογήστε με ακρίβεια την Μετασυναισθηματική Σκέψη του ατόμου που καθορίζει ακριβέστερα την τελική του αντίδραση
    • Θέστε ακριβείς Θεραπευτικούς Στόχους
    • Εκμαιεύστε την Συναίνεση του ατόμου στον δρόμο προς την Θεραπευτική Αλλαγή
    • Προετοιμάστε το άτομο και εσάς για την Διαδικασία Αμφισβήτησης Πυρηνικών Νοοτροπιών για την έναρξη της θεραπευτικής αλλαγής
    • Αμφισβητείστε με ακρίβεια Πυρηνικές Νοοτροπίες (Μη Ορθολογικές και Ορθολογικές Πεποιθήσεις) – Η Λογική, η Εμπειρική και η Λειτουργική Αμφισβήτηση Πεποιθήσεων
    • Σωκρατικός και Διδακτικός Τρόπος Αμφισβήτησης Πεποιθήσεων – Άλλοι τρόποι αμφισβήτησης πεποιθήσεων
    • Κάν’το όπως ο Albert Ellis! Αμφισβήτηση πεποιθήσεων κατά Albert Ellis
    • Βοηθήστε το άτομο να κατανοήσει την Ορθολογικότητα των Ορθολογικών Πεποιθήσεών του
    • Συζητήστε Τρόπους Εξάσκησης εκτός Θεραπευτικού Πλαισίου και Συμφωνείστε σε σχετική Θεραπευτική Εξάσκηση
    • Ανασκόπηση Θεραπευτικής Εξάσκησης
    • Συζητήστε με Ενεργητικό και Καθοδηγητικό τρόπο τις παρανοήσεις, τις αντιρρήσεις, τις διαφωνίες και τις αμφιβολίες του ατόμου για την ΟΒΨ και την φιλοσοφία της
  • Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία – Ενδεικτικές Θεματικές)
    • Τι είναι η Κριτική Ριζοσπαστική Ψυχοθεραπεία και ποια τα καινοτόμα χαρακτηριστικά της
    • Πως εφαρμόζεται η Κριτική Ριζοσπαστική Ψυχοθεραπεία: Διαφορά μεταξύ Λειτουργικών και Δομικών μοντέλων ψυχοθεραπείας
    • Πολιτική και Φιλοσοφία της Ιστορίας της Ψυχολογίας, της Ψυχιατρικής και της Ψυχοθεραπείας
    • Δεοντολογία για ποιον;

[Εισηγήσεις Διεπιστημονικής Κριτικής Ψυχοθεραπείας: Βλ. Σημείωση παραπάνω]

Δεύτερο Έτος:

α) Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική Ψυχοθεραπεία και Ευζωία): Δεκαέξι (16) ώρες.

β) Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία και Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία): Δώδεκα (12) ώρες.

γ) Θεραπευτικά βασισμένη Αξιολόγηση: Δώδεκα (12) ώρες.

  • Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία και Ευζωία – Ενδεικτικές Θεματικές)
    • Συνάψτε αρραγή θεραπευτική σχέση με το άτομο
    • Εκπαιδεύστε το άτομο να γίνει θεραπευτής του εαυτού του
    • Διευκρινίστε τις παρανοήσεις του ατόμου όσον αφορά την θεραπευτική αλλαγή
    • Βελτιώστε την ψυχοθεραπευτική τεχνική σας
    • Ενθαρρύνετε την θεραπευτική αλλαγή
    • Βελτιώστε την Διαδικασία Αμφισβήτησης των Πυρηνικών Πεποιθήσεων του ατόμου
    • Διαχειριστείτε εμπόδια και αντιστάσεις του ατόμου (και του εαυτού σας!)
    • Γίνετε δημιουργικότεροι και αποτελεσματικότεροι επαγγελματίες θεραπευτές
    • Θεραπεία Ζεύγους
    • Οικογενειακή Θεραπεία
    • Ομαδική Θεραπεία (με έμφαση στην διδασκαλία Άνευ Όρων Αποδοχής του Εαυτού)
    • ΟΒΨ & Εντατικές-Μαραθώνιες Συναντήσεις
    • Θεραπεία εστιασμένη σε σεξουαλικά θέματα
    • Σύγχρονες Θεωρητικές και Θεραπευτικές Εξελίξεις της ΟΒΨ
    • Μια φιλοσοφία της ευτυχίας: οι 11 αρχές Ορθολογικής Ευζωίας του Albert Ellis
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Έρωτας και Αγάπη
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Διαπροσωπικές Σχέσεις
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Σεξ
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Άντρες και Γυναίκες
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Σεξουαλικές Επιλογές
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Εργασία
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Παιδιά και Γονείς
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Θάνατος
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Εντόπισε και Εξάλειψε την προβληματική συμπεριφορά – Αρνήσου να νιώσεις μίζερα για το ο,τιδήποτε (ναι για το ο,τιδήποτε!)
    •  Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Ξεπέρασε το παρελθόν
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Ξεπέρασε την Ανάγκη σου για Αποδοχή
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Ξεπέρασε τον Φόβο Αποτυχίας σου
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Σταμάτα να επικρίνεις και άρχισε να ζεις
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Ξεπέρασε την κατάθλιψη και αξιοποίησε την στεναχώρια σου για να πετύχεις τους στόχους σου
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Απέκτησε τον Έλεγχο που πραγματικά θέλεις στην ζωή σου (χωρίς να εκμεταλλεύεσαι τους άλλους)
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Διώξε το άγχος και την αδράνεια μια για πάντα και απέκτησε αυτοπειθαρχία και δραστηριότητα όπως την θες
    • Από την ΟΒΨ στην Ορθολογική Ευζωία: Αποδέξου την πραγματικότητα και κάνε αυτό που θες!
  • Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία – Ενδεικτικές Θεματικές)
    • Πως η κριτική ψυχολογία μπορεί να θωρακίσει την ΟΒΨ και την ψυχοθεραπεία
    • Αποδόμηση της έννοιας της προσωπικότητας στην ψυχολογία και στην ψυχοθεραπεία
    • Αποδόμηση κλινικής ψυχολογίας: Τι πραγματικά σημαίνει κλινική ψυχολογία
    • Νοημοσύνη ή ένας ακόμη (δαρβιν)-ισμός προς την μηχανοποίηση του ανθρώπου;
  • Θεραπευτικά Βασισμένη Ψυχολογική Αξιολόγηση (Ενδεικτικές Θεματικές)
    • Ποσοτική Προσέγγιση στην Αξιολόγηση: Αφελείς ερμηνείες της ανθρώπινης προσωπικότητας
    • Πως πραγματικά κατανοούν την προσωπικότητα οι κλινικοί ψυχολόγοι: Κίνδυνοι και πλεονεκτήματα
    • «Αντικειμενικές» προσεγγίσεις στην αξιολόγηση της προσωπικότητας
    • Εφαρμόσιμες Μέθοδοι αξιολόγησης της Προσωπικότητας
    • Ποιοτική Έρευνα – Ένα αναξιοποίητο, ακόμη, για την κοινωνική αλλαγή εργαλείο της ψυχολογίας

[Εισηγήσεις Διεπιστημονικής Κριτικής Ψυχοθεραπείας: Βλ. Σημείωση παραπάνω]

Τρίτο Έτος:

α) Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία και Ευζωία): Δεκαέξι (16) ώρες.

β) Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία και Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία): Δεκατέσσερις (14) ώρες.

γ) Θεραπευτικά βασισμένη Αξιολόγηση: Δεκατέσσερις (14) ώρες.

  • Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία  και Ευζωία – Ενδεικτικές Θεματικές)
    • Νέες Τεχνικές στην REBT τεχνική
    • Από την Συναισθηματική Ρύθμιση στην Ορθολογική-Βιωματική Ευζωία
    • Από την Ορθολογική-Βιωματική Ευζωία στην Κοινωνική Διαβίωση
    • Από την ΟΒΨ στην Κοινωνική-Δομική Ψυχοθεραπεία
    • Η θεμελιώδης σημασία του πλαισίου
    • Η αποδόμηση της Διάγνωσης και της Αξιολόγησης
    • Η αποδόμηση της τριάδας «Γνωσία-Συναίσθημα-Συμπεριφορά»
    • Η αποδόμηση του Βιοψυχοκοινωνικού Μοντέλου Υγείας (Ιατρική έναντι Ιατρογένεσης)
    • Ενιαίο Μοντέλο Συναισθημάτων (Ενιαίο Συναίσθημα έναντι Συναισθηματικής Έκφρασης)
    • Από τις Προσεγγίσεις στις Νοοτροπίες
    • Ψυχοθεραπεία + Εκπαίδευση = Κοινωνική Θεραπεία
    • Από την Δεοντολογία στην Ηθική
    • Κατάρρευση των Ορίων μεταξύ Λογικής και Τρέλας
    • Η Ψυχοθεραπεία ως Κοινωνική Μάθηση/Θεραπεία και όχι ως Επιβολή/Εγκλεισμός
    • Ποιοι πραγματικά χρειάζονται ψυχοθεραπεία;
    • Άρση διαφορών μεταξύ Θεωρίας και Πράξης και άλλων αντιθέσεων και διαχωρισμών
    • Καμία διαφορά μεταξύ εγκλεισμού και φαρμακοθεραπείας
    • Να κάνουμε τους «μη ειδικούς» «ειδικούς»
    • Αποδόμηση του τυποποιημένου Ψυχολογικού Λόγου
    • Αποσυμπτωματοποίηση του Ανθρώπου >> Τα συμπτώματα είναι εκεί για να σε προστατεύσουν/γιατρέψουν
    • Από την Θεσμική Ψυχολογία στην Κριτική Ψυχολογία
    • Από τον ομπτζεκτιβισμό στην επιστήμη
  • Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία – Ενδεικτικές Θεματικές)
    • Για μια αληθινή Εξελικτική και Αναπτυξιακή Ψυχολογία
    • Κοινωνική Ψυχολογία και Κοινοτική Ψυχολογία – Ήρθε η ώρα να υπηρετήσουν την αληθινή κοινωνική δικαιοσύνη
    • Διαπολιτισμική Ψυχολογία και η απάτη της Θετικής Παγκοσμιοποιημένης Ψυχολογίας
    • Ψυχολογία των Σεξουαλικών Επιλογών
    • Νομική και Πολιτική Ψυχολογία – Γιατί είναι πιο απαραίτητες από ποτέ; Φεμινιστική Ψυχολογία – Αξιοποίηση της Μεταμοντέρνας Ψυχολογικής Ρητορικής σε λογικά πλαίσια – Η Ψυχολογία του Λόγου και της Γλωσσικής Σημασιολογίας
  • Θεραπευτικά Βασισμένη Ψυχολογική Αξιολόγηση – Απελευθερωτικές Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας (Ενδεικτικές Θεματικές)
    • Αναμνήσεις, Ιστορίες και Αφηγήσεις
    • Κοινοτική Ψυχολογία
    • Οικο-Ψυχολογία
    • Συγγραφή και Δημιουργική Γραφή Ζωής
    • (Ψηφιακή) Χαρτογράφηση
    • Κέντημα
    • Καταγραφή μέσω Φιλμ και Ραδιοφώνου
    • Φωτο-Φωνή

Τέταρτο Έτος:

α) Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία και Ευζωία): Δεκαέξι (16) ώρες.

β) Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ψυχοθεραπεία, Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία): Δεκαέξι (16) ώρες.

γ) Θεραπευτικά βασισμένη Αξιολόγηση: Δεκαέξι (16) ώρες.

  • Λειτουργικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία  και Ριζοσπαστική Ορθολογική Ψυχοθεραπεία) [συνέχεια από Τρίτο Έτος]
  • Δομικά Μοντέλα Ψυχοθεραπείας (Κριτική Ριζοσπαστική Ψυχοθεραπεία, Κοινωνικοπολιτική Αγωγή και Θεραπευτική Φιλοσοφία) [συνέχεια από Τρίτο Έτος]
  • Θεραπευτικά Βασισμένη Ψυχολογική Αξιολόγηση [συνέχεια από Τρίτο Έτος]

Πρακτική Άσκηση Κάθε Έτους

  • Κάθε συνάντηση θα μοιράζεται ανάμεσα στην θεραπευτική διαδικασία και στην διάλεξη-παρουσίαση του υλικού.
  • Μέσω προσομοιωμένης εξάσκησης πάνω σε αληθινά περιστατικά κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης.
  • Μέσω παρουσίασης και ομαδικής μελέτης αληθινών περιπτώσεων.
  • Παρέχεται έξτρα εποπτεία σε όσους ήδη εργάζονται ως ψυχοθεραπευτές.
  • Η ίδια η εκπαίδευση διαθέτει θεραπευτικό χαρακτήρα, δηλαδή διεξάγεται σε μορφή συνδυασμού εκπαίδευσης και ομαδικής ψυχοθεραπείας.
  • Ανάληψη περιστατικού/ών με στενή εποπτεία από το πρώτο έτος με βάση κριτήρια ετοιμότητας και προσωπικής επιθυμίας.
  • Κινητή Μονάδα Ψυχοθεραπείας (Ψυχοθεραπεία στο Σπίτι, στην Γειτονιά, στην Τοπική Κοινότητα)
  • Ανοιχτή Ομάδα-Teachin Ψυχοθεραπείας (π.χ., Ποια είναι η μέχρι τώρα προσφορά της ψυχοθεραπείας και πως μπορεί η ψυχοθεραπεία να γίνει κινητήριος κοινωνικός μοχλός)

Διαδικασία Διδασκαλίας: Πέραν του παραπάνω αναλυτικού προγράμματος που προτείνεται από τους εισηγητές του προγράμματος Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας με βάση σκόπιμη διδασκαλία συγκεκριμένων εννοιών και εφαρμογών, βασικό όραμα του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η εφαρμογή αυθόρμητης μάθησης εκ μέρους των συμμετεχόντων. Αυτό σημαίνει ότι κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί ελεύθερα να επιλέγει συγκεκριμένους, εναλλακτικούς ή ιδιοσυγκρασιακούς τρόπους με τους οποίους μπορεί να μάθει/ασκηθεί (σ)το αντικείμενο της κάθε ψυχοθεραπευτικής ενότητας. Καθήκον των διδασκόντων του προγράμματος είναι να καθοδηγούν τον κάθε εκπαιδευόμενο να μάθει με επάρκεια το αντικείμενο της κάθε ψυχοθεραπευτικής τεχνικής, συνεδρίας και δράσης με βάση τον ιδανικό, κάθε φορά, συνδυασμό σκόπιμης διδασκαλίας και αυθόρμητης μάθησης.

Παράδειγμα σκόπιμης διδασκαλίας θεωρείται η εκ των προτέρων παροχή αναλυτικού προγράμματος, ύλης και εξετάσεων εκ μέρους του κάθε συντονιστή, ενώ παράδειγμα αυθόρμητης μάθησης αποτελεί η αυτενέργεια του κάθε εκπαιδευόμενου να προτείνει/επιλέγει τον τρόπο διδασκαλίας και μάθησης του κάθε αντικειμένου διδασκαλίας σε συνδυασμό, ή όχι, με την σκόπιμη διδασκαλία που έχει προταθεί. Κάθε συντονιστής θα καθοδηγεί τον κάθε εκπαιδευόμενο, ατομικά και στο πλαίσιο της ομάδας, να απορροφά και να εφαρμόζει την κάθε πληροφορία και με τους δύο τρόπους διασφαλίζοντας την ορθολογική αρχή της ελευθερίας μάθησης.

Η επίδραση της ψυχοθεραπείας στην κοινωνία και το αντίστροφο αποτελεί πάγιο αίτημα όλων των ανθρώπων και ιδιαίτερα όλων των ενδιαφερόμενων ειδικών που άπτονται της ψυχικής υγείας και του ευρύτερου χώρου της φιλοσοφίας, της πολιτικής, της κοινωνιολογίας, της ιστορίας και της οικονομίας, μεταξύ άλλων επιστημών, και οι οποίοι αναζητούν οντολογικές και πρακτικές απαντήσεις σε διαχρονικά και σύγχρονα ζητήματα όπως ο εαυτός, η ψυχική αλλαγή, η τρέλα, η λογική, το συναίσθημα, η ψυχική ανθεκτικότητα και άλλα σχετικά θέματα.

Γι’ αυτό, η διαδικασία διδασκαλίας στο πλαίσιο του παρόντος προγράμματος λαμβάνει υπόψη τους συνδυασμούς ατόμου-κοινωνίας και κοινωνίας-ατόμου επιχειρώντας να συγκεράσει ατομικές και ομαδικές/κοινωνικές μεθόδους ψυχοθεραπείας. Στο πλαίσιο αυτού του συγκερασμού, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν με ορθολογικό και επιστημονικό τρόπο το πότε χρειάζεται αλλαγή ατομικής νοοτροπίας και πότε κοινωνική αλλαγή, ή και τα δύο, σε πλαίσιο ψυχοθεραπείας.

Πρακτικό όραμα αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι οι απόφοιτοι όχι μόνο να αποκτήσουν πλήρη κατάρτιση σε θέματα Ψυχοθεραπείας (ατομικής και κοινωνικής), αλλά να ενώσουν εξαρχής σπουδές και εργασία καθώς το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί γέφυρα άρσης διαχωρισμών καθώς και ευκαιρία για τους εκπαιδευόμενους να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν εξαρχής τις ψυχοθεραπευτικές δράσεις που επιθυμούν στο αντικείμενο ψυχοθεραπευτικής εξειδίκευσης που τους ενδιαφέρει με ενεργητική καθοδήγηση, συντονισμό και εποπτεία από τους υπεύθυνους συντονιστές του προγράμματος καθόλη την διάρκεια των σπουδών τους.

Σε τελική ανάλυση, όραμα του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η κοινωνική ευτυχία διαμέσου της ατομικής ευτυχίας και η ατομική ευτυχία διαμέσου της κοινωνικής ευτυχίας.

Συστατικά στοιχεία Διδασκαλίας του Προγράμματος Εκπαίδευσης στην Ριζοσπαστική Ψυχοθεραπεία:

  • Απόλαυση Μάθησης (συνδυασμός αυθόρμητης μάθησης και σκόπιμης διδασκαλίας: Οι συμμετέχοντες συμμετέχουν ισότιμα στην διαμόρφωση και εξέλιξη του προγράμματος).
  • Διδασκαλία αλλαγής ατομικής νοοτροπίας για αποτελεσματικότητα της ψυχοθεραπείας (με βάση κυρίως το μοντέλο ψυχοθεραπείας του Albert Ellis)
  • Διάδοση και Εφαρμογή Κοινωνικοηθικών Αξιών στο πλαίσιο ατομικής ψυχοθεραπείας και κοινωνικών δράσεων (βλ. δομικά μοντέλα ψυχοθεραπείας και το βιβλίο: https://www.routledge.com/Towards-Rational-Education-A-Social-Framework-of-Moral-Values-and-Practices/Katsikis/p/book/9780367135836).
  • Διδασκαλία σε κλίμα Θεραπείας + Εκπαίδευσης σε συνδυασμό.
  • Κατάρτιση, Εξειδίκευση και Προσωπική Εξέλιξη σε συγκεκριμένα ψυχοθεραπευτικά ζητήματα κατόπιν διερεύνησης αναγκών των εκπαιδευόμενων.
  • Δημιουργία δράσεων, νέων υπηρεσιών και κοινωνικών ανατροπών στο πεδίο της ψυχοθεραπείας.
  • Άρση διαχωρισμού σπουδών και εργασίας (κάθε εκπαιδευόμενος θα κινητοποιηθεί να σχεδιάσει/εφαρμόσει την δική του δράση/υπηρεσία)
  • Δημιουργία Δικτύου Επαγγελματιών Ριζοσπαστικής Θεραπείας

Σημείωση 1: Για πλήρη αποφοίτηση από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και την απόκτηση Διπλώματος Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας, είναι απαραίτητη η ολοκλήρωση όλων των ενοτήτων και των 4 ετών σπουδών.

Σημείωση 2: Η διαδικασία αποφοίτησης για κάθε έτος περιλαμβάνει μία τελική συνάντηση παρουσίασης του συνόλου των γνώσεων που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του κάθε έτους. Για το πρώτο έτος, οι εκπαιδευόμενοι αναπαριστούν ζωντανά δύο προσομοιωμένες διαδικασίες ατομικής ή ομαδικής συνεδρίας για δύο διαφορετικά θεραπευτικά ζητήματα με εκείνους ως θεραπευτές και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες ως θεραπευόμενους (σε ατομική ή ομαδική βάση).

Για το δεύτερο έτος ισχύει ό,τι και για το πρώτο.

Για το τρίτο έτος, οι εκπαιδευόμενοι παρουσιάζουν στην υπόλοιπη θεραπευτική ομάδα με αναλυτικό τρόπο βασισμένο σε συγκεκριμένες θεραπευτικές φόρμες δύο περιστατικά στα οποία δέχονταν εποπτεία καθόλη την διάρκεια του χρόνου.

Για το τέταρτο έτος ισχύει ό,τι και για το τρίτο.

Σημειώνεται ότι τα παραπάνω αφορούν την τελική συνάντηση αποφοίτησης για κάθε έτος σπουδών και όχι τον συνολικό αριθμό περιστατικών τα οποία αναλαμβάνουν οι θεραπευτές κατά την διάρκεια του κάθε έτους.

Σημείωση 3: Βιβλιογραφία υποχρεωτική και προαιρετική ανά έτος διαθέσιμη κατόπιν επικοινωνίας.

Σημείωση 4: Στα πρώτα δύο έτη, η παρακολούθηση λαμβάνει χώρα κάθε 2 εβδομάδες. Στο τρίτο και στο τέταρτο έτος η παρακολούθηση περιλαμβάνει εποπτεία και εκπαίδευσης σε εβδομαδιαία βάση.

Σημείωση 5: Το πρόγραμμα περιλαμβάνει υποχρεωτική ατομική ψυχοθεραπεία, τουλάχιστον 30 ωρών, αρχής γενομένης από το πρώτο έτος παρακολούθησης.

Σημείωση 6: Οι ομάδες εκπαίδευσης σε Λειτουργική και Δομική Ψυχοθεραπεία (Ορθολογική-Βιωματική Ψυχοθεραπεία, Κριτική Ψυχοθεραπεία, Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία και Θεραπευτικά Βασισμένη Αξιολόγηση) είναι εκπαιδευτικές και θεραπευτικές ταυτόχρονα καθώς εκπαίδευση και θεραπεία νοούνται ως ενιαία και αδιαίρετη οντότητα.

Το πρόγραμμα Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας απευθύνεται σε ειδικούς αγωγής υγείας (π.χ., ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, ψυχιάτρους, ιατρούς, εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές εργοθεραπευτές, συμβούλους, κ.α.), αλλά και σε κάθε άνθρωπο που επιθυμεί να λάβει σοβαρή εκπαίδευση στην ψυχοθεραπεία ανεξαρτήτως βασικού πτυχίου, τομέα δραστηριοτήτων ή σπουδών.

Στους απόφοιτους απονέμεται τελικό δίπλωμα-πιστοποίηση Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας (που περιλαμβάνει τίτλο σπουδών σε Ορθολογική-Βιωματικής Ψυχοθεραπεία και Ευζωία, Κριτική Ψυχοθεραπεία, Θεραπευτικά Βασισμένη Ψυχολογική Αξιολόγηση και Διεπιστημονική Κριτική Ψυχοθεραπεία).

Το πρόγραμμα ήδη έτρεξε μια χρονιά με επιτυχία και ετοιμάζεται για την δεύτερη χρονιά του στα πεπραγμένα της προοδευτικής ψυχοθεραπείας, είναι πιστοποιημένο αποκλειστικά από την Κοινότητα Ψχ και καινοτομικό υπό την έννοια ότι επιχειρεί να θεμελιώσει το επάγγελμα του ψυχοθεραπευτή ως φορέα κοινωνικής, και όχι μόνο ατομικής, αλλαγής.

Η Κοινότητα Ψχ, φορέας διοργάνωσης του προγράμματος Ριζοσπαστικής Ψυχοθεραπείας, είναι ανεξάρτητη οντότητα και ενδιαφέρεται για την δημιουργία αυθύπαρκτων και κοινωνικά ανεξάρτητων θεραπευτών.

Είναι ανοικτή στην συνεργασία με άλλους φορείς ψυχοθεραπείας, ή με σχετικές ενώσεις πιστοποίησης, αλλά η έμφασή της δίδεται στην αρραγή και ολόπλευρη ψυχοθεραπευτική εκπαίδευση, στην ορθολογική κριτική σκέψη και στην επίδραση της ψυχοθεραπείας στην κοινωνική αλλαγή.

Στόχος της Κοινότητας Ψχ είναι οι απόφοιτοι να απασχοληθούν στην Κοινότητα Ψχ (βλ. σχετικό σχόλιο παρακάτω στο τμήμα περί απασχόλησης) και η στήριξή τους στις προσπάθειες εύρεσης εργασίας κατά την διάρκεια ή μετά την αποφοίτησή τους από το παρόν πρόγραμμα.

Γι’ αυτό, το τελικό δίπλωμα Ριζοσπαστικού Ψυχοθεραπευτή που θα λαμβάνουν οι υποψήφιοι με την ολοκλήρωση των σπουδών τους στο πρόγραμμα θα συνοδεύεται από ετήσιες βεβαιώσεις φοίτησης στο πρόγραμμα (τρεις, στο σύνολο, για τα τρία πρώτα έτη).

Η ισχύς του διπλώματος, όσον αφορά θέσεις εργασίας πέραν της ελεύθερης άσκησης επαγγέλματος, θα εξαρτάται από τους σκοπούς του κάθε φορέα που προκηρύσσει θέσεις εργασίας σχετικές με την ψυχοθεραπεία.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι διπλωματούχοι απόφοιτοι θα μπορούν να απασχοληθούν στην Κοινότητα Ψχ.

Η απασχόληση θα εκτείνεται από απλό εθελοντισμό μέχρι επαγγελματική συνεργασία και δημιουργία νέων υπηρεσιών σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της Κοινότητας σε εθελοντικό ή βιοποριστικό επίπεδο διαφόρων ταχυτήτων, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τους στόχους του καθενός.

Επιπλέον, το παρόν πρόγραμμα παρέχει ευκαιρίες απασχόλησης από το πρώτο έτος σπουδών μέσω πρακτικής άσκησης σε ατομική και ομαδική ψυχοθεραπεία κατόπιν στενής εποπτείας και επιθυμίας/ετοιμότητας του κάθε εκπαιδευόμενου. Για παράδειγμα, οι εκπαιδευόμενοι πρώτου έτους του νέου αυτού προγράμματος έχουν ήδη εμπλακεί σε ζωντανές επιδείξεις ψυχοθεραπείας στο πλαίσιο ψυχοθεραπευτικών εκδηλώσεων της Κοινότητας Ψχ.

Σημειώνεται, δε, ότι η εποπτεία στην Ριζοσπαστική Ψυχοθεραπεία θα μπορεί να συνεχίζεται διά βίου στο πλαίσιο εποπτείας μεταξύ ομοτίμων (peer supervision) σε εθελοντική βάση καθώς και στο πλαίσιο της ανοιχτής ψυχοθεραπείας-συνέλευσης της Κοινότητας Ψχ.

Ανεξάρτητα από την επαγγελματική επιλογή του κάθε συμμετέχοντα, σπουδαστή ή απόφοιτου, η Κοινότητα Ψχ θα στηρίζει τον επαγγελματία στην προσπάθεια εύρεσης υπεύθυνης ψυχοθεραπευτικής εργασίας, στην υπεύθυνη εφαρμογή της ψυχοθεραπείας με βάση τις πανανθρώπινες αξίες και αρχές του παρόντος προγράμματος καθώς και μέσα από την σχετική υπηρεσία επαγγελματικού προσανατολισμού που διαθέτει (για περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την υπηρεσία αυτή μπορείτε να επικοινωνήσετε στα παραπάνω στοιχεία της Κοινότητας Ψχ).



Κάθε έτος κοστίζει 1500 ευρώ*4 έτη = 6000 ευρώ.

Επιπλέον, η ατομική ψυχοθεραπεία (30 ώρες*30 ευρώ κάθε συνάντηση = 900 ευρώ).

Επιπλέον. σεμινάρια/εργαστήρια/δράσεις, επί πληρωμή ή όχι, προτείνονται σε προαιρετική βάση.

Μαρτυρίες από προηγούμενες συμμετέχοντες

  • avatar-img

Η Κοινότητα Ψχ αποτελεί ανοιχτή διεπαγγελματική ομάδα που στόχο έχει την προαγωγή ορθής υγείας, εκπαίδευσης, αισθητικής και μάθησης σε όλο τον κόσμο μέσω ψυχοθεραπευτικών και κοινωνικοπολιτικών δράσεων. Ευρύτερος σκοπός της κοινότητας είναι να καταστήσει την ψυχοθεραπεία κοινωνικό αγαθό και, μέσω αυτής, να οδηγήσει σε ουσιώδεις ατομικο-κοινωνικές και κοινωνικο-ατομικές αλλαγές. Η κοινότητα περιλαμβάνει ψυχοθεραπευτικές και κοινωνικοπολιτικές δράσεις καθώς οργανώνει και εφαρμόζει εργαστήρια/δράσεις που συνδυάζουν διαλεκτική εκπαίδευση (π.χ., εκπαιδευτικά προγράμματα, διαλέξεις, σεμινάρια) και άμεση κοινωνικοπολιτική δράση (π.χ., πρακτική ψυχοθεραπεία από το πρώτο έτος με εποπτεία, teachins, άμεσες δράσεις και εκδηλώσεις στην τοπική και ευρύτερη κοινότητα). Η κοινότητα ενώνει την ψυχοθεραπεία με την εκπαίδευση, την σκόπιμη διδασκαλία με την αυθόρμητη μάθηση, την διάλεξη με την δράση, το άτομο με την κοινωνία αγωνιζόμενη για την ευζωία του καθενός και την κοινωνική/πολιτισμική ποικιλομορφία. Η κοινότητα συναντιέται δύο φορές τον μήνα στην παρακάτω διεύθυνση και είναι ανοιχτή σε όλους κατόπιν επικοινωνίας.

  • Διάρκεια
    4 έτη
  • Τοποθεσία
    ΑΘήνα
  • Τηλέφωνο
    6972001128
  • Γλώσσα
    Ελληνικά
  • Ημερομηνία Έναρξης
    01/10/2024
  • Πιστοποίηση
    Ναί
  • Ιστοσελίδα Φορέα
    Προβολή

Σχετικά Προγράμματα

Δείτε και άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα απο την κατηγορία Ψυχοθεραπεία.