Η Κοινοτική Ψυχική Υγεία αφορά την ολιστική φροντίδα και υποστήριξη ατόμων με προβλήματα ψυχικής υγείας και των οικογενειών τους, στο φυσικό περιβάλλον διαβίωσης τους: την κοινότητα. Επιδιώκει την κοινωνική ένταξη και επανένταξη, την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την πρόληψη και τον αποστιγματισμό των ψυχικών διαταραχών, καθώς και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
Η προσέγγιση αυτή αντιπροσωπεύει μια ριζική απομάκρυνση από το ασυλικό μοντέλο περίθαλψης και από τα μέσα του 20ού αιώνα αποτελεί τη βασική πρακτική φροντίδας και αποκατάστασης σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ελλάδα, η ψυχιατρική μεταρρύθμιση ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980 και στηρίχθηκε στις αρχές της κοινωνικής ψυχιατρικής, με σκοπό την ανάπτυξη ενός δικτύου υπηρεσιών ψυχικής υγείας εντός της κοινότητας, μια διαδικασία που συνεχίζεται και εξελίσσεται έως σήμερα.
Η αποτελεσματική εφαρμογή της κοινοτικής προσέγγισης απαιτεί την ύπαρξη ενός τομεοποιημένου, πολυεπίπεδου και εύκολα προσβάσιμου δικτύου υπηρεσιών ψυχικής υγείας, το οποίο εξασφαλίζει τη συνέχεια της φροντίδας και την ψυχοκοινωνική αποκατάσταση, μέσα από τη διεπιστημονική και τη διατομεακή συνεργασία.
Η στελέχωση των κοινοτικών δομών απαιτεί επαγγελματίες ψυχικής υγείας ευαισθητοποιημένους και επαρκώς εκπαιδευμένους, οι οποίοι:
✓ Συνεργάζονται σε διεπιστημονικές ομάδες, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική διασύνδεση με επαγγελματίες άλλων ειδικοτήτων και φορέων.
✓ Εργάζονται από κοινού με το άτομο, την οικογένειά του και την κοινότητα, υποστηρίζοντας την κοινωνική ένταξη και τη συνέχεια της φροντίδας.
✓ Αναγνωρίζουν το δικαίωμα του ατόμου να συμμετέχει ενεργά στον σχεδιασμό της θεραπείας και του πλάνου αποκατάστασης του και προασπίζονται τα δικαιώματά του.
✓ Προάγουν την ψυχική υγεία στον γενικό πληθυσμό και σε ευάλωτες ομάδες.
✓ Συνεχίζουν να εκπαιδεύονται και να επιμορφώνονται καθ’ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους.
✓ Τεκμηριώνουν επιστημονικά την πρακτική τους και συμβάλλουν στην παραγωγή επιστημονικού έργου.
Η εργασία στις δομές ψυχικής υγείας στην κοινότητα και η απόκριση σε ένα ευρύ φάσμα αναγκών, προϋποθέτει όχι μόνο επαρκείς θεωρητικές γνώσεις, αλλά κυρίως την ανάπτυξη δεξιοτήτων, στάσεων και αντιλήψεων που υποστηρίζουν αποτελεσματικές και προσαρμοσμένες πρακτικές παρέμβασης.
Στο Κέντρο Παιδιού & Εφήβου, μοιραζόμαστε το όραμα, την εμπειρία και τη δέσμευση για την υποστήριξη νέων επαγγελματιών που εργάζονται με άτομα που αντιμετωπίζουν ψυχικές διαταραχές και σε συνεργασία με το Σωματείο ΊΚΕΛΟΣ διοργανώνουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ειδίκευσης:
Κοινοτική Ψυχική Υγεία: Βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές
Το εκπαιδευτικό εστιάζει σε επιστημονικά τεκμηριωμένες και κλινικά εφαρμόσιμες παρεμβάσεις στο πλαίσιο της κοινοτικής ψυχικής υγείας. Παρέχει σύγχρονη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση για την πολύπλευρη διαχείριση των συχνότερων ψυχικών διαταραχών, σύμφωνα με τις αξίες της φροντίδας μέσα στην κοινότητα.
Στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος:
• Η απόκτηση θεωρητικών γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων και στάσεων που αφορούν τις βασικές αρχές της κοινοτικής ψυχικής υγείας, καθώς και η αναγνώριση, κατανόηση, θεραπευτική και αποκαταστασιακή προσέγγιση των
συχνότερων ψυχικών διαταραχών.
• Η ενίσχυση των πρακτικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη διοίκηση, οργάνωση και παροχή ποιοτικών υπηρεσιών ψυχικής υγείας στο πλαίσιο της κοινότητας.
Έτσι ώστε οι συμμετέχοντες:
• Να συνεργάζονται αποτελεσματικά στο πλαίσιο διεπιστημονικών ομάδων και διατομεακών δικτύων, προσφέροντας εξατομικευμένη και ολιστική φροντίδα σε άτομα και οικογένειες, μέσω των κοινοτικών υπηρεσιών ψυχικής υγείας.
• Να αναπτύξουν εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες, ενισχύοντας την επαγγελματική τους επάρκεια και τον ρόλο τους στο πλαίσιο συνεργατικών πρακτικών, με στόχο την παροχή ολοκληρωμένων και επιστημονικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων στο πλαίσιο της κοινότητας.
Τομείς θεωρητικής κατάρτισης – Γνώσεις:
Οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση:
• Να κατανοούν την ιστορική εξέλιξη, τη σημασία και τις βασικές αρχές της κοινοτικής ψυχικής υγείας.
• Να γνωρίζουν τη δομή του συστήματος υπηρεσιών ψυχικής υγείας στην κοινότητα, το ισχύον θεσμικό και νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα, καθώς και τις αρχές της διατομεακής συνεργασίας και της επικοινωνίας με άλλες υπηρεσίες.
• Να εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της αγωγής κοινότητας, της ευαισθητοποίησης και της πρόληψης στο πεδίο της ψυχικής υγείας.
• Να γνωρίζουν τα κύρια χαρακτηριστικά και τις εκδηλώσεις των συχνότερων ψυχικών διαταραχών, όπως οι ψυχωτικές διαταραχές, οι διαταραχές της διάθεσης και οι αγχώδεις διαταραχές και της αντιμετώπισης τους στο πλαίσιο της κοινότητας.
• Να κατανοούν τα βασικά στοιχεία που διέπουν τη θεραπευτική σχέση με το άτομο και την οικογένειά του στο πλαίσιο της κοινοτικής φροντίδας.
• Να γνωρίζουν τις βασικές αρχές υποστήριξης και ψυχοεκπαίδευσης, τόσο σε ατομικό όσο και σε οικογενειακό επίπεδο, όπως εφαρμόζονται στο κοινοτικό πλαίσιο.
• Να εξοικειωθούν με την εκτίμηση αναγκών (intake), τον σχεδιασμό ατομικού θεραπευτικού πλάνου και την παρακολούθηση της θεραπευτικής πορείας (follow-up) στο πλαίσιο της κοινότητας.
• Να κατανοούν τη σημασία και τη μεθοδολογία της ανάκαμψης (recovery) και της υποστήριξης μέσω ομότιμων (peer support) στην κοινοτική φροντίδα.
• Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τις κοινωνικές, πολιτισμικές και περιβαλλοντικές παραμέτρους που επηρεάζουν τις ανάγκες ψυχικής υγείας και τις παρεμβάσεις στην κοινότητα.
• Να εξοικειωθούν με εργαλεία αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών ψυχικής υγείας και να κατανοούν τη σημασία της συστηματικής αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων και της ικανοποίησης των ληπτών.
✓ 25 ώρες βιντεοσκοπημένη ασύγχρονη εκπαίδευση.
Η αποστολή του εκπαιδευτικού υλικού στους συμμετέχοντες θα γίνει σε συγκεκριμένες ημερομηνίες
✓ 225 ώρες κλινικών ασκήσεων και ανάλυσης περιπτώσεων ζωντανά, διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας google meet (Οι ζωντανές συναντήσεις θα πραγματοποιούνται μεταξύ των αποστολών του εκπαιδευτικού υλικού)
Α. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
⮚ Κοινοτική Ψυχική Υγεία: Ορισμοί & βασικές αρχές
⮚ Κοινοτικές Υπηρεσίες ψυχικής υγείας Ι: Είδη /κατηγορίες, σκοπός/στόχοι, δομή και τρόπος λειτουργίας, η έννοια και λειτουργία του τομέα. Δίκτυο δομών & υπηρεσιών. Κατανομή και οργάνωση δομών & υπηρεσιών ψυχικής υγείας σε ένα δεδομένο τομέα
⮚ Κοινοτικές Υπηρεσίες ψυχικής υγείας ΙΙ: Ίδρυση και οργάνωση δομών & υπηρεσιών στην κοινότητα. Ανάπτυξη και λειτουργία δομών & υπηρεσιών, νομοθετικό πλαίσιο & πόροι
⮚ Διατομεακή πρακτική & Διεπιστημονική συνεργασία: Ο ρόλος της Πολυκλαδικής Θεραπευτικής Ομάδας, ειδικότητες & ρόλοι, δυναμική & προκλήσεις
⮚ Ζωντανή διαδικτυακή συνάντηση: Επίλυση αποριών από βιντεοσκοπημένες, εισηγήσεις, συζήτηση και εργασία σε ομάδες
2η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ, ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ &
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Ι
⮚ Κοινοτική Ψυχιατρική Ι: Αναγνώριση & αντιμετώπιση ψυχικών διαταραχών στο πλαίσιο της κοινότητας (ψυχώσεις, διαταραχές διάθεσης, αγχώδεις διαταραχές)
⮚ Κοινοτική Ψυχιατρική ΙΙ: Αναγνώριση & αντιμετώπιση ψυχικών διαταραχών στο πλαίσιο της κοινότητας (γνωστικές & νευροαναπτυξιακές διαταραχές)
⮚ Έγκαιρη Παρέμβαση στη ψύχωση
⮚ Υποδοχή & εκτίμηση αναγκών (intake)
⮚ Ατομικό θεραπευτικό Πλάνο
⮚ Ζωντανή διαδικτυακή συνάντηση: Επίλυση αποριών από βιντεοσκοπημένες, εισηγήσεις, συζήτηση και εργασία σε ομάδες
3η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ, ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ &
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΙΙ
⮚ Επαγγελματική επανένταξη: Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί Περιορισμένης Ευθύνης (ΚοιΣΠΕ) – Δίκτυο Εξειδικευμένων Γραφείων Υποστηριζόμενης Απασχόλησης (ΕΓΥΑ)
⮚ Δουλεύοντας με την οικογένεια: Ψυχοεκπαίδευση & υποστήριξη των άτυπων φροντιστών
⮚ Αντιμετωπίζοντας το στίγμα: Αγωγή κοινότητας & παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης
⮚ Προσωποκεντρική φροντίδα & συμμετοχικές προσεγγίσεις: Η έννοια της ανάκαμψης (recovery), υποστήριξη μέσω ομότιμων (peer support), συμπαραγωγή (co-production)
⮚ Θεραπεία μέσω τέχνης: Δομές & υπηρεσίες, πολιτιστική συνταγογράφηση
⮚ Ζωντανή διαδικτυακή συνάντηση: Επίλυση αποριών από βιντεοσκοπημένες, εισηγήσεις, συζήτηση και εργασία σε ομάδες
4Η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
⮚ Ψυχική υγεία & εξαρτήσεις
⮚ Δουλεύοντας με εφήβους & νέους με παραβατική συμπεριφορά
⮚ Υπηρεσίες ψυχικής υγείας στην κοινότητα για πρόσφυγες
⮚ Πολιτισμικά ευαίσθητες παρεμβάσεις ψυχικής υγείας στον πληθυσμό Ρομά
⮚ Ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε καταστάσεις κρίσης: Παρεμβάσεις, καλές πρακτικές & εμπειρίες από το πεδίο
⮚ Ζωντανή διαδικτυακή συνάντηση: Επίλυση αποριών από βιντεοσκοπημένες, εισηγήσεις, συζήτηση και εργασία σε ομάδες
5η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
➢ Ζητήματα Ηθικής & Δεοντολογίας
⮚ Τα δικαιώματα των ατόμων με ψυχικές διαταραχές: Συνηγορία (advocacy) & αυτοεκπροσώπηση
⮚ Αποτελεσματικότητα παρεμβάσεων & Ικανοποίηση ληπτών
⮚ Επαγγελματική εξουθένωση (burnout). O ρόλος της εποπτείας
⮚ Διασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών ψυχικής υγείας: Περιήγηση στο εργαλείο Quality Rights του Π.Ο.Υ.
⮚ Ζωντανή διαδικτυακή συνάντηση: Επίλυση αποριών από βιντεοσκοπημένες, εισηγήσεις, συζήτηση και εργασία σε ομάδες
Δομή – Διάρκεια
✓ Θεωρητική εκπαίδευση 5 μήνες (Δεκέμβριος 2025 – Απρίλιος 2026).
✓ Πρακτική άσκηση έως 220 ώρες (Μάϊος –Έως και Δεκέμβριο 2026)
Αποστολή βιντεοσκοπημένων εισηγήσεων
Οι εκπαιδευόμενοι θα λάβουν τις βιντεοσκοπημένες εισηγήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να τις παρακολουθήσουν σε δικό τους χρόνο. Η αποστολή των βιντεοσκοπημένων εισηγήσεων θα γίνει στις εξής ημερομηνίες: 12/12/25, 23/01/26, 13/02/26, 13/03/26, 03/04/26.
Ζωντανές διαδικτυακές συναντήσεις
Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ασκήσεις και να συζητήσουν παρουσιάσεις μελετών περίπτωσης από τους εισηγητές και να απευθύνουν απορίες σχετικά με το θεωρητικό μέρος και ζητήματα πρακτικής
εφαρμογής. Οι ζωντανές διαδικτυακές συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στις εξής ημερομηνίες: 10/01/26, 07/02/26, 28/02/26, 28/03/26, 25/04/26.
Μέσα Εκπαίδευσης
1) Βιντεοσκοπημένες εισηγήσεις
2) Αρχείο ppt για κάθε βιντεοσκοπημένη εισήγηση
3) Προτεινόμενη βιβλιογραφία
4) Ζωντανές διαδικτυακές συναντήσεις για επίλυση αποριών / κλινικές ασκήσεις
Υλικό
Οι εκπαιδευόμενοι θα λάβουν ηλεκτρονικά (μέσω dropbox) την προτεινόμενη προς μελέτη βιβλιογραφία και τα αρχεία ppt των βιντεοσκοπημένων εισηγήσεων.
Β. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων
Προσφέρεται στους εκπαιδευόμενους η δυνατότητα πρακτικής άσκησης σε κοινοτικές δομές συνεργαζόμενων φορέων σε: Αθήνα, Πάτρα, Πύργο, Ιεράπετρα, Κομοτηνή
Πρακτική Άσκηση
✓ Διάρκεια 200-220 ώρες
✓ Υλοποίηση το διάστημα Μάϊος 2026-Δεκέμβριος 2026
✓ Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 8-10 άτομα
✓ Φορείς υλοποίησης: ΠΕΨΑΕΕ, Σωματείο ΙΚΕΛΟΣ
Υπάρχει δυνατότητα επέκτασης της πρακτικής άσκησης ύστερα από συνεννόηση με την κάθε δομή μετά το πέρας των προβλεπόμενων ωρών
Για τη συμμετοχή στην πρακτική άσκηση απαραίτητη είναι η εγγραφή και παρακολούθηση της θεωρητικής εκπαίδευσης.
Η εγγραφή στην πρακτική άσκηση γίνεται με την εγγραφή στη θεωρητική εκπαίδευση
Υπάρχει η δυνατότητα, μετά την έναρξη του σεμιναρίου, για συμμετέχοντες που έχουν επιλέξει μόνο την θεωρητική εκπαίδευση να εγγραφούν και στην πρακτική άσκηση
Οι υποψήφιοι εκπαιδευόμενοι για την Πρακτική άσκηση θα κληθούν σε συνέντευξη γνωριμίας με την δομή που θα υλοποιηθεί η άσκηση
Σκοπός
Η πρακτική άσκηση στοχεύει να φέρει τους συμμετέχοντες σε άμεση επαφή με τη λειτουργία, την οργάνωση και την παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας στο πλαίσιο της κοινότητας. Μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους στις δομές, επιδιώκεται η απόκτηση ουσιαστικής εμπειρίας και η ανάπτυξη των επαγγελματικών δεξιοτήτων και γνώσεων που απαιτούνται για την ολοκληρωμένη φροντίδα και υποστήριξη ατόμων με ψυχoκοινωνικές δυσκολίες, με στόχο την ενίσχυση της αυτονομίας και της ποιότητας ζωής τους.
Πιο συγκεκριμένα, οι ασκούμενοι:
α) Θα εξοικειωθούν με τη λειτουργία των συνεργαζόμενων κοινοτικών δομών, τη διαδικασία εκτίμησης αναγκών, αξιολόγησης και θεραπευτικής παρέμβασης στους εξυπηρετούμενους.
β) Θα ενισχύσουν την επαγγελματική τους ταυτότητα, αναπτύσσοντας δεξιότητες που μπορούν να μεταφερθούν σε κάθε περιβάλλον που σχετίζεται με την πρόληψη, την αποκατάσταση και τη σφαιρική φροντίδα της ψυχικής υγείας στην κοινότητα.
γ) Θα κατανοήσουν τις ανάγκες των ληπτών υπηρεσιών, αναγνωρίζοντας τις κοινωνικές και πολιτισμικές παραμέτρους που επηρεάζουν την ψυχική υγεία και επιδεικνύοντας ευαισθησία προς τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
δ) Θα γνωρίσουν στην πράξη τη σημασία της διεπιστημονικής προσέγγισης, συμμετέχοντας στη συνεργασία με θεραπευτικές ομάδες επαγγελματιών ψυχικής υγείας (Ψυχιάτρους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές, εργοθεραπευτές κ.α).
ε) Θα αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με τη διοίκηση, τον συντονισμό και την οργάνωση υπηρεσιών ψυχικής υγείας σε κοινοτικό επίπεδο.
Απευθύνεται σε:
Επαγγελματίες ψυχικής υγείας, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχιάτρους, ψυχολόγους,
κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχιατρικούς νοσηλευτές και επισκέπτες υγείας,
εργοθεραπευτές, τελειόφοιτους και απόφοιτους συναφών σχολών
Δεξιότητες
Οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση:
• Να συνεργάζονται αποτελεσματικά στο πλαίσιο διεπιστημονικής ομάδας, εφαρμόζοντας αρχές κοινοτικής ψυχικής υγείας και διατομεακής προσέγγισης στην καθημερινή κλινική πρακτική.
• Να προσεγγίζουν το άτομο σε διάφορα στάδια της παροχής φροντίδας, όπως η αρχική εκτίμηση (intake), η κλινική αξιολόγηση και η ανάπτυξη θεραπευτικής σχέσης, με σεβασμό στην προσωπικότητα και τις ανάγκες του.
• Να προσεγγίζουν και να υποστηρίζουν την οικογένεια του ατόμου, αναγνωρίζοντας τον ρόλο της ως κρίσιμο παράγοντα φροντίδας και θεραπευτικής συνέχειας στο κοινοτικό πλαίσιο.
• Να διαμορφώνουν διαγνωστική υπόθεση και διαφοροδιάγνωση, με βάση την εκτίμηση συμπτωμάτων, λειτουργικότητας και κοινωνικών παραμέτρων.
• Να καταρτίζουν ατομικό θεραπευτικό πλάνο, λαμβάνοντας υπόψη τη διάγνωση, τις δυνατότητες και προτιμήσεις του ατόμου, τις κοινοτικές υποστηρικτικές υπηρεσίες και τη δυναμική της θεραπευτικής σχέσης.
• Να σχεδιάζουν παρεμβάσεις αγωγής κοινότητας και πρόληψης, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, με στόχο την προαγωγή της ψυχικής υγείας και την ευαισθητοποίηση της κοινότητας.
Στάσεις & αντιλήψεις
Οι συμμετέχοντες αναμένεται να:
• Κατανοούν και εφαρμόζουν τις αρχές της επαγγελματικής δεοντολογίας, με υπευθυνότητα, διαφάνεια και σεβασμό προς τους λήπτες υπηρεσιών και τους συνεργάτες τους.
• Αναγνωρίζουν και υπερασπίζονται τα δικαιώματα των ατόμων με ψυχοκοινωνικές δυσκολίες, προωθώντας την κοινωνική ισότητα, την συνηγορία και την αυτοεκπροσώπηση.
• Αντιλαμβάνονται τη σημασία της ευαισθητοποίησης, της αγωγής κοινότητας και της πρόληψης και να λειτουργούν ως φορείς προαγωγής της ψυχικής υγείας στο κοινωνικό τους περιβάλλον.
• Επιδιώκουν τη συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη, αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες επιμόρφωσης, ενίσχυσης δεξιοτήτων και επιστημονικής τεκμηρίωσης της πρακτικής τους.
• Καλλιεργούν κουλτούρα συνεργασίας και εμπιστοσύνης, προωθώντας την ανοιχτή επικοινωνία και τη δημιουργική λειτουργία των διεπιστημονικών ομάδων.
Κόστος συμμετοχής:
Α) Κόστος συμμετοχής στην θεωρητική εκπαίδευση: 620,00
• Ειδική τιμή: 490,00, για εγγραφές έως 17/11/2025, φοιτητές, ανέργους, εγγραφές άνω των 3 ατόμων και εφάπαξ πληρωμής του ποσού.
Β) Θεωρητική εκπαίδευση και πρακτική άσκηση: 780,00
• Ειδική τιμή: 650,00 για εγγραφές έως 17/11/2025, φοιτητές, ανέργους , εγγραφές άνω των 3 ατόμων και εφάπαξ πληρωμής του ποσού.
Τρόπος πληρωμής: Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, πιστωτική κάρτα
Δυνατότητα αποπληρωμής σε δόσεις
Τραπεζικός λογαριασμός: 760/296002-85, IBAN: GR 440 110 76 000000 760 296002-85
Δικαιούχος: ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΙΟΥ & ΕΦΗΒΟΥ
Για την οριστικοποίηση της εγγραφής απαραίτητη είναι η επιβεβαίωση της πληρωμής.
Εγγραφές έως 10/12/2025
Η συμμετοχή μου στο σεμινάριο του Κέντρου Παιδιού και Εφήβου αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. Το θεωρητικό μέρος έδωσε μια ξεκάθαρη εικόνα του τι εστί κοινοτική ψυχιατρική ενώ η συμμετοχή μου στην πρακτική άσκηση μου έδωσε την ευκαιρία να δω από κοντά τον τρόπο λειτουργίας των δομών ψυχικής υγείας. Επιπλέον βοήθησε στην απόκτηση εμπειρίας μέσω από την επαφή με τους ωφελούμενους των δομών αλλά και τους επαγγελματίες ψυχικής υγείας και συνέβαλλε στην επαγγελματική αποκατάσταση
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο θεωρητικό πλαίσιο έδωσε μια ολοκληρωμένη και βιωματική γνώση για την ψυχοκοινωνική αποκατάσταση και τη λειτουργία των αντίστοιχων δομών, μέσα από τις διαλέξεις και τις διαδραστικές ασκήσεις. Επίσης, η πρακτική άσκηση βοήθησε να εφαρμόσουμε ενεργά τη γνώση αυτή και στην πράξη.
Η συμμετοχή μου στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κοινοτικής Ψυχιατρικής συνολικά ήταν μια πολύτιμη εμπειρία. Το εκπαιδευτικό-θεωρητικό μέρος του προγράμματος ήταν εμπλουτισμένο με εισηγήσεις διαφόρων ειδικοτήτων και διαπραγματευόταν τη δυσκολία αλλά και τη σημασία που χαρακτηρίζει την ένταξη ατόμων με ψυχικές διαταραχές στην κοινότητα. Παράλληλα, οι ομαδικές εργασίες και οι συζητήσεις που ακολουθούσαν λειτουργούσαν ανατροφοδοτικά και βοηθούσαν τον καθένα από εμάς να καταθέσει τις σκέψεις του και να οδηγηθεί σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σε μια τελική απάντηση.
Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στην πρακτική άσκηση που ακολούθησε με το πέρας του θεωρητικού μέρους. Ήταν μια ουσιαστική και βιωματική εμπειρία, καθώς είχα τη δυνατότητα να βρεθώ στους κόλπους δύο κοινοτικών δομών αποκατάστασης, να συνεργαστώ με επαγγελματίες, να συμμετέχω σε δραστηριότητες και να έρθω σε επαφή με αρκετούς λήπτες υπηρεσιών. Η παρουσία μου στους χώρους αυτούς είναι για μένα το πιο σημαντικό μέρος του συγκεκριμένου προγράμματος. Είχα την ευκαιρία να δω από κοντά την ανθρώπινη πλευρά, τον ζήλο και το ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο ως ολότητα που διέκριναν κάποιους από τους επαγγελματίες και από την άλλη να απομυθοποιήσω και να περιορίσω τις όποιες προκαταλήψεις είχα για τον χώρο της Κοινοτικής Ψυχιατρικής.
Νιώθω πραγματικά ευγνώμων για την εμπειρία που μου προσέφερε η πρακτική μου άσκηση, καθώς αποτέλεσε την ευκαιρία γνωριμίας μου με τον χώρο της Κοινοτικής Ψυχιατρικής γενικά και με υπέροχους ανθρώπους και επαγγελματίες ειδικότερα. Είναι μια εμπειρία που θα θυμάμαι με συγκίνηση και είμαι σίγουρη ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί ενθαρρυντικά στο δικό μου ξεκίνημα ως επαγγελματία ψυχικής υγείας.
Στο Κέντρο Παιδιού και Εφήβου επενδύουμε στη συνεχιζόμενη κατάρτιση και εξειδίκευση, στηρίζοντας έμπρακτα και υπεύθυνα τους επαγγελματίες του χώρου της ψυχικής υγείας. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε επιστημονικά τεκμηριωμένες εκπαιδεύσεις που ανταποκρίνονται σε κλινικές ανάγκες, προσφέρουν ενδυνάμωση στους επαγγελματίες ψυχικής υγείας, κοινωνικής φροντίδας και ειδικής αγωγής και βελτιώνουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Δείτε και άλλα Εκπαιδευτικά Προγράμματα απο την κατηγορία Δια Βίου Μάθησης / Μετεκπαίδευσης.