thumb-1243

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Ψυχολογίας

Γενική Περιγραφή Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Το Τμήμα Ψυχολογίας ιδρύθηκε με τον νόμο υπ’ αριθμ. 4559/2018 και δέχθηκε, για πρώτη φορά, νεο-εισακτέους/ες φοιτητές/τριες κατά την ακαδημαϊκή χρονιά 2019-2020, ενώ, κάνοντας χρήση των προβλέψεων του Ν. 4559/2018, επέλεξαν να μετακινηθούν σε αυτό περισσότεροι των 800 φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος Φ.Π.Ψ.

Βασικό χαρακτηριστικό της δομής του Π.Π.Σ. αποτελεί η ένταξη τόσο υποχρεωτικών μαθημάτων κορμού στους βασικούς κλάδους της ψυχολογίας, όσο και επιλεγόμενων μαθημάτων εμβάθυνσης και απόκτησης δεξιοτήτων σε διάφορα πεδία της ψυχολογίας, αλλά και μαθημάτων ελεύθερης επιλογής από διαφορετικά Τμήματα του Πανεπιστημίου και σε ευρύτερα γνωστικά πεδία, τα οποία ανοίγουν ενδιαφέροντα διεπιστημονικά μονοπάτια συνάντησης με τον χώρο της ψυχολογίας. Τα μαθήματα ψυχολογίας του Π.Π.Σ. (τόσο τα υποχρεωτικά όσο και τα επιλεγόμενα) καλύπτουν όχι μόνο όλους τους βασικούς κλάδους της ψυχολογίας, αλλά και την Ποσοτική και Ποιοτική Μεθοδολογία Έρευνας στην Ψυχολογία και τη Στατιστική, όπως αυτή εφαρμόζεται σε διαφορετικούς ερευνητικούς χώρους της ψυχολογίας.

Αναπόσπαστο κομμάτι του Π.Π.Σ. του Τμήματος Ψυχολογίας αποτελεί η Πρακτική Άσκηση, η οποία είναι υποχρεωτική και παρέχει στους/στις φοιτητές/τριες τη δυνατότητα εξοικείωσης με το έργο του ψυχολόγου που αφορά σε συγκεκριμένα καθήκοντα, απαιτήσεις και συνεργασία σε πραγματικό πλαίσιο.

Το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Π.Π.Σ.) του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Π.Ι.) είναι διάρκειας τεσσάρων ακαδημαϊκών ετών. Το εκπαιδευτικό έργο κάθε ακαδημαϊκού έτους διαρθρώνεται χρονικά σε δύο διδακτικά εξάμηνα, το χειμερινό και το εαρινό, κατά τη διάρκεια των οποίων προσφέρεται ένας συγκεκριμένος αριθμός υποχρεωτικών μαθήματων (ΥΠ), κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων ψυχολογίας (ΕΥΠ) από το Τμήμα Ψυχολογίας αλλά και από άλλα Τμήματα του Π.Ι., καθώς και ελεύθερης επιλογής διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων (ΕΕΠ) από άλλα Τμήματα του Πανεπιστημίου.

Το Π.Π.Σ. του Τμήματος Ψυχολογίας αντιστοιχείται με ομοειδή Τμήματα άλλων Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων και δίνεται έτσι η δυνατότητα ανταλλαγών μεταξύ επιστημονικού προσωπικού και φοιτητών/τριών.

 

Στόχος του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών (Π.Π.Σ) του Τμήματος Ψυχολογίας είναι η παροχή ολοκληρωμένης και υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης στους/στις φοιτητές/τριες στο αντικείμενο της ψυχολογίας, δίνοντας έμφαση σε βασικά και εξειδικευμένα πεδία της ψυχολογίας, όπως είναι η Εκπαιδευτική, η Σχολική, η Γνωστική, η Αναπτυξιακή, η Κοινωνική, η Πολιτική, η Οργανωσιακή, η Κλινική και η Συμβουλευτική Ψυχολογία, καθώς και η Νευροψυχολογία.

Στόχος του Π.Π.Σ. του Τμήματος Ψυχολογίας είναι να προσφέρει στους/στις φοιτητές/τριές του ένα ισχυρό γνωστικό υπόβαθρο και τη δυνατότητα εμβάθυνσης στους βασικούς κλάδους της ψυχολογίας, όπως στην Εκπαιδευτική/Σχολική, τη Γνωστική, την Αναπτυξιακή, την Κοινωνική, την Πολιτική, την Οργανωσιακή, την Κλινική, τη Συμβουλευτική Ψυχολογία και στη Νευροψυχολογία.

Επιπλέον, με την ολοκλήρωση των σπουδών τους, οι απόφοιτοι του Τμήματος Ψυχολογίας αναμένεται να έχουν αποκτήσει επαγγελματικές δεξιότητες σχετικές με την κλινική διάγνωση, την ψυχολογική αξιολόγηση, την παρέμβαση και την ψυχοθεραπεία, καθώς και να έχουν εκπαιδευτεί στις μεθόδους έρευνας και ανάλυσης δεδομένων που χρησιμοποιούνται στην ψυχολογία, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να οργανώσουν μια αυτόνομη πορεία στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους κατάρτισης και δια βίου εκπαίδευσης.

Το Π.Π.Σ. του Τμήματος βρίσκεται σε εναρμόνιση με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS). Για την επιτυχημένη ολοκλήρωση των σπουδών και τη λήψη πτυχίου απαιτείται η συγκέντρωση τουλάχιστον διακοσίων σαράντα (240) π.μ. (ECTS), οι οποίες συλλέγονται από μαθήματα καθώς και από την υλοποίηση Πρακτικής Άσκησης σε ιδρύματα και φορείς εφαρμογής της επιστήμης της ψυχολογίας (π.χ. ψυχιατρικές κλινικές, ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, κέντρα ψυχικής υγείας, κέντρα πρόληψης, κέντρα αποκατάστασης, κέντρα ειδικής αγωγής, σχολικά πλαίσια κ.λπ.).

1ο Εξάμηνο (Χειμερινό)

  • ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ I: ΒΡΕΦΙΚΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
  • ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ I
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ I: ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΓΓΛΙΚΑ Ι
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΑΛΛΙΚΑ Ι
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ Ι
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΑΛΛΙΚΑ
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

2ο Εξάμηνο (Εαρινό)

  • ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ II: ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
  • ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ II: ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ I
  • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ I
  • ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΓΓΛΙΚΑ II
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΑΛΛΙΚΑ Ι
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΙΙ

3ο Εξάμηνο (Χειμερινό)

  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ II
  • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΙ
  • ΒΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΘΕΜΑΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ: ΑΥΤΟ-ΡΥΘΜΙΣΗ-ΑΥΤΟ-ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΜΑΘΗΣΗ
  • Η ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
  • ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ
  • ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ

4ο Εξάμηνο (Εαρινό)

  • ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ II
  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
  • ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
  • ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
  • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΙΝΗΤΡΩΝ
  • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ

5ο Εξάμηνο (Χειμερινό)

  • ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ
  • ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
  • ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ II
  • ΘΕΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΛΙΝΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
  • ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΠΟΣΟΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
  • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
  • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ-ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

6ο Εξάμηνο (Εαρινό)

  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΣΧΟΛΕΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
  • ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΚΑΙ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
  • ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ-ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΔΙΟΜΑΔΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ: ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ, ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
  • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΑ
  • ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΟΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑ
  • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ Ι

7ο Εξάμηνο (Χειμερινό)

  • ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΛΟΓΟΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΓΗΡΑΝΣΗΣ
  • ΨΥΧΟΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
  • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
  • ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
  • ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (100 φοιτητές από το Τμήμα Ψυχολογίας)
  • ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΑΣ (30 ΦΟΙΤΗΤΕΣ από το Τμήμα Ψυχολογίας)
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΜΝΗΜΗ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ: ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ (ΑΛΥΠΙΑ, ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ, ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ)
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
  • ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ (ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ) (10 ΦΟΙΤΗΤΕΣ από το Τμήμα Ψυχολογίας)

8ο Εξάμηνο (Εαρινό)

  • ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ
  • ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ: ΠΛΗΘΟΣ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
  • ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ
  • ΣΤΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ: ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
  • ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ
  • ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
  • ΨΥΧΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
  • ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ I
  • ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ (20 Φοιτητές από το Τμήμα Ψυχολογίας)
  • ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
  • ΝΕΥΡΟΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΝΕΥΡΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ (100 ΦΟΙΤΗΤΕΣ από το Τμήμα Ψυχολογίας)
  • ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ (40 ΦΟΙΤΗΤΕΣ από το Τμήμα Ψυχολογίας)
  • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ (5 ΦΟΙΤΗΤΕΣ από το Τμήμα Ψυχολογίας)

Πρακτική Άσκηση

Η Πρακτική Άσκηση είναι υποχρεωτική για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του Τμήματος Ψυχολογίας. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Προγράμματος Σπουδών και ισοδυναμεί με 12 ECTS.

Σκοπός, Στόχοι και Προσδοκώμενα Αποτελέσματα

Στόχος της Πρακτικής Άσκησης είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τομείς της μελλοντικής επαγγελματικής τους δράσης, μετά την απόκτηση του πτυχίου. Συγκεκριμένα, η Πρακτική Άσκηση παρέχει τη δυνατότητα εξοικείωσης με το έργο του ψυχολόγου που αφορά σε συγκεκριμένα καθήκοντα, απαιτήσεις και συνεργασία στην ομάδα σε πραγματικό πλαίσιο, τηρώντας πάντα τις αρχές δεοντολογίας. Οι φοιτητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν, να ευαισθητοποιηθούν και να εμπλακούν υπό εποπτεία, δηλαδή υπό την καθοδήγηση και με την ευθύνη πιστοποιημένου ψυχολόγου-επόπτη, σε επαγγελματικές δραστηριότητες των δομών. Ο βαθμός εμπλοκής των φοιτητών/τριών καθορίζεται κατά περίπτωση από την εκάστοτε δομή, σε συνεργασία με την Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος.

Η εμπειρία αυτή θα δώσει τη δυνατότητα στους/στις φοιτητές/τριες να σκεφτούν και να επανεπεξεργαστούν θεωρητικές προσεγγίσεις που διδάχθηκαν, οπτικές στις οποίες εμβάθυναν προσωπικά και γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Υπό αυτήν την οπτική, παρέχεται στους/στις φοιτητές/τριες η δυνατότητα για κριτικό αναστοχασμό και ανασκόπηση των θέσεων και πράξεων σχετικά με τη θέση της επιστήμης της ψυχολογίας στην κοινωνία και το πλαίσιο που την καθορίζει κατά περίπτωση.

Με την ολοκλήρωση της Πρακτικής Άσκησης, οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση: (α) να κατανοούν επιστημονικές και επαγγελματικές διαστάσεις της επιστήμης της ψυχολογίας και να καταδεικνύουν τη σύνδεση θεωρίας και πράξης, (β) να διακρίνουν τον ρόλο του ψυχολόγου σε συγκεκριμένο πλαίσιο σε σχέση και συγκριτικά με άλλους επαγγελματίες στο ίδιο πλαίσιο, (γ) να κατανοούν τη σημασία της συνεργασίας περισσότερων του ενός επαγγελματιών στην αντιμετώπιση των περιστατικών, (δ) να έχουν κατανοήσει σε βάθος και να έχουν «μυηθεί» σε σημαντικό βαθμό σε αρχές της ηθικής και της δεοντολογίας στην κλινική πράξη, ζητήματα εμπιστευτικότητας, απορρήτου κ.λπ. και (ε) να αξιοποιούν τη θεωρητική τους γνώση, την κατάρτιση και την εκπαίδευσή τους σε πρακτικές εφαρμογές στην ψυχολογία.

Πλαίσιο Πραγματοποίησης της Πρακτικής Άσκησης

Η Πρακτική Άσκηση των φοιτητών/τριών πραγματοποιείται σε δύο περιόδους (χειμερινό και εαρινό εξάμηνο) με δύο τρόπους: Πρώτον, στο πλαίσιο των προγραμμάτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και Εθνικούς πόρους, για τα οποία αρμόδια υπηρεσία – από την πλευρά του Πανεπιστημίου – είναι ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ). Η Πρακτική Άσκηση που πραγματοποιείται μέσω του Προγράμματος ΕΣΠΑ είναι αμειβόμενη.

Δεύτερον, στην περίπτωση που δεν είναι εφικτή η συμμετοχή φοιτητών/τριών στην Πρακτική Άσκηση μέσω της ανωτέρω χρηματοδότησης, οι φοιτητές/τριες συμμετέχουν στην Πρακτική Άσκηση, προκειμένου για την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Το ποσό της ασφαλιστικής κάλυψης δεν επιβαρύνει τον/την φοιτητή/τρια.

Τα κριτήρια επιλογής για την αμειβόμενη Πρακτική Άσκηση είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης του Π.Ι. Οι φοιτητές/τριες μπορούν να αναζητήσουν σχετικές πληροφορίες στην ιστοσελίδα: http://gpa.uoi.gr

Πτυχιούχοι άλλων Τμημάτων ΑΕΙ ή ΤΕΙ μπορούν να εγγραφούν μετά από επιτυχή συμμετοχή σε κατατακτήριες εξετάσεις σε μαθήματα που ορίζονται από την Γενική Συνέλευση του Τμήματος.

Οι κατατακτήριες εξετάσεις διεξάγονται το πρώτο εικοσαήμερο του Δεκεμβρίου.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται το πρώτο δεκαπενθήμετο του Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, το επίπεδο του τίτλου σπουδών (Πτυχίο Ψυχολογίας) οριοθετείται στο 6ο (αντίστοιχο του Bachelor‘s Degree). Αναπόσπαστο μέρος του τίτλου σπουδών αποτελεί η απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου, η οποία αποκτάται κατόπιν σχετικής αίτησης στις Διευθύνσεις Υγείας των κατά τόπους περιφερειών/ΚΕΠ.

Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους οι απόφοιτοι/ες δύνανται να προχωρήσουν σε μεταπτυχιακές σπουδές ή άλλες επιλογές σταδιοδρομίας.

Περαιτέρω, το Π.Π.Σ., μέσω της παροχής θεωρητικών και εφαρμοσμένων γνώσεων της σύγχρονης επιστήμης της ψυχολογίας, δίνει στους/στις φοιτητές/τριες τη δυνατότητα της απόκτησης ικανού υποβάθρου ικανοτήτων και δεξιοτήτων χρήσιμων τόσο για την επαγγελματική τους κατεύθυνση σε έναν από τους τομείς εξειδίκευσης της επιστήμης της ψυχολογίας όσο και για τη συνέχιση της εκπαίδευσής τους σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών είτε βασικής είτε εφαρμοσμένης έρευνας στην ψυχολογία.

Επιπλέον, με την ολοκλήρωση των σπουδών τους, οι απόφοιτοι του Τμήματος Ψυχολογίας αναμένεται να έχουν αποκτήσει επαγγελματικές δεξιότητες σχετικές με την κλινική διάγνωση, την ψυχολογική αξιολόγηση, την παρέμβαση και την ψυχοθεραπεία, καθώς και να έχουν εκπαιδευτεί στις μεθόδους έρευνας και ανάλυσης δεδομένων που χρησιμοποιούνται στην ψυχολογία, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να οργανώσουν μια αυτόνομη πορεία στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους κατάρτισης και δια βίου εκπαίδευσης.

Δωρεάν

Το Τμήμα Ψυχολογίας ιδρύθηκε με τον νόμο υπ’ αριθμ. 4559/2018 και δέχθηκε, για πρώτη φορά, νεο-εισακτέους/ες φοιτητές/τριες κατά την ακαδημαϊκή χρονιά 2019-2020, ενώ, κάνοντας χρήση των προβλέψεων του Ν. 4559/2018, επέλεξαν να μετακινηθούν σε αυτό περισσότεροι των 800 φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος Φ.Π.Ψ. Στόχος του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών (Π.Π.Σ) του Τμήματος Ψυχολογίας είναι η παροχή ολοκληρωμένης και υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης στους/στις φοιτητές/τριες στο αντικείμενο της ψυχολογίας, δίνοντας έμφαση σε βασικά και εξειδικευμένα πεδία της ψυχολογίας, όπως είναι η Εκπαιδευτική, η Σχολική, η Γνωστική, η Αναπτυξιακή, η Κοινωνική, η Πολιτική, η Οργανωσιακή, η Κλινική και η Συμβουλευτική Ψυχολογία, καθώς και η Νευροψυχολογία. Περαιτέρω, το Π.Π.Σ., μέσω της παροχής θεωρητικών και εφαρμοσμένων γνώσεων της σύγχρονης επιστήμης της ψυχολογίας, δίνει στους/στις φοιτητές/τριες τη δυνατότητα της απόκτησης ικανού υποβάθρου ικανοτήτων και δεξιοτήτων χρήσιμων τόσο για την επαγγελματική τους κατεύθυνση σε έναν από τους τομείς εξειδίκευσης της επιστήμης της ψυχολογίας όσο και για τη συνέχιση της εκπαίδευσής τους σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών είτε βασικής είτε εφαρμοσμένης έρευνας στην ψυχολογία. Βασικό χαρακτηριστικό της δομής του Π.Π.Σ. αποτελεί η ένταξη τόσο υποχρεωτικών μαθημάτων κορμού στους βασικούς κλάδους της ψυχολογίας, όσο και επιλεγόμενων μαθημάτων εμβάθυνσης και απόκτησης δεξιοτήτων σε διάφορα πεδία της ψυχολογίας, αλλά και μαθημάτων ελεύθερης επιλογής από διαφορετικά Τμήματα του Πανεπιστημίου και σε ευρύτερα γνωστικά πεδία, τα οποία ανοίγουν ενδιαφέροντα διεπιστημονικά μονοπάτια συνάντησης με τον χώρο της ψυχολογίας. Τα μαθήματα ψυχολογίας του Π.Π.Σ. (τόσο τα υποχρεωτικά όσο και τα επιλεγόμενα) καλύπτουν όχι μόνο όλους τους βασικούς κλάδους της ψυχολογίας, αλλά και την Ποσοτική και Ποιοτική Μεθοδολογία Έρευνας στην Ψυχολογία και τη Στατιστική, όπως αυτή εφαρμόζεται σε διαφορετικούς ερευνητικούς χώρους της ψυχολογίας. Αναπόσπαστο κομμάτι του Π.Π.Σ. του Τμήματος Ψυχολογίας αποτελεί η Πρακτική Άσκηση, η οποία είναι υποχρεωτική και παρέχει στους/στις φοιτητές/τριες τη δυνατότητα εξοικείωσης με το έργο του ψυχολόγου που αφορά σε συγκεκριμένα καθήκοντα, απαιτήσεις και συνεργασία σε πραγματικό πλαίσιο. Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους οι απόφοιτοι/ες δύνανται να προχωρήσουν σε μεταπτυχιακές σπουδές ή άλλες επιλογές σταδιοδρομίας.

  • Διάρκεια
    4 έτη
  • Τοποθεσία
    Ιωάννινα
  • Τηλέφωνο
    2651007453
  • Γλώσσα
    Ελληνικά
  • Ημερομηνία Έναρξης
    01/09/2024
  • Πιστοποίηση
    Ναί
  • Ιστοσελίδα Φορέα
    Προβολή

Σχετικά Προγράμματα

Δείτε και άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα απο την κατηγορία Προπτυχιακά Ψυχολογίας.